To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Silnik od 3000GT

mmatulek - 16-09-2011, 11:41
Temat postu: Silnik od 3000GT
Co sądzicie o wymianie silnika na silnik od 3000GT
http://otomoto.pl/mitsubi...-C20681052.html

rupert70 - 16-09-2011, 12:47

Maciek ,Sigma wtedy to byłaby rakieta :mrgreen:
Niech się Nasi eksperci forumowi wypowiedzą czy się da przełożyć bez większch kalamacji?Z tego co mówił Wojtek to bez turbiny da radę ,ale jak wygląda sytuacja z turbiną to nie mam pojęcia :?:
Ale chciałbym coś takiego :lol:

mazda10000 - 16-09-2011, 13:05

Jak już jest poruszony ten temat, to ja dorzucę swoje pytanie - czy dół silnika twin turbo jest taki sam jak w zwykłym 24v?
mmatulek - 16-09-2011, 15:38

Tak rozmarzyłem się. 8)
wojtas - 16-09-2011, 16:15

mazda10000 napisał/a:
czy dół silnika twin turbo jest taki sam jak w zwykłym 24v?


Zależy o co pytasz, czysto teoretycznie (CAPS) wał i korbowody w TT są takie same.

zbyszek05 - 16-09-2011, 18:18

Silnik wejdzie na łapy bo wszystko jest takie samo / chodzi o model 24 v / I teraz sedno - jezeli spasujecie jakoś silnik tt ze skrzynią biegów manualną bądż automatyczną - do której bardziej bym się skłaniał to projekt się uda - elektrykę oczywiście trzeba cała przełożyć .Drugie wyjście to dodać turbo.
Oczywiście bez sensu jest montować silnik z tt jeżeli ma sie napęd na przednie koła ...Samochód moze być / raczej będzie / nie do opanowania

mmatulek - 16-09-2011, 19:33

Z mojej strony jest to rozważanie czysto teoretyczne. W zasadzie przydałoby się więcej mocy i momentu, ale..... . Nie chcę z Sigmy robić wyścigówki.
mazda10000 - 16-09-2011, 22:31

Oczywiście to czysta teoria, ale czy tylny most napędowy w 3000 gt nie jest taki sam jak w Sigmie 4WD?
VirMan - 17-09-2011, 08:53

może powiem tak.. przypierwszym wdepnięciu do spodu skrzynia jest ukręcona , albo półośki albo coś innego. Zwłaszcza przy manualu. Sam się zastanawiałem - ale po prostu po to vr4 ma napęd na 4 koła , żeby to dało sie sensownie przenieść na asfalt , i żeby nie poukręcało elementów. Tak btw - to tam jest inna skrzynia biegów niż normalnie u nas. No i gdzieś musicie upchać intercoolery itd.
mazda10000 - 17-09-2011, 14:18

Dlatego się właśnie pytam czy aby przypadkiem ta skrzynia z VR4 nie jest wymienna z tą z Sigmy 4WD. To czysta teoria, ale z drugiej strony... no ale z trzeciej trzeba by jakiś mały bank obrobić :)
lukasz12 - 17-09-2011, 20:47

Maćku, a moich wywodów na zlotach to nie słuchałeś? ;)
Pewnie że przydałoby się więcej momentu, tylko że problem z przeniesieniem tego na asfalt...
Ogólnie wiem że Mitsubishi GTO 4WD z automatem ma ten sam napęd (tj. skrzynia W4A33, międzyosiowy mechanizm różnicowy i tylny most) co Sigma 4WD, z tym że silnik to zwykłe 3.0 24V, ale bez turbo. Mój projekt marzeń to właśnie Diamante VR-4 czyli karoseria z japońskiego Diamante 4WD z napędem z 3000GT TWIN TURBO :) . Ale na to trzeba $$$, trzeba by się wybrać do Japonii, wyhaczyć dobre Diamante 4WD i do tego na dokładkę dorwać bebechy z 3000GT VR4. Później zamknąć się w garażu i zacząc dłubaninę, myślę że efekt byłby całkiem zadowalający i nie czułbym kompleksów przy chipowanych TDI czy innych wynalazkach ;>

mazda10000 - 18-09-2011, 14:55

Nie rozumiem po co jechać do Japonii, przecież Sigma od Sigmy 4WD co najwyżej różni się trochę bardziej rozbudowanym tunelem ( a zakładając że ktoś by się tego podjął), to przy takim projekcie były by większe problemy niż tunel ( chociaż przypuszczam że projektowanie 2 podłóg dla tego samego modelu było by nieopłacalne i wydaje mi się że podłogi są identyczne). Ewentualny problem jaki widzę to długość wału jaki trzeba by było poprowadzić na tylną oś, ale myślę że to do rozwiązania jest. Aha no i ewentualnie można by jeżeli nie ma jakichś przeszkód, o których nie mam pojęcia przełożyć sam dolot od 3000 gt wraz z tt z wszystkimi gratami do tego potrzebnymi. Jeżeli nie mam racji nie bijcie :)
lukasz12 - 18-09-2011, 20:35

Oj niestety się różni i to bardzo dużo, taką hecę zrobili konstruktorzy.

Podłoga w 2WD i 4WD


I tylny wózek, punkty mocowania są zupełnie inne:



A co do Twin Turbo to wyraźnie inni napisali to wcześniej - chodzi o to żeby te 425 nm przenieść na asfalt. Przy przednim napędzie to karkołomne zadanie.

mmatulek - 18-09-2011, 22:14

Czyli po czerwcowym zlocie w Niemczech spotykamy się w Japonii :D . Uważam, że fajnym projektem będzie Turbo w naszych autach. Nie koniecznie 3xx koni. Wystarczy 250 kM + 350 Nm momentu.
mazda10000 - 18-09-2011, 23:35

Myślę że gdybyś jakoś skrzynię wzmocnił to dałoby radę ale te 350 niutów byłoby nieposkromione , trzeba by jakąś szpere kombinować


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group