Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zużycie paliwa w zależności od utrzymywanych obrotów.
Autor Wiadomość
Sebancisz
[Usunięty]

Wysłany: 10-11-2006, 21:40   Zużycie paliwa w zależności od utrzymywanych obrotów.

Do tej pory jeździłem oszczędnie podciągając samochód do max 3000obr. bez nagłych przyspieszeń (jazda po mieście i wcale nie oszczędna ok 10l/100km)
Ostatnio przeglądając instrukcję obsługi zauważyłem , że zalecają jazdę pomiędzy 3000 - 4000obr.
Jak według was jećdzić aby auto paliło troszkę mniej?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 10-11-2006, 21:53   

Chcesz sobie psuć przyjemnośc jazdy jakims super-hiper oszczędnym jeżdżeniem na niskich obrotach? Eee... Ja celowo automat na 3ce trzymam by mi na wyższych obrotach chodził i miał odejście odpowiednie w każdym momencie tyle że u mnie inne przełożenia skrzyni i jadąc po mieście 3jką jakieś 60km/h mam 2tys. obr/min więc jak naprawdę chcę mieć kopa w każdym momencie to automat na 2jkę i...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 10-11-2006, 22:09   Zużycie paliwa

Sebancisz napisał/a:
Ostatnio przeglądając instrukcję obsługi zauważyłem , że zalecają jazdę pomiędzy 3000 - 4000obr.
Jak według was jećdzić aby auto paliło troszkę mniej?
Znawcy Carismy właśnie zalecali ciągnięcie do wyższych obrotów niż te osławione 3 tys. a wtedy Carisma odpłaca się mniejszym spalaniem. Gdyby dobrze poszukać na Forum to się znajdzie.
Mój MSS, zauważyłem, mniej spala jadąc w zmniennych warunkach (zakręty, pagórki, zwalnianie, przyspieszanie ...) niż przy jeździe ze stałą prędkością na autostradzie. A może to tylko złudzenie ..... :|
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Sebancisz
[Usunięty]

Wysłany: 10-11-2006, 22:22   

Poszaleć i tak nie mogę za bardzo ponieważ cęsto jeżdżę z moim rocznym synkiem. Ot taki rodzinny samochód a i moja żona odkąd zrobiła prawojazdy strasznie marudzi (przed prawkiem wszystko było OK).
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-11-2006, 23:12   

JCH napisał/a:
Znawcy Carismy właśnie zalecali ciągnięcie do wyższych obrotów niż te osławione 3 tys. a wtedy Carisma odpłaca się mniejszym spalaniem.

Mogę to potwierdzić. Ja jeżdżę dużo szybciej niż moja mama i wyżej kręcę silnik. I co? I jakoś zawsze jak wsiadam to udaje mi się troszkę zbić spalanie średnie pokazywane przez komputer :)
Ale szczerze nie wiem jak do tego podejść od strony teoretycznej. Z jednej strony optymalne warunki pracy silnika są między max momentem a max mocą (wtedy też autko najlepiej "ciągnie"). I tak na chłopski rozum wtedy właśnie spalanie powinno być w miarę niskie ze względu na małe obciążenie silnika. Z drugiej strony w ATM pisali, że najbardziej optymalne spalanie mieszanki (najlepsze jej wykorzystanie) zachodzi przy dużym obciążeniu silnika (w 16V między 2000 a 3000 rpm).
Ale z moich obserwacji Cari wynika, że prawdziwa jest pierwsza teoria :)
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
ansic
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2006, 00:57   

Wiec gdzie jest ten punkt miedzy max momentem a max moca?
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-11-2006, 10:56   

Nie ma punktu - jest przedział obrotów :)
A to, jaki to przedział zależy od silnika - w Cari występowały chyba 4 silniki 1.6 (o różnych mocach) i każdy ma troszkę inną charakterystykę.
Ale tak na oko można przyjąć przedział między 3500-4000 rpm a 6000 rpm.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 11-11-2006, 12:53   

Sebancisz napisał/a:
Ot taki rodzinny samochód a i moja żona odkąd zrobiła prawojazdy strasznie marudzi (przed prawkiem wszystko było OK).

Hehehe no tak to jest z nowo upieczonymi kierowcami, że starają się być przemądrowaci ;p ale ja mam na to sposób: pasażer jest cichy i bezwonny a jeśli nie to idzie piechotą :) - kilka razy tak zrobiłem i skutek gwarantowany - od tej pory zero dogadywania ze strony tych marudnych pasażerów :) ,,To jest mój samochód i bedę nim jeździł tak jak mi się podoba a jeśli ci się to nie podoba to 100m dalej jest postój taksówek...'' :D i powtarzaj to jak mantrę :D
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 11-11-2006, 17:51   

szczeslaw napisał/a:
Nie ma punktu - jest przedział obrotów
Punkt to gdzie indziej - nie w samochodzie ;)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2006, 18:51   

Silnikow 16v nie powinno sie "dusic" obrotami 2-3 tys. Powinno sie jezdzic od 3tys mysle do jakis 5.tys. Kiedys widzialem wykres spalania dla hondy civic 1.4 i 1.6 i od 2tys do 5tys spalanie bylo praktycznie takie samo. Powyzej tych obrotow zaczelo rosnac.
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2006, 21:48   

Eeee, cóś mie się nie wydaje że 2-3 tys obrotów to "duszenie". 1500 obr to jasne - i silnik dostaje w d... (zwłaszcza przy przyśpieszaniu) i spalanie wcale nie jest mniejsze niż przy 2000 obr, czy ciut więcej. Jeździłem Carismą 7 latek i najniższe spalania miałem przy utrzymywaniu obrotów rzędu 2000. Przy 3500 jechało się oczywiście bardzo miło, bo miało się pod ręką (nogą) pełen moment obrotowy, ale spalanie wcale wtedy nie spadało, a wręcz przeciwnie.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 12-11-2006, 16:44   

w zakresie od 2-3 tys obr silnik 1.8GDI ma moc na kołach od 25-45 KM i moment 120-140Nm,
w zakresie od 3-4 tys obr silnik 1.8GDI ma moc na kołach od 45-64 KM i moment 140-151Nm
więc opierając się na założeniu że gdy moment maksymalny to najmniejsze spalanie to wychodzi że między 3-4 tyś lepiej jest niz miedzy 2-3 tys. co wcale nie znaczy że założenie jest słuszne :) i pewnie złoty środek to jazda w okolicach 3tys.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 12-11-2006, 17:07   

saphire napisał/a:
w zakresie od 2-3 tys obr silnik 1.8GDI ma moc na kołach od 25-45 KM i moment 120-140Nm,
w zakresie od 3-4 tys obr silnik 1.8GDI ma moc na kołach od 45-64 KM i moment 140-151Nm

Czyli do 4000 tys obr/min mamy polowe mocy( ok.60KM)...,
...a od 4000 do 5500 moc rosnie dwukrotnie(125KM)???
-ciekawe :wink:
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 12-11-2006, 17:16   

No tak to jest :) proszę bardzo oto wykresy mocy i momentu:

Wykres z hamowni Carisma 1.6

Wykres z hamowni Carisma 1.8 GDI
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 12-11-2006, 17:24   

Ale ja Ci wierze :mrgreen:
Ale co to znaczy ze jednostka ma 125KM, ale moc na kola wynosci 113KM??? ...to gdzie sie podzialo te 12 KM???
Pozdrawiam
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.