Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwna praca silnika - Carisma 1,8 GDI 2000 r.
Autor Wiadomość
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-11-2006, 21:47   

a co z sondami? myśle, że pierwsza sonda coś nie teges...
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 17-11-2006, 21:53   Re: Wysokie spalanie - Carisma 1,8 GDI 2000 r.

fular napisał/a:
Po kolejnym sprawdzeniu auta na kompie, wynik nadal pokazuje dwa błędy, których nie da się skasować: 89, 99.


89 = Fuel pressure regulator - performance problem - mechanical fault -> regulator cisnienia paliwa uszkodzony

90 = Fuel metering solenoid - open circuit - wiring open circuit, solenoid or ECM
przepływomierz paliwa uszkodzony lub przerwany/rozłączony kabelek

i co ty na to?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 17-11-2006, 22:02   

Pozaglądaj w dokumentację elektryczna silnika GDI to pewnie znajdziesz obwody które lecą do tego czujnika z ,,otwartym obwodem'' - ja bym od tego zaczął bo może gdzieś jest po prostu przerwany kabelek albo odpięta wtyczka a to raczej nic nie kosztuje a później po załatwieniu tego problemu zresetował bym kompa i patrzył czy się błędy pojawią czy nie bo ten od regulatora ciśnienia to może się wiązać z tym od przepływki paliwa.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-11-2006, 07:39   

No fakt - opisałem kod 90 zamiast 99 - mea culpa. Jednakże i tak masz jakieś inne opisy niż te moje - ja patrzę w kody od silnika GDI i tak kod 89 to taki ma opis jak dałem wcześniej natomiast:

99 = intake air temperature (IAT) sensor 2 - circuit intermittent/erratic - wiring, poor connection, IAT sensor, ECM

PS. IMHO kody od zwykłego SOHC nie koniecznie są takie jak od DOHC GDI więc upewnij się że masz właściwe opisy tych kodów a jest ich ponad 1000 pozycji i już kiedyś ktoś na forum wklejał screeny z kodami do GDI i ne wiem czy to masz czy nie - jak nie znajdziesz sam to mogę to gdzieś wystawić do ściągnięcia...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-11-2006, 09:08   

fular napisał/a:
Moje opisy wyciągnąłem z Manuala "www.WorkshopManuals.co.uk", strony 13J-30 i 13J-33. Który zresztą, jak mnie pamięć nie myli jest zamieszczony na tym forum.


Hmmm... patrzyłeś suplementy do workshopa? Bo w kolejnych suplementach sporo zmieniali akuratnie w rozdziałach FUEL a co do kodów błędów to te które mam są opisane jako eobd2 i kiedyś je gdzieś widziałem na forum ale wystawiłem je u siebie na stronce i leżą tutaj kody błędów EODB2

To teraz niech ktoś mądry powie co wkońcu te kody znaczą skoro w różnych miejscach mają różne opisy :) - ja bym jednak sprawdził wszelkie warianty tych opisów...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-11-2006, 10:09   

saphire napisał/a:
Hmmm... patrzyłeś suplementy do workshopa? Bo w kolejnych suplementach sporo zmieniali akuratnie w rozdziałach FUEL a co do kodów błędów to te które mam są opisane jako eobd2 i kiedyś je gdzieś widziałem na forum ale wystawiłem je u siebie na stronce i leżą tutaj kody błędów EODB2

To teraz niech ktoś mądry powie co wkońcu te kody znaczą skoro w różnych miejscach mają różne opisy :) - ja bym jednak sprawdził wszelkie warianty tych opisów...


te kody zamieszczałem ja na forum MKP. I sa to kody które rozpoznaje czytnik MUT, być może inne urzadzeie rozpoznaje te kody inaczej.
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-11-2006, 11:17   

Wiedziałem że gdzies je na forum widziałem :) ale nie pamiętałem na którym i kto wystawiał a teraz już wiadomo :)

Jednakże skoro kody odczytywałeś w ASO (tak przynajmniej zakładam skoro to GDI) to powinni ci oprócz suchego kodu podac także jego opis to wtedy nie było by niedomówień bo całkiem możliwe że różne urządzenia mogą robic translację kodu na jakąś swoją listę i wtedy taka lista opisów kodów nie przystaje do rzeczywistego kodu błędu.

Ja bym jednak sprawdził także wersję wg tych kodów EOBD2 bo skoro wg workshopa sprawdzałeś i to nie to to cóż pozostaje innego jak sprawdzić także tą drugą wersję wydarzeń - a nóż/widelec utrafisz ten problem...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
RegoR
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2006, 13:11   

HELO. Lewe powietrze w kolektorze ssącym...??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.