Dziwna praca silnika - Carisma 1,8 GDI 2000 r. |
Autor |
Wiadomość |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-11-2006, 21:47
|
|
|
a co z sondami? myśle, że pierwsza sonda coś nie teges... |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 17-11-2006, 21:53 Re: Wysokie spalanie - Carisma 1,8 GDI 2000 r.
|
|
|
fular napisał/a: | Po kolejnym sprawdzeniu auta na kompie, wynik nadal pokazuje dwa błędy, których nie da się skasować: 89, 99. |
89 = Fuel pressure regulator - performance problem - mechanical fault -> regulator cisnienia paliwa uszkodzony
90 = Fuel metering solenoid - open circuit - wiring open circuit, solenoid or ECM
przepływomierz paliwa uszkodzony lub przerwany/rozłączony kabelek
i co ty na to? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 17-11-2006, 22:02
|
|
|
Pozaglądaj w dokumentację elektryczna silnika GDI to pewnie znajdziesz obwody które lecą do tego czujnika z ,,otwartym obwodem'' - ja bym od tego zaczął bo może gdzieś jest po prostu przerwany kabelek albo odpięta wtyczka a to raczej nic nie kosztuje a później po załatwieniu tego problemu zresetował bym kompa i patrzył czy się błędy pojawią czy nie bo ten od regulatora ciśnienia to może się wiązać z tym od przepływki paliwa. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 18-11-2006, 07:39
|
|
|
No fakt - opisałem kod 90 zamiast 99 - mea culpa. Jednakże i tak masz jakieś inne opisy niż te moje - ja patrzę w kody od silnika GDI i tak kod 89 to taki ma opis jak dałem wcześniej natomiast:
99 = intake air temperature (IAT) sensor 2 - circuit intermittent/erratic - wiring, poor connection, IAT sensor, ECM
PS. IMHO kody od zwykłego SOHC nie koniecznie są takie jak od DOHC GDI więc upewnij się że masz właściwe opisy tych kodów a jest ich ponad 1000 pozycji i już kiedyś ktoś na forum wklejał screeny z kodami do GDI i ne wiem czy to masz czy nie - jak nie znajdziesz sam to mogę to gdzieś wystawić do ściągnięcia... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 18-11-2006, 09:08
|
|
|
fular napisał/a: | Moje opisy wyciągnąłem z Manuala "www.WorkshopManuals.co.uk", strony 13J-30 i 13J-33. Który zresztą, jak mnie pamięć nie myli jest zamieszczony na tym forum. |
Hmmm... patrzyłeś suplementy do workshopa? Bo w kolejnych suplementach sporo zmieniali akuratnie w rozdziałach FUEL a co do kodów błędów to te które mam są opisane jako eobd2 i kiedyś je gdzieś widziałem na forum ale wystawiłem je u siebie na stronce i leżą tutaj kody błędów EODB2
To teraz niech ktoś mądry powie co wkońcu te kody znaczą skoro w różnych miejscach mają różne opisy - ja bym jednak sprawdził wszelkie warianty tych opisów... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-11-2006, 10:09
|
|
|
saphire napisał/a: | Hmmm... patrzyłeś suplementy do workshopa? Bo w kolejnych suplementach sporo zmieniali akuratnie w rozdziałach FUEL a co do kodów błędów to te które mam są opisane jako eobd2 i kiedyś je gdzieś widziałem na forum ale wystawiłem je u siebie na stronce i leżą tutaj kody błędów EODB2
To teraz niech ktoś mądry powie co wkońcu te kody znaczą skoro w różnych miejscach mają różne opisy - ja bym jednak sprawdził wszelkie warianty tych opisów... |
te kody zamieszczałem ja na forum MKP. I sa to kody które rozpoznaje czytnik MUT, być może inne urzadzeie rozpoznaje te kody inaczej. |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 18-11-2006, 11:17
|
|
|
Wiedziałem że gdzies je na forum widziałem ale nie pamiętałem na którym i kto wystawiał a teraz już wiadomo
Jednakże skoro kody odczytywałeś w ASO (tak przynajmniej zakładam skoro to GDI) to powinni ci oprócz suchego kodu podac także jego opis to wtedy nie było by niedomówień bo całkiem możliwe że różne urządzenia mogą robic translację kodu na jakąś swoją listę i wtedy taka lista opisów kodów nie przystaje do rzeczywistego kodu błędu.
Ja bym jednak sprawdził także wersję wg tych kodów EOBD2 bo skoro wg workshopa sprawdzałeś i to nie to to cóż pozostaje innego jak sprawdzić także tą drugą wersję wydarzeń - a nóż/widelec utrafisz ten problem... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
RegoR [Usunięty]
|
Wysłany: 18-11-2006, 13:11
|
|
|
HELO. Lewe powietrze w kolektorze ssącym...?? |
|
|
|
 |
|