To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Głowica silnika 2,8

jawaldek - 25-05-2011, 00:50
Temat postu: Głowica silnika 2,8
I niestety stało się :cry: poszła głowica. Mam dylematy: 1) czy kupować nową są na Allegro 2) czy regenerowaną 3) czy regenerować aktualną 4) już uzbrojoną czy graty przekładać z obecnej ????????????????????
ad 1. może pochodzić z kraju słynącego z uprawy ryżu ale nie koniecznie :?
ad 2. nie wiadomo czy jest dobrze zrobiona i na jak długo wytrzyma :?
ad 3. i 4. sam już nie wiem :?
Wszelkie sugestie mile widziane szczególnie od doświadczonych w tym przykrym temacie.


http://mudmania4x4.com.pl/

Heilsberg - 25-05-2011, 01:10

Propozycje moje:
1. Zmień furę na 2,5 - większy wybór opcji. :D
2. Twoja pękła? Jeśli tak to szukaj nowej - żadnych używek.
3. Zadzwoń do Zbyszka - na pewno Cię poratuje.

Graty przełóż, żadna filozofia, daj do dobrego zakładu, zmień zawory i uszczelniacze, niech oblukają wałek. Do 2,5 w zeszłym roku płaciłem 450 PLN za kompleksowy remont. Ale ja mam w miarę tanich Kazików.

hajmanek - 25-05-2011, 09:01

Ja zalozylem nowa uzbrojona, kosztowala mnie 380 funtow z wysylka. Zmienialem w pazdzierniku i do dzisiaj jest spoko a jezdrze naprawde sporo
jawaldek - 25-05-2011, 16:39

Heilsberg napisał/a:
1. Zmień furę na 2,5 - większy wybór opcji. :D
Taaa a najlepsza opcja to umyć dokładnie z zewnątrz chłodnicę. Po wymianie korka od chłodnicy (lepiej trzyma i tak szybko nie wyrzuca do zbiorniczka wyrównawczego ) sprawdzić wszystkie opaski na CAŁYM układzie. Objawy były jak by głowica poszła a przyczyną była właśnie luźna opaska na nagrzewnicy-->> większe ciśnienie,szczelny korek od chłodnicy,spowodował wywalenie płynu na zewnątrz to i się zagotował. Po drugie osłona chłodnicy,ta w której chodzi wiatrak, musi być kompletna i dobrze dolegać--->> wiskoza nie odbiera faktycznej temperatury z chłodnicy to i się nie załącza wtedy kiedy powinna.Jak na razie wszystko OK. Zobaczymy w praniu czyli ostrej jeździe co się dalej stanie,czy głowica i uszczelka wytrzymała dwu krotne ekstremum.
Heilsberg napisał/a:
3. Zadzwoń do Zbyszka - na pewno Cię poratuje.
telefony były już dwa: jeden z zamówieniem głowicy i dodatków a drugi z rezygnacją--->>> mam nadzieję że na bardzo długo.


http://mudmania4x4.com.pl/

Faraonix - 25-05-2011, 17:43

Ja kupilem nowa uzbrojona z anglii, kosztowala mnie cos kolo 400 euro z przesylka.
Zwroc uwage tez na termostat, u mnie byl walniety i nie trzymal temperarury, koszt termostatu jest niewielki. Niektorzy mi mowili zeby profilaktycznie wymienic pompe wodna, chyba kiedys ja kupie i wymienie, nie jest droga a autko ma juz pare kilometrow.
Jakis czas temu zrobilem czujniki plywakowe do kontrolowania stanu plynu. Dwa umiescilem po przekatnej w zbiorniczku i jeden na gorze weza ktory wchodzi do chlodnicy (dorobilem z miedzi kostke w ktorej go zamontowalem). Jeszcze zrobie jakiegos bipka zeby dawal znac o zbyt niskim poziomie, narazie jest tylko kontrolka na desce rozdzielczej.

lukas 78 - 25-05-2011, 17:52

będzie dobrze , w swoim 2,5 tez się wystraszyłem ,że głowica walnęła musiałem kilka razy dolać płynu do zbiorniczka wyrównawczego. Okazało się ,że jak wymieniałem płyn przed zimą to lekko musiał się zapowietrzyć i dopiero po pewnym czasie doszedł do siebie. Dolałem mu z 1,5 litra. Teraz jest spokój ale na wszelki wypadek co tankowanie sprawdzam. Pańskie oko konia tuczy :)
jawaldek - 25-05-2011, 18:54

