[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Drugi lift, zmiany SWAP silnika
Owczar - 06-05-2011, 16:09 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Drugi lift, zmiany SWAP silnika Jak pewnie niektórzy wiedzą, przymierzam się do zmiany silnika z diesla na 2,5V6.
Niestety pod wpływem chwili, źle sprawdziłem VIN i kupiłem na dawcę galanta po 2gim lifcie. Znacząco skomplikowało mi to sprawę :/
Jak wiadomo po drugim lifcie są zupełnie inne sanki silnika. Przez co nie będzie pasował mi magiel, a kupno poliftowego magla będzie drogie. Druga opcja, o której wspomniał Bartek, to wymiana kolektorów i sterownika silnika, ale tutaj skomplikuje się sprawa elektryki :/ No ale zostają moje sanki.
Tak czy inaczej słaba sytuacja wyjściowa.
Domyślam się, że sanki są inne dlatego, że inaczej nie zmieściłby się zmodyfikowany kolektor?
Ma ktoś może pomysł na obejście tego problemu przy niższym nakładzie pracy i kosztów niż te opcje o których pisałem?
Co jeszcze się zmieniło, co skomplikuje sprawę? Poduszki silnika?
Czy jeśli zrobię downgrade sterownika, to muszę robić downgrade sterownika skrzyni?
Czy sterownik koryguje dawkę na podstawie odczytów z sond dla każdej trójki wtrysków osobno? Jeśli razem, to co sądzicie o wycięciu jednego prekata i zdublowanie sygnału z sondy z drugiego kolektora?
bieniak - 06-05-2011, 21:27
ja wycinałem ostatnio w rav4 katalizatory też 4 sondy i te co są za katalizatorami zainstalowaliśmy na takich dotoczonych dystansach
dzięki temu nie występował błąd spalin i silnik chodził normalnie
czyli kup kolektory z przed lifta przewierć je pogwintuj pod sondy i powinno działac:)
nerus - 06-05-2011, 21:58
bieniak napisał/a: | te co są za katalizatorami zainstalowaliśmy na takich dotoczonych dystansach
dzięki temu nie występował błąd spalin i silnik chodził normalnie |
podobny efekt uzyskujemy osłaniając sondy wspawując tulejkę
bieniak - 07-05-2011, 16:25
no zgadza sie ale kolega Owczar, chce coś wymyślić żeby elektryki nie ruszać a zarazem zostawić przedliftowy wózek,czyli musi zainstalowac wydech od przedlifta tzn kolektory i portki z plecionką a jak wiadomo w przedlifcie jest jeden katalizator i 2 sondy tutaj kata wywalamy zupełnie albo zakładamy jakiś uniwersal bosala
pierwszą sondę w kolektor który trzeba przewiercić i przegwintować dwie kolejne z tulejkami w odpowiedniej odległości:)
Owczar - 08-05-2011, 22:19
bieniak, dzięki za podpowiedź. Tak właśnie spróbuję zrobić. Walczyłem przez weekend z tą przekładką i te sondy to będzie w sumie jeden z mniejszych problemów
Kolektor tak jak myślałem, nie wejdzie. Muszę zakupić kolektory od przedlifta i oszukać sondy. Piersze będą bez zmian, a te drugie zamocuję w dystansach. A możesz podpowiedzieć jakiej długości dać dystanse?
[ Dodano: 08-05-2011, 22:20 ]
bieniak napisał/a: | pierwszą sondę w kolektor który trzeba przewiercić i przegwintować dwie kolejne z tulejkami w odpowiedniej odległości:) |
Bartek odradza wiercenie. Podobno jest duże ryzyko pęknięcia. Podpowiedział, żeby sondy dać już w stalowej rurze, do której przykręcane dą kolektory.
diabelll - 08-05-2011, 22:44
Moim zdaniem to nie będzie chodzić trzeba by było sprawdzić czy budy w diselu i benzynie sa takie same to po pierwsze ,jesli nie sa to gruba rzezba cie czeka ... A co ze skrzynia ? jest taka sama ? jesli wymieniasz silnik to zmiana kompa i wszystkich czujnikow bedzie nieodzownym elementem wymiany począwszy od silnika konczac na ukladzie wydechowym ,wskaznikach i innych rzeczach ktore wyjdą po drodze ... Wydaje mi sie ze tanio nie bedzie rada sprzedaj samochod i kup w benzynie .Zaoszczedzisz duzo czasu ,pieniedzy i nerwów
nerus - 08-05-2011, 22:49
diabelll, kolega Owczar, ma całego gala do dyspozycja na swap,więc czujników itd mu nie braknie
a przekłada silnik razem ze skrzynią
bieniak - 08-05-2011, 22:57
Owczar, ja już nie raz żeliwo wierciłem spawałem i nic się nie działo.
Można także wywiercić i wspawać tulejki gwintowane z przodu będą to tylko na długość gwintu a te co powinny być za katem proponuje 15mm odsunięcia
Drugą możliwością jest emulator sondy właśnie takiej za kata ustawia się jednakowy zakres pracy ( najlepiej jak by ktoś podał z poliftowego jaki jest zakres Voltów przy pełnym obciążeniu i przy minimalnym i to się ustawia i też działa
Jednak z Tym stycznosci nie miałem
Owczar - 08-05-2011, 23:05
diabelll, zanim kupiłem dawcę, wszystko sprawdzałem. Dałem jedynie ciała, że kupiłem po drugim lifcie, ale wszystko da radę zrobić. Nie takie swapy ludzie robili
Budy są identyczne. Skrzynia nie jest taka sama, bo przekładam z mauala na automat.
diabelll napisał/a: | i wymieniasz silnik to zmiana kompa i wszystkich czujnikow bedzie nieodzownym elementem wymiany począwszy od silnika konczac na ukladzie wydechowym ,wskaznikach i innych rzeczach ktore wyjdą po drodze ... |
Plus immobiliser, stacyjka, wiązka główna silnika, częśc wiązki w kabinie, pompka paliwa, zegary itd.
