Carisma - Techniczne - Zużycie paliwa w zależności od utrzymywanych obrotów.
Anonymous - 10-11-2006, 21:40 Temat postu: Zużycie paliwa w zależności od utrzymywanych obrotów. Do tej pory jeździłem oszczędnie podciągając samochód do max 3000obr. bez nagłych przyspieszeń (jazda po mieście i wcale nie oszczędna ok 10l/100km)
Ostatnio przeglądając instrukcję obsługi zauważyłem , że zalecają jazdę pomiędzy 3000 - 4000obr.
Jak według was jećdzić aby auto paliło troszkę mniej?
saphire - 10-11-2006, 21:53
Chcesz sobie psuć przyjemnośc jazdy jakims super-hiper oszczędnym jeżdżeniem na niskich obrotach? Eee... Ja celowo automat na 3ce trzymam by mi na wyższych obrotach chodził i miał odejście odpowiednie w każdym momencie tyle że u mnie inne przełożenia skrzyni i jadąc po mieście 3jką jakieś 60km/h mam 2tys. obr/min więc jak naprawdę chcę mieć kopa w każdym momencie to automat na 2jkę i...
JCH - 10-11-2006, 22:09 Temat postu: Zużycie paliwa
Sebancisz napisał/a: | Ostatnio przeglądając instrukcję obsługi zauważyłem , że zalecają jazdę pomiędzy 3000 - 4000obr.
Jak według was jećdzić aby auto paliło troszkę mniej? | Znawcy Carismy właśnie zalecali ciągnięcie do wyższych obrotów niż te osławione 3 tys. a wtedy Carisma odpłaca się mniejszym spalaniem. Gdyby dobrze poszukać na Forum to się znajdzie.
Mój MSS, zauważyłem, mniej spala jadąc w zmniennych warunkach (zakręty, pagórki, zwalnianie, przyspieszanie ...) niż przy jeździe ze stałą prędkością na autostradzie. A może to tylko złudzenie .....
Anonymous - 10-11-2006, 22:22
Poszaleć i tak nie mogę za bardzo ponieważ cęsto jeżdżę z moim rocznym synkiem. Ot taki rodzinny samochód a i moja żona odkąd zrobiła prawojazdy strasznie marudzi (przed prawkiem wszystko było OK).
szczeslaw - 10-11-2006, 23:12
JCH napisał/a: | Znawcy Carismy właśnie zalecali ciągnięcie do wyższych obrotów niż te osławione 3 tys. a wtedy Carisma odpłaca się mniejszym spalaniem. |
Mogę to potwierdzić. Ja jeżdżę dużo szybciej niż moja mama i wyżej kręcę silnik. I co? I jakoś zawsze jak wsiadam to udaje mi się troszkę zbić spalanie średnie pokazywane przez komputer
Ale szczerze nie wiem jak do tego podejść od strony teoretycznej. Z jednej strony optymalne warunki pracy silnika są między max momentem a max mocą (wtedy też autko najlepiej "ciągnie"). I tak na chłopski rozum wtedy właśnie spalanie powinno być w miarę niskie ze względu na małe obciążenie silnika. Z drugiej strony w ATM pisali, że najbardziej optymalne spalanie mieszanki (najlepsze jej wykorzystanie) zachodzi przy dużym obciążeniu silnika (w 16V między 2000 a 3000 rpm).
Ale z moich obserwacji Cari wynika, że prawdziwa jest pierwsza teoria
Anonymous - 11-11-2006, 00:57
Wiec gdzie jest ten punkt miedzy max momentem a max moca?
szczeslaw - 11-11-2006, 10:56
Nie ma punktu - jest przedział obrotów
A to, jaki to przedział zależy od silnika - w Cari występowały chyba 4 silniki 1.6 (o różnych mocach) i każdy ma troszkę inną charakterystykę.
Ale tak na oko można przyjąć przedział między 3500-4000 rpm a 6000 rpm.
saphire - 11-11-2006, 12:53
Sebancisz napisał/a: | Ot taki rodzinny samochód a i moja żona odkąd zrobiła prawojazdy strasznie marudzi (przed prawkiem wszystko było OK). |
Hehehe no tak to jest z nowo upieczonymi kierowcami, że starają się być przemądrowaci ;p ale ja mam na to sposób: pasażer jest cichy i bezwonny a jeśli nie to idzie piechotą - kilka razy tak zrobiłem i skutek gwarantowany - od tej pory zero dogadywania ze strony tych marudnych pasażerów ,,To jest mój samochód i bedę nim jeździł tak jak mi się podoba a jeśli ci się to nie podoba to 100m dalej jest postój taksówek...'' i powtarzaj to jak mantrę
JCH - 11-11-2006, 17:51
szczeslaw napisał/a: | Nie ma punktu - jest przedział obrotów | Punkt to gdzie indziej - nie w samochodzie
Anonymous - 11-11-2006, 18:51
Silnikow 16v nie powinno sie "dusic" obrotami 2-3 tys. Powinno sie jezdzic od 3tys mysle do jakis 5.tys. Kiedys widzialem wykres spalania dla hondy civic 1.4 i 1.6 i od 2tys do 5tys spalanie bylo praktycznie takie samo. Powyzej tych obrotow zaczelo rosnac.
Anonymous - 11-11-2006, 21:48
Eeee, cóś mie się nie wydaje że 2-3 tys obrotów to "duszenie". 1500 obr to jasne - i silnik dostaje w d... (zwłaszcza przy przyśpieszaniu) i spalanie wcale nie jest mniejsze niż przy 2000 obr, czy ciut więcej. Jeździłem Carismą 7 latek i najniższe spalania miałem przy utrzymywaniu obrotów rzędu 2000. Przy 3500 jechało się oczywiście bardzo miło, bo miało się pod ręką (nogą) pełen moment obrotowy, ale spalanie wcale wtedy nie spadało, a wręcz przeciwnie.
saphire - 12-11-2006, 16:44
w zakresie od 2-3 tys obr silnik 1.8GDI ma moc na kołach od 25-45 KM i moment 120-140Nm,
w zakresie od 3-4 tys obr silnik 1.8GDI ma moc na kołach od 45-64 KM i moment 140-151Nm
więc opierając się na założeniu że gdy moment maksymalny to najmniejsze spalanie to wychodzi że między 3-4 tyś lepiej jest niz miedzy 2-3 tys. co wcale nie znaczy że założenie jest słuszne i pewnie złoty środek to jazda w okolicach 3tys.
Robson86 - 12-11-2006, 17:07
saphire napisał/a: | w zakresie od 2-3 tys obr silnik 1.8GDI ma moc na kołach od 25-45 KM i moment 120-140Nm,
w zakresie od 3-4 tys obr silnik 1.8GDI ma moc na kołach od 45-64 KM i moment 140-151Nm |
Czyli do 4000 tys obr/min mamy polowe mocy( ok.60KM)...,
...a od 4000 do 5500 moc rosnie dwukrotnie(125KM)???
-ciekawe
Pozdroo
saphire - 12-11-2006, 17:16
No tak to jest proszę bardzo oto wykresy mocy i momentu:
Wykres z hamowni Carisma 1.6
Wykres z hamowni Carisma 1.8 GDI
Robson86 - 12-11-2006, 17:24
Ale ja Ci wierze
Ale co to znaczy ze jednostka ma 125KM, ale moc na kola wynosci 113KM??? ...to gdzie sie podzialo te 12 KM???
Pozdrawiam
|
|
|