| Zużycie paliwa w zależności od utrzymywanych obrotów. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Sebancisz [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-11-2006, 21:40   Zużycie paliwa w zależności od utrzymywanych obrotów. |   
 |  
               | 
 |  
               | Do tej pory jeździłem oszczędnie podciągając samochód do max 3000obr. bez nagłych przyspieszeń (jazda po mieście i wcale nie oszczędna ok 10l/100km) Ostatnio przeglądając instrukcję obsługi zauważyłem , że zalecają jazdę pomiędzy 3000 - 4000obr.
 Jak według was jećdzić aby auto paliło troszkę mniej?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-11-2006, 21:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Chcesz sobie psuć przyjemnośc jazdy jakims super-hiper oszczędnym jeżdżeniem na niskich obrotach? Eee... Ja celowo automat na 3ce trzymam by mi na wyższych obrotach chodził i miał odejście odpowiednie w każdym momencie tyle że u mnie inne przełożenia skrzyni i jadąc po mieście 3jką jakieś 60km/h mam 2tys. obr/min więc jak naprawdę chcę mieć kopa w każdym momencie to automat na 2jkę i... |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JCH   Mitsumaniak
 Forumowa Opozycja
 
  
 Auto: OBK 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 101 razy
 Dołączył: 23 Maj 2005
 Posty: 8078
 Skąd: Bytom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-11-2006, 22:09   Zużycie paliwa |   
 |  
               | 
 |  
               | Znawcy Carismy właśnie zalecali ciągnięcie do wyższych obrotów niż te osławione 3 tys. a wtedy Carisma odpłaca się mniejszym spalaniem. Gdyby dobrze poszukać na Forum to się znajdzie. 	  | Sebancisz napisał/a: |  	  | Ostatnio przeglądając instrukcję obsługi zauważyłem , że zalecają jazdę pomiędzy 3000 - 4000obr. Jak według was jećdzić aby auto paliło troszkę mniej?
 | 
 Mój MSS, zauważyłem, mniej spala jadąc w zmniennych warunkach (zakręty, pagórki, zwalnianie, przyspieszanie ...) niż przy jeździe ze stałą prędkością na autostradzie. A może to tylko złudzenie .....
   |  
				| _________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
 
   MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sebancisz [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-11-2006, 22:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Poszaleć i tak nie mogę za bardzo ponieważ cęsto jeżdżę z moim rocznym synkiem. Ot taki rodzinny samochód a i moja żona odkąd zrobiła prawojazdy strasznie marudzi (przed prawkiem wszystko było OK). |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szczeslaw   moderator
 Łamacz przepisow KRD
 
  
 Auto: Carisma 1.6 99r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 28 razy
 Dołączył: 29 Cze 2005
 Posty: 1980
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-11-2006, 23:12 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JCH napisał/a: |  	  | Znawcy Carismy właśnie zalecali ciągnięcie do wyższych obrotów niż te osławione 3 tys. a wtedy Carisma odpłaca się mniejszym spalaniem. | 
 Mogę to potwierdzić. Ja jeżdżę dużo szybciej niż moja mama i wyżej kręcę silnik. I co? I jakoś zawsze jak wsiadam to udaje mi się troszkę zbić spalanie średnie pokazywane przez komputer
   Ale szczerze nie wiem jak do tego podejść od strony teoretycznej. Z jednej strony optymalne warunki pracy silnika są między max momentem a max mocą (wtedy też autko najlepiej "ciągnie"). I tak na chłopski rozum wtedy właśnie spalanie powinno być w miarę niskie ze względu na małe obciążenie silnika. Z drugiej strony w ATM pisali, że najbardziej optymalne spalanie mieszanki (najlepsze jej wykorzystanie) zachodzi przy dużym obciążeniu silnika (w 16V między 2000 a 3000 rpm).
 Ale z moich obserwacji Cari wynika, że prawdziwa jest pierwsza teoria
   |  
				| _________________ gg: 3254156
 Carisma 1.6 99r.
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ansic [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-11-2006, 00:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wiec gdzie jest ten punkt miedzy max momentem a max moca? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szczeslaw   moderator
 Łamacz przepisow KRD
 
