To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A/W 2.4] Maly remont silnika

pawel661 - 02-10-2011, 19:34
Temat postu: [EA3A/W 2.4] Maly remont silnika
Witam, jak w temacie,przymierzam się do małego remontu silnika tzn. wymiana rozrządu, i wszystkich uszczelniaczy od strony rozrządu,uszczelniacze zaworów.Zastanawiam sie czy przy okazji nie zrzucić głowicy ,dotrzeć zawory i pozbyć się nagaru od strony ssącej.

Warto kupić zestaw uszczelek czy lepiej kupować wszystko z osobna, CORTECO to dobre części?

Jak jest ze śrubami do głowicy,da rade je założyć drugi raz czy będą już za bardzo wyciągnięte?
Głowicy nie chciałbym planować.

A i jak uzyskać rabaty w intercars?jakoś nie mogę nigdzie znaleźć.

robertdg - 02-10-2011, 20:29

Cytat:
Jak jest ze śrubami do głowicy,da rade je założyć drugi raz czy będą już za bardzo wyciągnięte?
Głowicy nie chciałbym planować.
Z takim podejściem nie podejmuj żadnych działań, szkoda Twojej/Czyjejś pracy, jak chcesz zrobić raz a porządnie to warto zadbać o inwestycje.
Szpilki możesz zmierzyć, ale to nigdy nie daje gwarancji, że ta szpilka nie strzeli albo nie rozciągnie się przy dokręcaniu, a wtedy zapłacisz za robote dwa razy i dołożysz do części, podobnie nie planując głowicy, warto dorzucioć do kompletnego jej przeglądu.

Corteco to jedne z lepszych jakościowo zamienników

pawel661 - 02-10-2011, 22:23

Spodziewałem się takiej odpowiedzi, chodziło mi w zasadzie o to czy opłaci się zrzucać głowicę tylko w celu ułatwienia wymiany uszczelniaczy zaworowych i usunięcia nagaru z dolotu ale skorka nie warta wyprawki.
Chociaż wymieniałem uszczelkę w peugeocie bez planowania (wydmuchana tylko na kanale olejowym) i daje rade już 8000km.
Planowanie tu gdzie mieszkam kosztuje ok 400pln. A z uszczelka w galancie nic się nie dzieje wiec chyba odpuszczę

Krejzi - 02-10-2011, 22:51

Orany, chyba zartujesz 400 zł za planowanie ? chyba z całkowitym rozbrojeniem i uzbrojeniem, poza tym w zyciu nie zgodziłbym sie zeby ktos mi wymieniał uszczelke bez planowania głowicy ... głupiego robota. u mnie w okolicach planowanie to koszt max 100 zł.
fj_mike - 02-10-2011, 23:14

Krejzi, mówimy o Szwecji ;)
Krejzi - 04-10-2011, 09:23

He no patrze nie zauwazylem ;) . btw moj galant jest sprowadzony ze szwecji :D . kosmiczne ceny.
Bartek - 04-10-2011, 10:24

Krejzi, planowanie głowicy to ostateczność - ZAWSZE jak można go uniknąć, trzeba unikać. Nie widzę powodu dla którego prawidłowo zdjęta głowica miałaby się pokrzywić.

Głowice Mitsu mają tylko 0.2 mm mięsa do zebrania - można więc planować praktycznie tylko 1 raz, "zabielić" zdejmując 0.1 mm materiału 2 x..... zawsze jeżeli można, trzeba zostawić planowanie na wydmuchanie uszczelki lub podobny kataklizm.


pawel661, warto zdjąć głowicę, ale uszczelka obligatoryjnie oryginał, a dla pewności wymień śruby również. Planuj głowicę tylko jeżeli ma wżery w materiał od płynu chłodzącego lub przy uszczelnieniach cylindrów lub nie trzyma płaszczyzny ponad 0.2 mm. Dobra chemia + cierpliwość i bezstratnie usuniesz resztki uszczelki....

pawel661 - 04-10-2011, 19:48

Dzieki wszystkim za odpowiedzi.

Bartek napisał/a:
planowanie głowicy to ostateczność - ZAWSZE jak można go uniknąć, trzeba unikać. Nie widzę powodu dla którego prawidłowo zdjęta głowica miałaby się pokrzywić.


Takie odpowiedzi dostawalem tez na innych forach i uwazam je za sluszne.

A oryginalna uszczelka ile kosztuje mniej wiecej?

Normalnie bym tego nie ruszal tylko drazni mnie olej na kolektorze wydechowym(wiecej w tym temacie

fj_mike - 04-10-2011, 20:00

pawel661, zapytaj się w szwedzkim serwisie ile kosztuje.
Znajomek dowiadywał się o ceny prowadnic do zacisków hamulcowych (okolice Sandviken) i wychodził taniej jak w PL.

Krejzi - 05-10-2011, 09:24

po Bartkowycwh postach widze ze bardzo zna sie na rzeczy, dzieki za cenną lekcje. przyda sie ta wiedza na przyszlosc.
Yoshiko - 12-10-2011, 22:03

dołacze się do tematu

mam 2 pytania :
1. czy ktoś posiada manuala do silnika 2,4 GDI ?
2. jaki klucz jest potrzebny do odkrecenia głowicy w 2,4 GDI ?

robertdg - 13-10-2011, 07:56

Yoshiko napisał/a:
1. czy ktoś posiada manuala do silnika 2,4 GDI ?
Znajduje się w dziele download, co potrzebujesz z niego :?:
Yoshiko napisał/a:
2. jaki klucz jest potrzebny do odkrecenia głowicy w 2,4 GDI ?
Jednym kluczem nie da rady :P a jeżeli chodzi o głowne śruby głowicy to szczerze przyznam, że nie wiem
pawlos - 13-10-2011, 08:05

chodzi o głowne szpilki mam tak zasyfiały olej i nagar że nie widac i żadna nasadka nie pasuje

przegladłem cały download i silnika 2,4 gdi nie widze

pozdrawiam

robertdg - 13-10-2011, 08:11

Folder Suplement --> folder 1999 --> plik 11D.pdf

Manual pokazuje śruby z łbem 12-sto kątnym, ale ona tak przeważnie zawsze, chociaz nie wykluczone, że tak jest faktycznie :-)

Bartek - 13-10-2011, 10:43

Na 99% 12 kątna 10 lub 12


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group