W tym momencie mam wyjęty silnika z anglika, z wiązką główną. Wyjęta deska z wiązką kabinową, komputery i wszystko co będzie przekładane. W moim wyjąłem wiązki, deskę i część gratów spod maski. W tej chwili walczę z integracją wiązki głównej z moją wiązką. To w zasadzie będzie najbardziej skomplikowany etap.
Muszę przełożyć/dołożyć:
- wiązkę idącą do zegarów
- wiązkę pompki paliwowej
- wiązkę kickdown no i jeszcze parę różnic się jeszcze znajdzie.
Początkowo chciałem obrócić wiązkę anglika, ale niestety jest z tym sporo problemów, bo wiele rzeczy idzie z tej samej strony co w europejskiej wersji. Ale to w sumie najmniejszy problem, bo piny w kostkach mają inne rozmieszczenie niż w EU. Tak więc narodził się pomysł pozostawienia mojej wiązki. A szkoda, bo wyjąłem wszystko poodbinałem podłączenia od audio, automatyczny włącznik świateł, webasto, zdalne sterowanie webasto i kilka innych pierdółek :/ Będę musiał to wszystko potem uporządkować.
diabelll napisał/a: | Wydaje mi sie ze tanio nie bedzie rada sprzedaj samochod i kup w benzynie .Zaoszczedzisz duzo czasu ,pieniedzy i nerwów |
Będzie taniej niż zmiana auta, a co najważniejsze, będzie satysfakcja. Gdybym miał więcej czasu to sama przyjemność
bieniak napisał/a: | Owczar, ja już nie raz żeliwo wierciłem spawałem i nic się nie działo. |
No tak mi brat też podpowiada. Bardziej eleganckie rozwiązanie i sondy są w tym samym miejscu. Trzeba tylko znaleźć miejsce na nawiercenie.
bieniak napisał/a: | Drugą możliwością jest emulator sondy właśnie takiej za kata ustawia się jednakowy zakres pracy ( najlepiej jak by ktoś podał z poliftowego jaki jest zakres Voltów przy pełnym obciążeniu i przy minimalnym i to się ustawia i też działa
Jednak z Tym stycznosci nie miałem |
Też nad tym myślałem, ale wolałbym chyba jakiś rzeczywisty pomiar. Rozumiem, że one są podłączane pod czujnik obrotów?
sveno - 09-05-2011, 01:57
Owczar, a tak z czystej ciekawości, jak wygląda sytuacja z bakiem, wlewem paliwa itp? Zmieniasz? Czy d się tam pompkę zamontować?
Krzyzak - 09-05-2011, 07:16
wiązka do popolifta jest inna - ECU i TCU jest w jednej obudowie
Tomek - 09-05-2011, 08:20
sveno napisał/a: | Owczar, a tak z czystej ciekawości, jak wygląda sytuacja z bakiem, wlewem paliwa itp? Zmieniasz? Czy d się tam pompkę zamontować? |
to samo chciałem zapytać
jakbym już robił taki konkretny SWAP, to bym i to przełożył, zwłaszcza, że przy tych modach wymiana baku to pikuś, a części masz pod ręką
Owczar - 09-05-2011, 08:41
sveno napisał/a: | Owczar, a tak z czystej ciekawości, jak wygląda sytuacja z bakiem, wlewem paliwa itp? Zmieniasz? Czy d się tam pompkę zamontować? |
Oczywiście zmieniam, bo do zamontowania pompki i tak trzeba go wyjąć
Krzyzak napisał/a: | wiązka do popolifta jest inna - ECU i TCU jest w jednej obudowie |
Która? Silnika? Ta pod deską? Ja akurat nie mam TCL, ale wiązkę silnika przekładam całą, bo jakby nie było, ta od diesla nie będzie pasowała A tą pod deską będę modyfikował.
robertdg - 09-05-2011, 08:54
Bak z wlewem i tak trzeba zmienić, bo chyba inaczej jest przy wlewie dla ON a inaczej dla Pb - te klapki - cuda wianki, znaczy w sensie, przy ON da się wdusić lej dystrybutora od Pb, ale na odwrót ni da rady W sumie trzeba wymienić dla proformy.
Owczar, czyli ma się rozumieć, że sprawdzałeś kolizje katalizatora z sankami, że jesteś na 100% pewien że nie wejdzie
Owczar - 09-05-2011, 09:22
robertdg napisał/a: | Bak z wlewem i tak trzeba zmienić, bo chyba inaczej jest przy wlewie dla ON a inaczej dla Pb - te klapki - cuda wianki, znaczy w sensie, przy ON da się wdusić lej dystrybutora od Pb, ale na odwrót ni da rady W sumie trzeba wymienić dla proformy. |
No tak, żebym z przyzwyczajenia nie zalał ON
robertdg napisał/a: | Owczar, czyli ma się rozumieć, że sprawdzałeś kolizje katalizatora z sankami, że jesteś na 100% pewien że nie wejdzie |
Mierzyłem odległość od ściany grodziowej i niestety nie wejdzie. Gdyby był bardziej na środku, ale wypada w miejscu tego łuku i tam już na pewno nie wejdzie, a szkoda bo oszczędziłoby to pracy. Początkowo myślałem, że da radę go upchnąć, ale jednak nie :/
|
|
|