Faraonix napisał/a:
Jakis czas temu zrobilem czujniki plywakowe do kontrolowania stanu plynu.
ekstra sprawa :idea: pochwalisz sie jakimś schematem/zdjęciami/rysunkiem.
Faraonix napisał/a:
Zwroc uwage tez na termostat
lukas 78 napisał/a:
to lekko musiał się zapowietrzyć
niby banalna i prosta sprawa--->>> odpowiednie zamontowanie termostatu--->>> otwór odpowietrzający powinien być na górze-->> mi zamontowano odwrotnie :twisted: detal,szczegół ale jak poskłada się do kupy razem wszystkie dupersznyty to i wychodzi jedno wielkie grzanie się silnika. Tak trochę nie w temacie ..... jak nazywają się opaski,pod jakim hasłem szukać :shock: takie nie na śrubkę takie żeby je założyć to trzeba ścisnąć bardzo mocno obcążkami wtedy się powiększa średnica po założeniu i odpuszczeniu obcążek zaciskają się i to bardzo konkretnie-->>chyba były montowane jako oryginały.


http://mudmania4x4.com.pl/

lukas 78 - 25-05-2011, 20:05

jak szukasz czegoś mocnego to taka będzie najpasowniejsza
http://allegro.pl/obejma-...1613427280.html
tylko dopasuj sobie rozmiar
w oryginale idą takie z dwóch drotów chyba
ps. tylką tą opaskę z linku nie sciskaj na maxa bo plastikowy krociec może nie wydołać

Faraonix - 25-05-2011, 21:36

mam porobione fotki z montazu czujnikow wiec jak znajde wolna chwile to poskladam to w calosc i dam linka
jawaldek - 25-05-2011, 23:09

Znalazłem to co szukałem,o ten typ chodziło
http://www.mirimpex.pl/files/002%5B51%5D_m.jpg
Może komuś się przydadzą namiary.
http://www.mirimpex.pl/?p...me=Sprezyste-W1

Faraonix czekam kiedy znajdziesz wolną chwilkę i mam nadzieję że nie jest to, co zrobiłeś, bardzo skomplikowane :mrgreen:
lukas 78 właśnie obawiam się mojej nadgorliwości i mogę zmiażdżyć jakąś plastykową część/króciec :wink:


http://mudmania4x4.com.pl/

Faraonix - 25-05-2011, 23:21

siadlem przy tym i zrobilem

http://hid4u.eu/zbiorniczek

jawaldek - 25-05-2011, 23:46

Faraonix napisał/a:
siadlem przy tym i zrobilem

http://hid4u.eu/zbiorniczek

No kurne z wrażenia zabrakło mi słów. No no no słowa uznania :hello1: :hello1: :hello1:
odnośnie czujników w zbiorniczku to zacząłem rozpatrywać ewentualność urządzenia ze.... spłuczki-->>> pływak ale Twoje jest zdecydowanie mniejsze tylko ten dostawca :? bardzo odległy :(


http://mudmania4x4.com.pl/

lukas 78 - 26-05-2011, 10:19

Faraonix, czasami mam wrazenie ,ze ty nic innego nie robisz tylko grzebiesz w tym aucie :lol: ten drugi czujnik nie zakłoca przepływu płynu ?
jawaldek czuników nie musi być dwa w zbiorniczku, wystarczy jeden dosyć nisko umieszczony i może byc wyjęty z innego zbiorniczka w którym były montowane fabrycznie przejść się i poszukac na szrocie razem z kostką

Faraonix - 26-05-2011, 18:05

Przeplywu nie blokuje, natomiast jezeli damy jeden do zbiorniczka to najlepiej jakby byl na srodku. Jezeli zamontujemy z jednego boku to po przechyleniu auta zaswieci kontrolka. Czujniki nie sa drogie wiec zastosowalem 2 i nie ma problemu.
lukas 78 - 26-05-2011, 18:30

ciekawy jestem jak ten jest wbudowany
http://allegro.pl/zbiorni...1624106810.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group