[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY3A 1.8] Delikatne szarpanie...
Rzorrzik - 12-09-2011, 17:20 Temat postu: [CY3A 1.8] Delikatne szarpanie... Witam
W moim Lancerku czasami daje się odczuwać lekkie szarpanie kiedy jadę ok 30-40 km/h i puszcze nogę z gazu.tak jak by nie dostawał paliwa.generalnie następuje to kiedy gwałtownie przestanę przyspieszać i tylko przy małej prędkości jest odczuwalne.popouszczjac akcelerator powoli nie ma takich objawów.skrzynia cvt.
Może ktoś ma jakiś pomysł co to może być....?...
mjsystem - 12-09-2011, 19:25
Czasem mam podobnie, ale zwróc uwagę, czy masz właczoną czy wyłączoną klimę?
Jak masz włączoną to raczej norma
Przeczytaj ten temat. Czy to nie jest to samo??
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66385
george2 - 12-09-2011, 19:44
Kolego czy te szarpanie czasami nie występuje gdy silnik jest jeszcze zimny i po przejechaniu około kilometra jest wszystko ok.
Rzorrzik - 12-09-2011, 19:48
To jest coś takiego jak szarpniecie...... jedno zazwyczaj. I nie występuje zawsze. Moim zdaniem powińien płynnie schodzić z obrotów, jadąc ok 40 km,puszczam gaz i po chwili właśnie następuje szarpniecie....klima off
george2 - 12-09-2011, 20:06
U mnie jest tak przy tej skrzyni od 4 tysięcy przebiegu, a w tej chwili mam przejechane ponad 40000 tyś. Jest to związane z wyższymi obrotami gdy silnik jest zimny. Wygląda na to,że elektronika skrzyni zbyt wolno wyłącza napęd .Hamujesz a po chwili elektronika dopiero decyduje że odcinamy napęd.Moje poprzednie pytanie wynikało z tego że u mnie tak się dzieje przez mniej więcej 500 metrów,póżniej jest już ok. Po konsultacjach w serwisie okazało się że jest to właściwość tych skrzyń. Jeśli u ciebie to występuje podczas normalnej jazdy to coś jest nie w porządku.
RalfPi - 12-09-2011, 21:36
u mnie jest też swego rodzaju szarpanie.. i delikatne dławienie silnika - takie mam wrażenie - na zimnym silniku, gdy odcinam dopływ paliwa przy zmianie biegu z 1-ki na 2-kę... aby temu zapobiec sciągam nogę z gazu chwilę po wciśnięciu sprzęgła (odsprzęgleniu), co by się silniczek kręcił jak czeba. I wtedy już nie ma szarpania:) Pozd.
Rzorrzik - 13-09-2011, 00:10
Dzięki za informacje,muszę jeszcze dokładnie poobserwowac objawy i pojadę do serwisu.
krzychu - 13-09-2011, 11:36
Rzorrzik napisał/a: | To jest coś takiego jak szarpniecie...... jedno zazwyczaj. |
Jak silnik schodzi z obrotów? U mnie da się wyczuć kiedy wtryski nie leją i w pewnym momencie zaczynają dawkować paliwo i jest lekkie szarpnięcie przy delikatnej jeździe.... Ten moment występuje w przedziale 2-3 tys obrotów.
Rzorrzik - 13-09-2011, 19:29
Tak krzychu to chyba właśnie o to chodzi...
Zapytam jeszcze w servisie.
krzychu - 14-09-2011, 12:39
Rzorrzik napisał/a: | Zapytam jeszcze w servisie. |
No to nie ma o co pytać Elektronika w trosce o nie zgaśnięcie silnika zaczyna dawkować paliwo dużo wcześniej niż obroty jałowe.
jaca71 - 14-09-2011, 16:26
krzychu napisał/a: | Elektronika w trosce o nie zgaśnięcie silnika zaczyna dawkować paliwo dużo wcześniej niż obroty jałowe. |
Nieprawda. Elektronice chodzi tylko o utrzymanie odpowiedniej temperatury katalizatora
george2 - 01-10-2011, 10:03
Jak tam Rzorrzik po wizycie w serwisie. Czy stwierdzono co jest nie tak z Twoim CVT ?
PawełNT - 13-06-2013, 22:16
Witam!
Mam identyczne objawy. Czy wiadomo już, czy to normalne dla CVT w Lancerze, czy jest się czym martwić?
george2 - 15-06-2013, 12:01
Witajcie!
Jest do tej skrzyni nowe oprogramowanie w ASO.Jeśli przełączenie z trybu automatycznego na ręczny(prawą łopatką) odbywa się bez zwłoki 2-3 sekund to mamy nowszą wersję softu.Następnie wymiana oleju już od 40000- 60000 tys km. w zależności w jakich warunkach było eksploatowane auto. Do wymiany statycznej potrzeba 5-6 litrów oleju i za pierwszym razem nie trzeba wymieniać filtrów, które są zabudowane w środku skrzyni.
PawełNT - 17-06-2013, 21:53
Witam!
Ja mam prawdopodobnie to starsze, bo u mnie występują owe 2-3 sekundy zwłoki, a wiesz może ile kosztuje wgranie tego nowego oprogramowania?
|
|
|