Sprawdzenie i regulacja luzu zaworowego - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
sn
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 62 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 18-08-2011, 12:09 Sprawdzenie i regulacja luzu zaworowego - Lancer CYxA
|
|
|
Witam,
miesiąc temu byłem sprawdzić luzy zaworowe, okazało się iż był to ostatni moment, żeby je ustawić, dlatego ostrzegam osoby które jeżdżą na gazie.
Po 40 kkm jazdy na LPG obowiązkowo trzeba sprawdzić luzy na zaworach! Radziłbym szybciej. W moim przypadku wszystkie luzy były niezgodne z książką serwisową, wszystkie były dużo za małe.
Pozdrawiam serdecznie,
Wojtek
_______________________________________________
poprzednia wiadomość:
byłem właśnie sprawdzić luzy na zaworach w moim lancerku, niestety w serwisie kwota za tą usługę jest zawrotna, więc sprawdziłem u polecanego mechanika zajmującego się silnikami. Okazało się ze luzy są sporo za małe.. ale nie jestem pewien czy było to zrobione poprawnie.
Dlatego chciałbym zapytać czy robiliście to u siebie, po ilu km i jaki był stan luzów na zaworach.
W instrukcji serwisowej widzę że wał korbowy musi być ustawiony względem punktów oraz luzy mierzone są przy dwóch pozycjach wału. U mnie sprawdzane było w 3 ustawieniach wału i nie miało to nic wspólnego z punktami na wale. Czy jest możliwość, że luzy zostały źle sprawdzone?
Wszelkie uwagi bardzo mile widziane
[ Dodano: 05-10-2011, 10:46 ]
uaktualnienie w poprzedniej wiadomości. |
Ostatnio zmieniony przez tyku 03-02-2016, 13:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1921 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 19-09-2011, 13:35 Regulacja luzów zaworowych
|
|
|
Witam,
Mam pytanie:
Na jakim silniku powinno robić się regulację luzów zaworowych, zimnym czy ciepłym?
Silnik 1,5 Lancer 2007.
Mam informację z dwóch źródeł i obie informacje są sprzeczne.
Pozdrawiam
Andrzej |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-09-2011, 15:59
|
|
|
Luzy sprawdzamy/regulujemy na zimno. Info pewne na 100%. |
_________________
 |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1921 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 19-09-2011, 16:38
|
|
|
Dzięki bardzo. Już wiem gdzie nie jechać. |
|
|
|
 |
ko5a
Forumowicz

Auto: LANCER 1.8 + podtlenek gazotu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 85 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 13-10-2011, 11:45
|
|
|
Cytat: | niestety w serwisie kwota za tą usługę jest zawrotna |
sn, można wiedzieć ile Ci krzyknęli? |
_________________
 |
|
|
|
 |
tomaszekk7
Forumowicz
Auto: Lancer sedan 1,8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-10-2011, 13:04 Re: Sprawdzenie i regulacja zaworów - LPG ważne!
|
|
|
Ja miałem sprawdzane luzy na zaworach , ale nie ze względu na LPG tylko na zgłaszany problem http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=49488 jeśli kogoś to interesuje to niech przeczyta. Według serwisu wszystko było dobrze. Z ciekawości zapytałem w serwisie ile by kosztowała wymiana szklanek to dowiedziałem się, że komplet kosztuje OK 900 zł. W USA cena za szklankę jest o wiele niższa, muszę jednak sprawdzić czy są takie same jak w naszym motorze. |
_________________ Tom |
|
|
|
 |
ko5a
Forumowicz

Auto: LANCER 1.8 + podtlenek gazotu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 85 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 13-10-2011, 14:52
|
|
|
czy można jakoś wyczuć w pracy motoru, że luzy zaworowe nie są zgodne z wymaganiami producenta?
gazownik mówił że jeśli silnik na wolnych obrotach pracuje nierównomiernie to już czas (jak w tej reklamie z rycerzami )
czy też to potwierdzasz?
na razie przeleciane 10kkm na podtlenku gazotu |
_________________
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-10-2011, 10:45
|
|
|
Nie czekaj na objawy bo nierówna praca silnika=podparte zawory a to szybka droga do wypalenia zaworów/gniazd.
Co do gazu w Lancerze to chce się powiedzieć "a nie mówiłem?" |
_________________
 |
|
|
|
 |
bastek
Mitsumaniak kaktusiarz
Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 5468 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15-10-2011, 11:10
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | Co do gazu w Lancerze to chce się powiedzieć "a nie mówiłem?" |
nie chce się powiedzieć.
raczej chce się powiedzieć - potrzebny dobry serwis, wiedza co i kiedy sprawdzić.
u mnie luzy po prawie 40.000 LPG były ok. nast. przegląd za 15.000 km - też poproszę o sparwadzenienie |
_________________ pozdr,
bastek
auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021- |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-10-2011, 21:32
|
|
|
bastek1, sporo zależy od sposobu eksploatacji ayta. Głębiej wciśnięty gaz-LPG szybciej zrobi porządek |
_________________
 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20-10-2011, 22:01
|
|
|
Cytat: | sporo zależy od sposobu eksploatacji ayta. Głębiej wciśnięty gaz-LPG szybciej zrobi porządek
|
A dlaczego?? Przecież do czerwonego pola jak rozumiem mam zakres obrotów "użytecznych".. hmm?
Aż takie te silniczki, to wrażliwe chyba nie są - a 4 czy 5 krpm na rozgrzanym silniku to chyba jeszcze nikomu nie zaszkodziło:) |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-10-2011, 22:21
|
|
|
RalfPi, To nie chodzi o zakres obrotów tylko wciśniecie gazu w podłogę Możesz przelecieć cały zakres obrotów i nie osiągnąć nawet 1/4 mocy maksymalnej |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
ko5a
Forumowicz

Auto: LANCER 1.8 + podtlenek gazotu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 85 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 20-10-2011, 22:45
|
|
|
można jaśniej?
jak jeździć na LPG żeby silnik to jakoś znosił?
nie ciągnąć po czerwonym polu? nie wciskać gazu do dechy? ciągnąć od dołu?
czy może normalnie, a normalnie to jak? |
_________________
 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-10-2011, 07:03
|
|
|
jaca71, co racja to racja - dlatego jak kręce, to najpierw spokojnie, a od 3.5 krmp ile fabryka dała - no prawie - tak 4/5 wciśnięcia gazu:)
ko5a, pod górkę wyższe obroty, z górki niższe, na zimnym nie szaleć (ja osobiście na zimnym kręcę do 2.5 max 3krpm, nie wciskać gazu w podłogę...
Znowu mamy offtopica - może założy Ktoś wątek - ekodriving a spalanie:)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
bastek
Mitsumaniak kaktusiarz
Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 5468 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-10-2011, 08:46
|
|
|
tomekrvf, w poniedziałek podjadę na sprawdzenie luzów w innym zakładzie . jak cos wyjdzie, masz pomógł ps możecie wytłumaczyc laikowi co to jest to sparwdzanie? (nie co to są luzy, bo to znalazłem)? ile to trwa? czy trzeba coś rozbierać?(silnik?) a regulacja - te same pytania? |
_________________ pozdr,
bastek
auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021- |
|
|
|
 |
|