[XX-92]Colt C50 i starsze - Jaki olej do C52A 1500GLXi ??
Anonymous - 15-11-2006, 16:46 Temat postu: Jaki olej do C52A 1500GLXi ?? Witam
Przeszukałem forum i nic konkretnego nie znalazłem.
Nadszedł czas na wymianę oleju w moim Colcie C52A 1500GLXi , bo się troche zagotował
Jakim olejem zalać silnik, proszę o rade. Myśle że taki post pomoże wielu użytkownikom Coltów
pozdro
SebaD
josie - 15-11-2006, 18:21
SebaD napisał/a: | się troche zagotował |
Znaczy podgrzałeś silnik (płyn) pod czerwone?
Zależy jaki przebieg i co wcześniej lane.
Nie ma jakiś resztek naklejki pod maską?
Tak w ślepo to można dobry mineralny zalać (15W40) - Ja jeżdżę od początku na minerałach - Elf Sporti SRI, Mobil Super M, a teraz Shell. Różnicy raczej nie widać.
Anonymous - 15-11-2006, 18:30
Zagotował == spalił się, zrobiła się na korku taka maź o kolorze mlecznym
Tata powiedział mi że olej jest albo bardzo stary, albo są zmieszane dwa różne, ale raczej te drugie
Nie wiem co tam siedzi, bo niedawno kupiłem tego Colta, a naklejek nie ma. Sprzedający powiedział, że dolał jakiś olej Classic kupiony na stacji Orlen
Dzięki za zainteresowanie
pozdro
SebaD
josie - 15-11-2006, 18:39
SebaD napisał/a: | zrobiła się na korku taka maź o kolorze mlecznym |
Sprawdź czy na pewno na bagnecie takiej nie ma... Bo jak jest to wskazuje to na płyn chłodzący w oleju Płynu w chłodnicy czysty? Brak tej mazi?
Skoro poprzednik zalał jakiegoś Classica z Orlenu to ja wlałbym mineralny (15W40) na bank
Anonymous - 15-11-2006, 18:55
Na bagnecie nie ma takiej mazi, jest tylko czarny olej
Po za tym ile litrów tam wchodzi tego oleju??
pozdro
SebaD
josie - 15-11-2006, 19:14
SebaD napisał/a: | Na bagnecie nie ma takiej mazi, jest tylko czarny olej |
No to całe szczęście. Pod korkiem taka kawowa maź, to normalnie występujące zjawisko, szczególnie jak jest bardziej wilgotno (o ile dobrze pamiętam)
Anonymous - 15-11-2006, 19:18
Miło mi to słyszeć
Ale jednak zmienie olej. Tylko ile litrów mam kupić??
wojmi1 - 15-11-2006, 19:37
Kup 5l bedziesz mial na dolewki
Anonymous - 15-11-2006, 19:37
josie napisał/a: | Pod korkiem taka kawowa maź, to normalnie występujące zjawisko, szczególnie jak jest bardziej wilgotno |
Tak josie, też tak myślę bo w wielu autach takie coś widziałem w mniejszym lub większym stopniu.
Zarówno do 4G15 jak i do G15B wchodzi tak samo 3,5l wraz z filtrem.
Jeżeli chodzi o to co wlać to radziłby ci również jak josie, jakiś dobry mineralny.
Anonymous - 15-11-2006, 21:36
Dzięki wszystkim za rady
pozdro
SebaD
Anonymous - 15-11-2006, 21:53
Najlepiej bedzie jak spuscisz olej i wymienisz filt ja tak zrobilam i z syntetyka przeszlam na mineralny i jeszcze nic nie padlo
Przy okazji wymienilam tez filtr powietrza i paliwa nie sa to wysokie koszty a wymiana i tak z czasem bedzie konieczna
pozdrawiam magda
misia27 - 15-11-2006, 21:57
ja jezdze na mineralnym castrolu, jak na razie bez zadnych problemow.
Anonymous - 15-11-2006, 22:07
misia27 napisał/a: | ja jezdze na mineralnym castrolu, jak na razie bez zadnych problemow. |
hmm.. ja mam wlanego Lotosa i róniez nie narzekam
teraz mnie czeka jeszcze wymiana oleju i filtrow w drugim "misku" i zaobaczymy jak to bedzie
Anonymous - 16-11-2006, 06:46
Bez wymiany filtra się nie obejdzie.... to na pewno
Dzięki za pomoc dziewczyny i chłopcy.
PS. Fajnie widzieć płeć żeńską na forum
pozdro
SebaD
Anonymous - 16-11-2006, 10:53
josie napisał/a: | SebaD napisał/a: | Na bagnecie nie ma takiej mazi, jest tylko czarny olej |
No to całe szczęście. Pod korkiem taka kawowa maź, to normalnie występujące zjawisko, szczególnie jak jest bardziej wilgotno (o ile dobrze pamiętam) | josie a ja nie byłbym taki pewny ta maź robi się też od tego jak są słabe uszczelniacze zaworów, albo ktoś wcześniej jakiegoś siuwaksu dolał żeby oleju nie brał.
|
|
|