Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Głowica silnika 2,8
Autor Wiadomość
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 25-05-2011, 00:50   Głowica silnika 2,8

I niestety stało się :cry: poszła głowica. Mam dylematy: 1) czy kupować nową są na Allegro 2) czy regenerowaną 3) czy regenerować aktualną 4) już uzbrojoną czy graty przekładać z obecnej ????????????????????
ad 1. może pochodzić z kraju słynącego z uprawy ryżu ale nie koniecznie :?
ad 2. nie wiadomo czy jest dobrze zrobiona i na jak długo wytrzyma :?
ad 3. i 4. sam już nie wiem :?
Wszelkie sugestie mile widziane szczególnie od doświadczonych w tym przykrym temacie.


http://mudmania4x4.com.pl/
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 25-05-2011, 01:10   

Propozycje moje:
1. Zmień furę na 2,5 - większy wybór opcji. :D
2. Twoja pękła? Jeśli tak to szukaj nowej - żadnych używek.
3. Zadzwoń do Zbyszka - na pewno Cię poratuje.

Graty przełóż, żadna filozofia, daj do dobrego zakładu, zmień zawory i uszczelniacze, niech oblukają wałek. Do 2,5 w zeszłym roku płaciłem 450 PLN za kompleksowy remont. Ale ja mam w miarę tanich Kazików.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
Wysłany: 25-05-2011, 09:01   

Ja zalozylem nowa uzbrojona, kosztowala mnie 380 funtow z wysylka. Zmienialem w pazdzierniku i do dzisiaj jest spoko a jezdrze naprawde sporo
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 25-05-2011, 16:39   

Heilsberg napisał/a:
1. Zmień furę na 2,5 - większy wybór opcji. :D
Taaa a najlepsza opcja to umyć dokładnie z zewnątrz chłodnicę. Po wymianie korka od chłodnicy (lepiej trzyma i tak szybko nie wyrzuca do zbiorniczka wyrównawczego ) sprawdzić wszystkie opaski na CAŁYM układzie. Objawy były jak by głowica poszła a przyczyną była właśnie luźna opaska na nagrzewnicy-->> większe ciśnienie,szczelny korek od chłodnicy,spowodował wywalenie płynu na zewnątrz to i się zagotował. Po drugie osłona chłodnicy,ta w której chodzi wiatrak, musi być kompletna i dobrze dolegać--->> wiskoza nie odbiera faktycznej temperatury z chłodnicy to i się nie załącza wtedy kiedy powinna.Jak na razie wszystko OK. Zobaczymy w praniu czyli ostrej jeździe co się dalej stanie,czy głowica i uszczelka wytrzymała dwu krotne ekstremum.
Heilsberg napisał/a:
3. Zadzwoń do Zbyszka - na pewno Cię poratuje.
telefony były już dwa: jeden z zamówieniem głowicy i dodatków a drugi z rezygnacją--->>> mam nadzieję że na bardzo długo.


http://mudmania4x4.com.pl/
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 25-05-2011, 17:43   

Ja kupilem nowa uzbrojona z anglii, kosztowala mnie cos kolo 400 euro z przesylka.
Zwroc uwage tez na termostat, u mnie byl walniety i nie trzymal temperarury, koszt termostatu jest niewielki. Niektorzy mi mowili zeby profilaktycznie wymienic pompe wodna, chyba kiedys ja kupie i wymienie, nie jest droga a autko ma juz pare kilometrow.
Jakis czas temu zrobilem czujniki plywakowe do kontrolowania stanu plynu. Dwa umiescilem po przekatnej w zbiorniczku i jeden na gorze weza ktory wchodzi do chlodnicy (dorobilem z miedzi kostke w ktorej go zamontowalem). Jeszcze zrobie jakiegos bipka zeby dawal znac o zbyt niskim poziomie, narazie jest tylko kontrolka na desce rozdzielczej.
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 25-05-2011, 17:52   

będzie dobrze , w swoim 2,5 tez się wystraszyłem ,że głowica walnęła musiałem kilka razy dolać płynu do zbiorniczka wyrównawczego. Okazało się ,że jak wymieniałem płyn przed zimą to lekko musiał się zapowietrzyć i dopiero po pewnym czasie doszedł do siebie. Dolałem mu z 1,5 litra. Teraz jest spokój ale na wszelki wypadek co tankowanie sprawdzam. Pańskie oko konia tuczy :)
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 25-05-2011, 18:54   

Faraonix napisał/a:
Jakis czas temu zrobilem czujniki plywakowe do kontrolowania stanu plynu.
ekstra sprawa :idea: pochwalisz sie jakimś schematem/zdjęciami/rysunkiem.
Faraonix napisał/a:
Zwroc uwage tez na termostat
lukas 78 napisał/a:
to lekko musiał się zapowietrzyć
niby banalna i prosta sprawa--->>> odpowiednie zamontowanie termostatu--->>> otwór odpowietrzający powinien być na górze-->> mi zamontowano odwrotnie :twisted: detal,szczegół ale jak poskłada się do kupy razem wszystkie dupersznyty to i wychodzi jedno wielkie grzanie się silnika. Tak trochę nie w temacie ..... jak nazywają się opaski,pod jakim hasłem szukać :shock: takie nie na śrubkę takie żeby je założyć to trzeba ścisnąć bardzo mocno obcążkami wtedy się powiększa średnica po założeniu i odpuszczeniu obcążek zaciskają się i to bardzo konkretnie-->>chyba były montowane jako oryginały.


http://mudmania4x4.com.pl/
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 25-05-2011, 20:05   

jak szukasz czegoś mocnego to taka będzie najpasowniejsza
http://allegro.pl/obejma-...1613427280.html
tylko dopasuj sobie rozmiar
w oryginale idą takie z dwóch drotów chyba
ps. tylką tą opaskę z linku nie sciskaj na maxa bo plastikowy krociec może nie wydołać
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 25-05-2011, 21:36   

mam porobione fotki z montazu czujnikow wiec jak znajde wolna chwile to poskladam to w calosc i dam linka
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 25-05-2011, 23:09   

Znalazłem to co szukałem,o ten typ chodziło
http://www.mirimpex.pl/files/002%5B51%5D_m.jpg
Może komuś się przydadzą namiary.
http://www.mirimpex.pl/?p...me=Sprezyste-W1

Faraonix czekam kiedy znajdziesz wolną chwilkę i mam nadzieję że nie jest to, co zrobiłeś, bardzo skomplikowane :mrgreen:
lukas 78 właśnie obawiam się mojej nadgorliwości i mogę zmiażdżyć jakąś plastykową część/króciec :wink:


http://mudmania4x4.com.pl/
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 25-05-2011, 23:21   

siadlem przy tym i zrobilem

http://hid4u.eu/zbiorniczek
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 25-05-2011, 23:46   

Faraonix napisał/a:
siadlem przy tym i zrobilem

http://hid4u.eu/zbiorniczek

No kurne z wrażenia zabrakło mi słów. No no no słowa uznania :hello1: :hello1: :hello1:
odnośnie czujników w zbiorniczku to zacząłem rozpatrywać ewentualność urządzenia ze.... spłuczki-->>> pływak ale Twoje jest zdecydowanie mniejsze tylko ten dostawca :? bardzo odległy :(


http://mudmania4x4.com.pl/
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 26-05-2011, 10:19   

Faraonix, czasami mam wrazenie ,ze ty nic innego nie robisz tylko grzebiesz w tym aucie :lol: ten drugi czujnik nie zakłoca przepływu płynu ?
jawaldek czuników nie musi być dwa w zbiorniczku, wystarczy jeden dosyć nisko umieszczony i może byc wyjęty z innego zbiorniczka w którym były montowane fabrycznie przejść się i poszukac na szrocie razem z kostką
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 26-05-2011, 18:05   

Przeplywu nie blokuje, natomiast jezeli damy jeden do zbiorniczka to najlepiej jakby byl na srodku. Jezeli zamontujemy z jednego boku to po przechyleniu auta zaswieci kontrolka. Czujniki nie sa drogie wiec zastosowalem 2 i nie ma problemu.
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 26-05-2011, 18:30   

ciekawy jestem jak ten jest wbudowany
http://allegro.pl/zbiorni...1624106810.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.