To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Dziwna praca silnika - Carisma 1,8 GDI 2000 r.

Chooper - 17-11-2006, 21:47

a co z sondami? myśle, że pierwsza sonda coś nie teges...
saphire - 17-11-2006, 21:53
Temat postu: Re: Wysokie spalanie - Carisma 1,8 GDI 2000 r.
fular napisał/a:
Po kolejnym sprawdzeniu auta na kompie, wynik nadal pokazuje dwa błędy, których nie da się skasować: 89, 99.


89 = Fuel pressure regulator - performance problem - mechanical fault -> regulator cisnienia paliwa uszkodzony

90 = Fuel metering solenoid - open circuit - wiring open circuit, solenoid or ECM
przepływomierz paliwa uszkodzony lub przerwany/rozłączony kabelek

i co ty na to?

saphire - 17-11-2006, 22:02

Pozaglądaj w dokumentację elektryczna silnika GDI to pewnie znajdziesz obwody które lecą do tego czujnika z ,,otwartym obwodem'' - ja bym od tego zaczął bo może gdzieś jest po prostu przerwany kabelek albo odpięta wtyczka a to raczej nic nie kosztuje a później po załatwieniu tego problemu zresetował bym kompa i patrzył czy się błędy pojawią czy nie bo ten od regulatora ciśnienia to może się wiązać z tym od przepływki paliwa.
saphire - 18-11-2006, 07:39

No fakt - opisałem kod 90 zamiast 99 - mea culpa. Jednakże i tak masz jakieś inne opisy niż te moje - ja patrzę w kody od silnika GDI i tak kod 89 to taki ma opis jak dałem wcześniej natomiast:

99 = intake air temperature (IAT) sensor 2 - circuit intermittent/erratic - wiring, poor connection, IAT sensor, ECM

PS. IMHO kody od zwykłego SOHC nie koniecznie są takie jak od DOHC GDI więc upewnij się że masz właściwe opisy tych kodów a jest ich ponad 1000 pozycji i już kiedyś ktoś na forum wklejał screeny z kodami do GDI i ne wiem czy to masz czy nie - jak nie znajdziesz sam to mogę to gdzieś wystawić do ściągnięcia...

saphire - 18-11-2006, 09:08

fular napisał/a:
Moje opisy wyciągnąłem z Manuala "www.WorkshopManuals.co.uk", strony 13J-30 i 13J-33. Który zresztą, jak mnie pamięć nie myli jest zamieszczony na tym forum.


Hmmm... patrzyłeś suplementy do workshopa? Bo w kolejnych suplementach sporo zmieniali akuratnie w rozdziałach FUEL a co do kodów błędów to te które mam są opisane jako eobd2 i kiedyś je gdzieś widziałem na forum ale wystawiłem je u siebie na stronce i leżą tutaj kody błędów EODB2

To teraz niech ktoś mądry powie co wkońcu te kody znaczą skoro w różnych miejscach mają różne opisy :) - ja bym jednak sprawdził wszelkie warianty tych opisów...

Chooper - 18-11-2006, 10:09

saphire napisał/a:
Hmmm... patrzyłeś suplementy do workshopa? Bo w kolejnych suplementach sporo zmieniali akuratnie w rozdziałach FUEL a co do kodów błędów to te które mam są opisane jako eobd2 i kiedyś je gdzieś widziałem na forum ale wystawiłem je u siebie na stronce i leżą tutaj kody błędów EODB2

To teraz niech ktoś mądry powie co wkońcu te kody znaczą skoro w różnych miejscach mają różne opisy :) - ja bym jednak sprawdził wszelkie warianty tych opisów...


te kody zamieszczałem ja na forum MKP. I sa to kody które rozpoznaje czytnik MUT, być może inne urzadzeie rozpoznaje te kody inaczej.

saphire - 18-11-2006, 11:17

Wiedziałem że gdzies je na forum widziałem :) ale nie pamiętałem na którym i kto wystawiał a teraz już wiadomo :)

Jednakże skoro kody odczytywałeś w ASO (tak przynajmniej zakładam skoro to GDI) to powinni ci oprócz suchego kodu podac także jego opis to wtedy nie było by niedomówień bo całkiem możliwe że różne urządzenia mogą robic translację kodu na jakąś swoją listę i wtedy taka lista opisów kodów nie przystaje do rzeczywistego kodu błędu.

Ja bym jednak sprawdził także wersję wg tych kodów EOBD2 bo skoro wg workshopa sprawdzałeś i to nie to to cóż pozostaje innego jak sprawdzić także tą drugą wersję wydarzeń - a nóż/widelec utrafisz ten problem...

Anonymous - 18-11-2006, 13:11

HELO. Lewe powietrze w kolektorze ssącym...??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group