LPG - zmiana filtrów i problemy jak zimny
kkriss - 16-09-2011, 11:01 Temat postu: zmiana filtrów i problemy jak zimny Witam
Zmieniłem filtry w sekwencji w galu i teraz jak zimny to biedak prawie gaśnie jak stoi na D lub P. Dopiero jak się porządnie rozgrzeje to jest ok. Pozatym jest wszystko ok.
Czego może być wina? trefne filtry?
Filtry nawet nie wiem jakie bo zmieniałem u gazownika a sam na tym się nie znam.
Wcześniej było wszystko miodzio.
Byłem u gazownika to w sumie nie wie czego przyczyna, podejrzewa wtryski, ale coś mi się wydaje, że szuka wymówki.
bladerunner - 16-09-2011, 12:27
Nie jestem ekspertem, ale powtórzę tylko to, co powiedział mój gazownik, a mianowicie,że czasami, jeżeli filtry nie były wymienione na czas to wtryskiwacze wymagają czyszczenia.
Ciśnij gazownika-wcześniej było dobrze, teraz jest źle, więc niech coś z tym zrobi. No chyba,że przejeździłeś na filtrach ponad kilkanaście tysięcy, wtedy może to być twoje zaniedbanie.
Owczar - 21-09-2011, 10:34
kkriss, jakie założyłeś filtry? Czy takie same jak były, czy inne? Filtry mają różną przepuszczalność i kiedy zmienia się na inny typ to trzeba zerknąć w ustawienia map. Poza tym zerknij czy są założone w dobrą stronę. Może gaz płynie pod prąd.
Jeśli przed wymianą działał dobrze, to czemu teraz nagle wtryski?
KaWu - 21-09-2011, 11:41
kkriss, mialem podobny przypadek.
Filtr MJ (chyba) z czujnikiem temp. Wklad zostal tak niezrecznie wymieniony ze oblamaly sie kable czujnika. Byla duzo wyzsza temp. niz rzeczywiscie na dworze. Przy brudnych wtryskach / gazie zaczelo rzucac bo sie wtryski "kleiły".
Ale to gaziarz powinien zauwazyc jakby to to bylo, bo pewnie sie podpinal po wymianie
mario mario - 06-10-2011, 19:21
Ktoś jest tu dupa. Na pewno ten co wymieniał filtry. Powinien sprawdzić parametry działania przed wymiana i po. A jak teraz jest problem to tylko wystarczy podpiąć komputer na 5 minut i wszystko będzie jasne, należy na zimnym sprawdzić poszczególne parametry a następnie poszczególne wtryskiwacze gazowe. Jeżeli filtry byłyby źle założone i zmieniłaby się przepustowość to na zimnym chodziłby lepiej niż na gorącym. Mimo wszystko, ze na zimnym silniku jest większe zapotrzebowanie na paliwo to i tak zimny gaz ma większą gęstość i objętościowo potrzeba go mniej niż gazu gorącego, który to z kolei jest rzadszy i wtryskiwacz musi być dłużej otwarty aby wtrysnąć potrzebną dawkę gazu. Nie ma to jak stag, podłączasz kompa i masz jak na dłoni co się dzieje z instalką.
kkriss - 16-10-2011, 07:43
tego gazownika już będę omijać szerokim łukiem, a problem sam się rozwiązał, po przejechaniu ponad 1 tyś km działa jak wcześniej tzn bezproblemowo.
|
|
|