To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Sprawdzenie i regulacja luzu zaworowego - Lancer CYxA

sn - 18-08-2011, 12:09
Temat postu: Sprawdzenie i regulacja luzu zaworowego - Lancer CYxA
Witam,

miesiąc temu byłem sprawdzić luzy zaworowe, okazało się iż był to ostatni moment, żeby je ustawić, dlatego ostrzegam osoby które jeżdżą na gazie.

Po 40 kkm jazdy na LPG obowiązkowo trzeba sprawdzić luzy na zaworach! Radziłbym szybciej. W moim przypadku wszystkie luzy były niezgodne z książką serwisową, wszystkie były dużo za małe.

Pozdrawiam serdecznie,
Wojtek

_______________________________________________
poprzednia wiadomość:

byłem właśnie sprawdzić luzy na zaworach w moim lancerku, niestety w serwisie kwota za tą usługę jest zawrotna, więc sprawdziłem u polecanego mechanika zajmującego się silnikami. Okazało się ze luzy są sporo za małe.. ale nie jestem pewien czy było to zrobione poprawnie.

Dlatego chciałbym zapytać czy robiliście to u siebie, po ilu km i jaki był stan luzów na zaworach.

W instrukcji serwisowej widzę że wał korbowy musi być ustawiony względem punktów oraz luzy mierzone są przy dwóch pozycjach wału. U mnie sprawdzane było w 3 ustawieniach wału i nie miało to nic wspólnego z punktami na wale. Czy jest możliwość, że luzy zostały źle sprawdzone?

Wszelkie uwagi bardzo mile widziane :-)

[ Dodano: 05-10-2011, 10:46 ]
uaktualnienie w poprzedniej wiadomości.

apikus - 19-09-2011, 13:35
Temat postu: Regulacja luzów zaworowych
Witam,
Mam pytanie:
Na jakim silniku powinno robić się regulację luzów zaworowych, zimnym czy ciepłym?
Silnik 1,5 Lancer 2007.

Mam informację z dwóch źródeł i obie informacje są sprzeczne.

Pozdrawiam
Andrzej

tomekrvf - 19-09-2011, 15:59

Luzy sprawdzamy/regulujemy na zimno. Info pewne na 100%.
apikus - 19-09-2011, 16:38

Dzięki bardzo. Już wiem gdzie nie jechać.
ko5a - 13-10-2011, 11:45

Cytat:
niestety w serwisie kwota za tą usługę jest zawrotna

sn, można wiedzieć ile Ci krzyknęli?

tomaszekk7 - 13-10-2011, 13:04
Temat postu: Re: Sprawdzenie i regulacja zaworów - LPG ważne!
Ja miałem sprawdzane luzy na zaworach , ale nie ze względu na LPG tylko na zgłaszany problem http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=49488 jeśli kogoś to interesuje to niech przeczyta. Według serwisu wszystko było dobrze. Z ciekawości zapytałem w serwisie ile by kosztowała wymiana szklanek to dowiedziałem się, że komplet kosztuje OK 900 zł. W USA cena za szklankę jest o wiele niższa, muszę jednak sprawdzić czy są takie same jak w naszym motorze.
ko5a - 13-10-2011, 14:52

czy można jakoś wyczuć w pracy motoru, że luzy zaworowe nie są zgodne z wymaganiami producenta?

gazownik mówił że jeśli silnik na wolnych obrotach pracuje nierównomiernie to już czas (jak w tej reklamie z rycerzami :P )

czy też to potwierdzasz?

na razie przeleciane 10kkm na podtlenku gazotu :)

tomekrvf - 15-10-2011, 10:45

Nie czekaj na objawy bo nierówna praca silnika=podparte zawory a to szybka droga do wypalenia zaworów/gniazd.
Co do gazu w Lancerze to chce się powiedzieć "a nie mówiłem?"

bastek - 15-10-2011, 11:10

tomekrvf napisał/a:
Co do gazu w Lancerze to chce się powiedzieć "a nie mówiłem?"

nie chce się powiedzieć.
raczej chce się powiedzieć - potrzebny dobry serwis, wiedza co i kiedy sprawdzić.
u mnie luzy po prawie 40.000 LPG były ok. nast. przegląd za 15.000 km - też poproszę o sparwadzenienie

tomekrvf - 20-10-2011, 21:32

bastek1, sporo zależy od sposobu eksploatacji ayta. Głębiej wciśnięty gaz-LPG szybciej zrobi porządek
RalfPi - 20-10-2011, 22:01

Cytat:
sporo zależy od sposobu eksploatacji ayta. Głębiej wciśnięty gaz-LPG szybciej zrobi porządek

A dlaczego?? Przecież do czerwonego pola jak rozumiem mam zakres obrotów "użytecznych".. hmm?
Aż takie te silniczki, to wrażliwe chyba nie są - a 4 czy 5 krpm na rozgrzanym silniku to chyba jeszcze nikomu nie zaszkodziło:)

jaca71 - 20-10-2011, 22:21

RalfPi, To nie chodzi o zakres obrotów tylko wciśniecie gazu w podłogę ;) Możesz przelecieć cały zakres obrotów i nie osiągnąć nawet 1/4 mocy maksymalnej :P
ko5a - 20-10-2011, 22:45

można jaśniej? :)
jak jeździć na LPG żeby silnik to jakoś znosił?
nie ciągnąć po czerwonym polu? nie wciskać gazu do dechy? ciągnąć od dołu?
czy może normalnie, a normalnie to jak? :)

RalfPi - 21-10-2011, 07:03

jaca71, co racja to racja - dlatego jak kręce, to najpierw spokojnie, a od 3.5 krmp ile fabryka dała - no prawie - tak 4/5 wciśnięcia gazu:)

ko5a, pod górkę wyższe obroty, z górki niższe, na zimnym nie szaleć (ja osobiście na zimnym kręcę do 2.5 max 3krpm, nie wciskać gazu w podłogę...

Znowu mamy offtopica - może założy Ktoś wątek - ekodriving a spalanie:)

Pozdrawiam

bastek - 22-10-2011, 08:46

tomekrvf, w poniedziałek podjadę na sprawdzenie luzów w innym zakładzie . jak cos wyjdzie, masz pomógł :) ps możecie wytłumaczyc laikowi co to jest to sparwdzanie? (nie co to są luzy, bo to znalazłem)? ile to trwa? czy trzeba coś rozbierać?(silnik?) a regulacja - te same pytania?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group