  
 Auto: Carisma 1.6 99r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 28 razy
 Dołączył: 29 Cze 2005
 Posty: 1980
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-11-2006, 10:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie ma punktu - jest przedział obrotów   A to, jaki to przedział zależy od silnika - w Cari występowały chyba 4 silniki 1.6 (o różnych mocach) i każdy ma troszkę inną charakterystykę.
 Ale tak na oko można przyjąć przedział między 3500-4000 rpm a 6000 rpm.
 |  
				| _________________ gg: 3254156
 Carisma 1.6 99r.
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-11-2006, 12:53 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Sebancisz napisał/a: |  	  | Ot taki rodzinny samochód a i moja żona odkąd zrobiła prawojazdy strasznie marudzi (przed prawkiem wszystko było OK). | 
 Hehehe no tak to jest z nowo upieczonymi kierowcami, że starają się być przemądrowaci ;p ale ja mam na to sposób: pasażer jest cichy i bezwonny a jeśli nie to idzie piechotą
  - kilka razy tak zrobiłem i skutek gwarantowany - od tej pory zero dogadywania ze strony tych marudnych pasażerów  ,,To jest mój samochód i bedę nim jeździł tak jak mi się podoba a jeśli ci się to nie podoba to 100m dalej jest postój taksówek...''  i powtarzaj to jak mantrę   |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JCH   Mitsumaniak
 Forumowa Opozycja
 
  
 Auto: OBK 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 101 razy
 Dołączył: 23 Maj 2005
 Posty: 8078
 Skąd: Bytom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-11-2006, 17:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Punkt to gdzie indziej - nie w samochodzie 	  | szczeslaw napisał/a: |  	  | Nie ma punktu - jest przedział obrotów | 
   |  
				| _________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
 
   MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dylson [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-11-2006, 18:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Silnikow 16v nie powinno sie "dusic" obrotami 2-3 tys. Powinno sie jezdzic od 3tys mysle do jakis 5.tys. Kiedys widzialem  wykres spalania dla hondy civic 1.4 i 1.6 i od 2tys do 5tys spalanie bylo praktycznie takie samo. Powyzej tych obrotow zaczelo rosnac. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Alek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-11-2006, 21:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Eeee, cóś mie się nie wydaje że 2-3 tys obrotów to "duszenie". 1500 obr to jasne - i silnik dostaje w d... (zwłaszcza przy przyśpieszaniu) i spalanie wcale nie jest mniejsze niż przy 2000 obr, czy ciut więcej. Jeździłem Carismą 7 latek i najniższe spalania miałem przy utrzymywaniu obrotów rzędu 2000. Przy 3500 jechało się oczywiście bardzo miło, bo miało się pod ręką (nogą) pełen moment obrotowy, ale spalanie wcale wtedy nie spadało, a wręcz przeciwnie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-11-2006, 16:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | w zakresie od 2-3 tys obr silnik 1.8GDI ma moc na kołach od 25-45 KM i moment 120-140Nm, w zakresie od 3-4 tys obr silnik 1.8GDI ma moc na kołach od 45-64 KM i moment 140-151Nm
 więc opierając się na założeniu że gdy moment maksymalny to najmniejsze spalanie to wychodzi że między 3-4 tyś lepiej jest niz miedzy 2-3 tys. co wcale nie znaczy że założenie jest słuszne
  i pewnie złoty środek to jazda w okolicach 3tys. |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Robson86   Forumowicz
 Life is a Race
 
  
 Auto: Carisma GDI Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 216 razy
 Dołączył: 13 Sie 2006
 Posty: 4858
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-11-2006, 17:07 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | saphire napisał/a: |  	  | w zakresie od 2-3 tys obr silnik 1.8GDI ma moc na kołach od 25-45 KM i moment 120-140Nm, w zakresie od 3-4 tys obr silnik 1.8GDI ma moc na kołach od 45-64 KM i moment 140-151Nm
 | 
 Czyli do 4000 tys obr/min mamy polowe mocy( ok.60KM)...,
 ...a od 4000 do 5500 moc rosnie dwukrotnie(125KM)???
 -ciekawe
   Pozdroo
 |  
				| _________________ Robson- Kielce
 Mitsubishi Carisma GDI Elegance
 -00149/KMM -
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Robson86   Forumowicz
 Life is a Race
 
  
 Auto: Carisma GDI Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 216 razy
 Dołączył: 13 Sie 2006
 Posty: 4858
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-11-2006, 17:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ale ja Ci wierze   Ale co to znaczy ze jednostka ma 125KM, ale moc na kola wynosci 113KM??? ...to gdzie sie podzialo te 12 KM???
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ Robson- Kielce
 Mitsubishi Carisma GDI Elegance
 -00149/KMM -
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |