Głowica silnika 2,8 |
Autor |
Wiadomość |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25-05-2011, 00:50 Głowica silnika 2,8
|
|
|
I niestety stało się poszła głowica. Mam dylematy: 1) czy kupować nową są na Allegro 2) czy regenerowaną 3) czy regenerować aktualną 4) już uzbrojoną czy graty przekładać z obecnej ????????????????????
ad 1. może pochodzić z kraju słynącego z uprawy ryżu ale nie koniecznie
ad 2. nie wiadomo czy jest dobrze zrobiona i na jak długo wytrzyma
ad 3. i 4. sam już nie wiem
Wszelkie sugestie mile widziane szczególnie od doświadczonych w tym przykrym temacie.
http://mudmania4x4.com.pl/ |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 25-05-2011, 01:10
|
|
|
Propozycje moje:
1. Zmień furę na 2,5 - większy wybór opcji.
2. Twoja pękła? Jeśli tak to szukaj nowej - żadnych używek.
3. Zadzwoń do Zbyszka - na pewno Cię poratuje.
Graty przełóż, żadna filozofia, daj do dobrego zakładu, zmień zawory i uszczelniacze, niech oblukają wałek. Do 2,5 w zeszłym roku płaciłem 450 PLN za kompleksowy remont. Ale ja mam w miarę tanich Kazików. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 25-05-2011, 09:01
|
|
|
Ja zalozylem nowa uzbrojona, kosztowala mnie 380 funtow z wysylka. Zmienialem w pazdzierniku i do dzisiaj jest spoko a jezdrze naprawde sporo |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25-05-2011, 16:39
|
|
|
Heilsberg napisał/a: | 1. Zmień furę na 2,5 - większy wybór opcji. | Taaa a najlepsza opcja to umyć dokładnie z zewnątrz chłodnicę. Po wymianie korka od chłodnicy (lepiej trzyma i tak szybko nie wyrzuca do zbiorniczka wyrównawczego ) sprawdzić wszystkie opaski na CAŁYM układzie. Objawy były jak by głowica poszła a przyczyną była właśnie luźna opaska na nagrzewnicy-->> większe ciśnienie,szczelny korek od chłodnicy,spowodował wywalenie płynu na zewnątrz to i się zagotował. Po drugie osłona chłodnicy,ta w której chodzi wiatrak, musi być kompletna i dobrze dolegać--->> wiskoza nie odbiera faktycznej temperatury z chłodnicy to i się nie załącza wtedy kiedy powinna.Jak na razie wszystko OK. Zobaczymy w praniu czyli ostrej jeździe co się dalej stanie,czy głowica i uszczelka wytrzymała dwu krotne ekstremum. Heilsberg napisał/a: | 3. Zadzwoń do Zbyszka - na pewno Cię poratuje. | telefony były już dwa: jeden z zamówieniem głowicy i dodatków a drugi z rezygnacją--->>> mam nadzieję że na bardzo długo.
http://mudmania4x4.com.pl/ |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 25-05-2011, 17:43
|
|
|
Ja kupilem nowa uzbrojona z anglii, kosztowala mnie cos kolo 400 euro z przesylka.
Zwroc uwage tez na termostat, u mnie byl walniety i nie trzymal temperarury, koszt termostatu jest niewielki. Niektorzy mi mowili zeby profilaktycznie wymienic pompe wodna, chyba kiedys ja kupie i wymienie, nie jest droga a autko ma juz pare kilometrow.
Jakis czas temu zrobilem czujniki plywakowe do kontrolowania stanu plynu. Dwa umiescilem po przekatnej w zbiorniczku i jeden na gorze weza ktory wchodzi do chlodnicy (dorobilem z miedzi kostke w ktorej go zamontowalem). Jeszcze zrobie jakiegos bipka zeby dawal znac o zbyt niskim poziomie, narazie jest tylko kontrolka na desce rozdzielczej. |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 25-05-2011, 17:52
|
|
|
będzie dobrze , w swoim 2,5 tez się wystraszyłem ,że głowica walnęła musiałem kilka razy dolać płynu do zbiorniczka wyrównawczego. Okazało się ,że jak wymieniałem płyn przed zimą to lekko musiał się zapowietrzyć i dopiero po pewnym czasie doszedł do siebie. Dolałem mu z 1,5 litra. Teraz jest spokój ale na wszelki wypadek co tankowanie sprawdzam. Pańskie oko konia tuczy |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25-05-2011, 18:54
|
|
|
Faraonix napisał/a: | Jakis czas temu zrobilem czujniki plywakowe do kontrolowania stanu plynu. | ekstra sprawa pochwalisz sie jakimś schematem/zdjęciami/rysunkiem. Faraonix napisał/a: | Zwroc uwage tez na termostat |
lukas 78 napisał/a: | to lekko musiał się zapowietrzyć | niby banalna i prosta sprawa--->>> odpowiednie zamontowanie termostatu--->>> otwór odpowietrzający powinien być na górze-->> mi zamontowano odwrotnie detal,szczegół ale jak poskłada się do kupy razem wszystkie dupersznyty to i wychodzi jedno wielkie grzanie się silnika. Tak trochę nie w temacie ..... jak nazywają się opaski,pod jakim hasłem szukać takie nie na śrubkę takie żeby je założyć to trzeba ścisnąć bardzo mocno obcążkami wtedy się powiększa średnica po założeniu i odpuszczeniu obcążek zaciskają się i to bardzo konkretnie-->>chyba były montowane jako oryginały.
http://mudmania4x4.com.pl/ |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 25-05-2011, 20:05
|
|
|
jak szukasz czegoś mocnego to taka będzie najpasowniejsza
http://allegro.pl/obejma-...1613427280.html
tylko dopasuj sobie rozmiar
w oryginale idą takie z dwóch drotów chyba
ps. tylką tą opaskę z linku nie sciskaj na maxa bo plastikowy krociec może nie wydołać |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 25-05-2011, 21:36
|
|
|
mam porobione fotki z montazu czujnikow wiec jak znajde wolna chwile to poskladam to w calosc i dam linka |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25-05-2011, 23:46
|
|
|
No kurne z wrażenia zabrakło mi słów. No no no słowa uznania
odnośnie czujników w zbiorniczku to zacząłem rozpatrywać ewentualność urządzenia ze.... spłuczki-->>> pływak ale Twoje jest zdecydowanie mniejsze tylko ten dostawca bardzo odległy
http://mudmania4x4.com.pl/ |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 26-05-2011, 10:19
|
|
|
Faraonix, czasami mam wrazenie ,ze ty nic innego nie robisz tylko grzebiesz w tym aucie ten drugi czujnik nie zakłoca przepływu płynu ?
jawaldek czuników nie musi być dwa w zbiorniczku, wystarczy jeden dosyć nisko umieszczony i może byc wyjęty z innego zbiorniczka w którym były montowane fabrycznie przejść się i poszukac na szrocie razem z kostką |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 26-05-2011, 18:05
|
|
|
Przeplywu nie blokuje, natomiast jezeli damy jeden do zbiorniczka to najlepiej jakby byl na srodku. Jezeli zamontujemy z jednego boku to po przechyleniu auta zaswieci kontrolka. Czujniki nie sa drogie wiec zastosowalem 2 i nie ma problemu. |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
|
|
|
 |
|