Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprawdzenie i regulacja luzu zaworowego - Lancer CYxA
Autor Wiadomość
sn 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 62
Skąd: Jawor
  Wysłany: 18-08-2011, 12:09   Sprawdzenie i regulacja luzu zaworowego - Lancer CYxA

Witam,

miesiąc temu byłem sprawdzić luzy zaworowe, okazało się iż był to ostatni moment, żeby je ustawić, dlatego ostrzegam osoby które jeżdżą na gazie.

Po 40 kkm jazdy na LPG obowiązkowo trzeba sprawdzić luzy na zaworach! Radziłbym szybciej. W moim przypadku wszystkie luzy były niezgodne z książką serwisową, wszystkie były dużo za małe.

Pozdrawiam serdecznie,
Wojtek

_______________________________________________
poprzednia wiadomość:

byłem właśnie sprawdzić luzy na zaworach w moim lancerku, niestety w serwisie kwota za tą usługę jest zawrotna, więc sprawdziłem u polecanego mechanika zajmującego się silnikami. Okazało się ze luzy są sporo za małe.. ale nie jestem pewien czy było to zrobione poprawnie.

Dlatego chciałbym zapytać czy robiliście to u siebie, po ilu km i jaki był stan luzów na zaworach.

W instrukcji serwisowej widzę że wał korbowy musi być ustawiony względem punktów oraz luzy mierzone są przy dwóch pozycjach wału. U mnie sprawdzane było w 3 ustawieniach wału i nie miało to nic wspólnego z punktami na wale. Czy jest możliwość, że luzy zostały źle sprawdzone?

Wszelkie uwagi bardzo mile widziane :-)

[ Dodano: 05-10-2011, 10:46 ]
uaktualnienie w poprzedniej wiadomości.
Ostatnio zmieniony przez tyku 03-02-2016, 13:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1921
Skąd: Staniszów
  Wysłany: 19-09-2011, 13:35   Regulacja luzów zaworowych

Witam,
Mam pytanie:
Na jakim silniku powinno robić się regulację luzów zaworowych, zimnym czy ciepłym?
Silnik 1,5 Lancer 2007.

Mam informację z dwóch źródeł i obie informacje są sprzeczne.

Pozdrawiam
Andrzej
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-09-2011, 15:59   

Luzy sprawdzamy/regulujemy na zimno. Info pewne na 100%.
_________________

 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1921
Skąd: Staniszów
Wysłany: 19-09-2011, 16:38   

Dzięki bardzo. Już wiem gdzie nie jechać.
 
 
ko5a 
Forumowicz


Auto: LANCER 1.8 + podtlenek gazotu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 85
Skąd: Piastów
Wysłany: 13-10-2011, 11:45   

Cytat:
niestety w serwisie kwota za tą usługę jest zawrotna

sn, można wiedzieć ile Ci krzyknęli?
_________________
 
 
tomaszekk7 
Forumowicz

Auto: Lancer sedan 1,8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-10-2011, 13:04   Re: Sprawdzenie i regulacja zaworów - LPG ważne!

Ja miałem sprawdzane luzy na zaworach , ale nie ze względu na LPG tylko na zgłaszany problem http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=49488 jeśli kogoś to interesuje to niech przeczyta. Według serwisu wszystko było dobrze. Z ciekawości zapytałem w serwisie ile by kosztowała wymiana szklanek to dowiedziałem się, że komplet kosztuje OK 900 zł. W USA cena za szklankę jest o wiele niższa, muszę jednak sprawdzić czy są takie same jak w naszym motorze.
_________________
Tom
 
 
ko5a 
Forumowicz


Auto: LANCER 1.8 + podtlenek gazotu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 85
Skąd: Piastów
Wysłany: 13-10-2011, 14:52   

czy można jakoś wyczuć w pracy motoru, że luzy zaworowe nie są zgodne z wymaganiami producenta?

gazownik mówił że jeśli silnik na wolnych obrotach pracuje nierównomiernie to już czas (jak w tej reklamie z rycerzami :P )

czy też to potwierdzasz?

na razie przeleciane 10kkm na podtlenku gazotu :)
_________________
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-10-2011, 10:45   

Nie czekaj na objawy bo nierówna praca silnika=podparte zawory a to szybka droga do wypalenia zaworów/gniazd.
Co do gazu w Lancerze to chce się powiedzieć "a nie mówiłem?"
_________________

 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-10-2011, 11:10   

tomekrvf napisał/a:
Co do gazu w Lancerze to chce się powiedzieć "a nie mówiłem?"

nie chce się powiedzieć.
raczej chce się powiedzieć - potrzebny dobry serwis, wiedza co i kiedy sprawdzić.
u mnie luzy po prawie 40.000 LPG były ok. nast. przegląd za 15.000 km - też poproszę o sparwadzenienie
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-10-2011, 21:32   

bastek1, sporo zależy od sposobu eksploatacji ayta. Głębiej wciśnięty gaz-LPG szybciej zrobi porządek
_________________

 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-10-2011, 22:01   

Cytat:
sporo zależy od sposobu eksploatacji ayta. Głębiej wciśnięty gaz-LPG szybciej zrobi porządek

A dlaczego?? Przecież do czerwonego pola jak rozumiem mam zakres obrotów "użytecznych".. hmm?
Aż takie te silniczki, to wrażliwe chyba nie są - a 4 czy 5 krpm na rozgrzanym silniku to chyba jeszcze nikomu nie zaszkodziło:)
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-10-2011, 22:21   

RalfPi, To nie chodzi o zakres obrotów tylko wciśniecie gazu w podłogę ;) Możesz przelecieć cały zakres obrotów i nie osiągnąć nawet 1/4 mocy maksymalnej :P
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
ko5a 
Forumowicz


Auto: LANCER 1.8 + podtlenek gazotu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 85
Skąd: Piastów
Wysłany: 20-10-2011, 22:45   

można jaśniej? :)
jak jeździć na LPG żeby silnik to jakoś znosił?
nie ciągnąć po czerwonym polu? nie wciskać gazu do dechy? ciągnąć od dołu?
czy może normalnie, a normalnie to jak? :)
_________________
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-10-2011, 07:03   

jaca71, co racja to racja - dlatego jak kręce, to najpierw spokojnie, a od 3.5 krmp ile fabryka dała - no prawie - tak 4/5 wciśnięcia gazu:)

ko5a, pod górkę wyższe obroty, z górki niższe, na zimnym nie szaleć (ja osobiście na zimnym kręcę do 2.5 max 3krpm, nie wciskać gazu w podłogę...

Znowu mamy offtopica - może założy Ktoś wątek - ekodriving a spalanie:)

Pozdrawiam
 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-10-2011, 08:46   

tomekrvf, w poniedziałek podjadę na sprawdzenie luzów w innym zakładzie . jak cos wyjdzie, masz pomógł :) ps możecie wytłumaczyc laikowi co to jest to sparwdzanie? (nie co to są luzy, bo to znalazłem)? ile to trwa? czy trzeba coś rozbierać?(silnik?) a regulacja - te same pytania?
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.