[EA3A/W 2.4] Maly remont silnika |
Autor |
Wiadomość |
pawel661
Nowy Forumowicz
Auto: galant gdi
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 8 Skąd: sztokholm
|
Wysłany: 02-10-2011, 19:34 [EA3A/W 2.4] Maly remont silnika
|
|
|
Witam, jak w temacie,przymierzam się do małego remontu silnika tzn. wymiana rozrządu, i wszystkich uszczelniaczy od strony rozrządu,uszczelniacze zaworów.Zastanawiam sie czy przy okazji nie zrzucić głowicy ,dotrzeć zawory i pozbyć się nagaru od strony ssącej.
Warto kupić zestaw uszczelek czy lepiej kupować wszystko z osobna, CORTECO to dobre części?
Jak jest ze śrubami do głowicy,da rade je założyć drugi raz czy będą już za bardzo wyciągnięte?
Głowicy nie chciałbym planować.
A i jak uzyskać rabaty w intercars?jakoś nie mogę nigdzie znaleźć. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-10-2011, 20:29
|
|
|
Cytat: | Jak jest ze śrubami do głowicy,da rade je założyć drugi raz czy będą już za bardzo wyciągnięte?
Głowicy nie chciałbym planować. | Z takim podejściem nie podejmuj żadnych działań, szkoda Twojej/Czyjejś pracy, jak chcesz zrobić raz a porządnie to warto zadbać o inwestycje.
Szpilki możesz zmierzyć, ale to nigdy nie daje gwarancji, że ta szpilka nie strzeli albo nie rozciągnie się przy dokręcaniu, a wtedy zapłacisz za robote dwa razy i dołożysz do części, podobnie nie planując głowicy, warto dorzucioć do kompletnego jej przeglądu.
Corteco to jedne z lepszych jakościowo zamienników |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pawel661
Nowy Forumowicz
Auto: galant gdi
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 8 Skąd: sztokholm
|
Wysłany: 02-10-2011, 22:23
|
|
|
Spodziewałem się takiej odpowiedzi, chodziło mi w zasadzie o to czy opłaci się zrzucać głowicę tylko w celu ułatwienia wymiany uszczelniaczy zaworowych i usunięcia nagaru z dolotu ale skorka nie warta wyprawki.
Chociaż wymieniałem uszczelkę w peugeocie bez planowania (wydmuchana tylko na kanale olejowym) i daje rade już 8000km.
Planowanie tu gdzie mieszkam kosztuje ok 400pln. A z uszczelka w galancie nic się nie dzieje wiec chyba odpuszczę |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-10-2011, 22:51
|
|
|
Orany, chyba zartujesz 400 zł za planowanie ? chyba z całkowitym rozbrojeniem i uzbrojeniem, poza tym w zyciu nie zgodziłbym sie zeby ktos mi wymieniał uszczelke bez planowania głowicy ... głupiego robota. u mnie w okolicach planowanie to koszt max 100 zł. |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 02-10-2011, 23:14
|
|
|
Krejzi, mówimy o Szwecji |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-10-2011, 10:24
|
|
|
Krejzi, planowanie głowicy to ostateczność - ZAWSZE jak można go uniknąć, trzeba unikać. Nie widzę powodu dla którego prawidłowo zdjęta głowica miałaby się pokrzywić.
Głowice Mitsu mają tylko 0.2 mm mięsa do zebrania - można więc planować praktycznie tylko 1 raz, "zabielić" zdejmując 0.1 mm materiału 2 x..... zawsze jeżeli można, trzeba zostawić planowanie na wydmuchanie uszczelki lub podobny kataklizm.
pawel661, warto zdjąć głowicę, ale uszczelka obligatoryjnie oryginał, a dla pewności wymień śruby również. Planuj głowicę tylko jeżeli ma wżery w materiał od płynu chłodzącego lub przy uszczelnieniach cylindrów lub nie trzyma płaszczyzny ponad 0.2 mm. Dobra chemia + cierpliwość i bezstratnie usuniesz resztki uszczelki.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
pawel661
Nowy Forumowicz
Auto: galant gdi
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 8 Skąd: sztokholm
|
Wysłany: 04-10-2011, 19:48
|
|
|
Dzieki wszystkim za odpowiedzi.
Bartek napisał/a: | planowanie głowicy to ostateczność - ZAWSZE jak można go uniknąć, trzeba unikać. Nie widzę powodu dla którego prawidłowo zdjęta głowica miałaby się pokrzywić.
|
Takie odpowiedzi dostawalem tez na innych forach i uwazam je za sluszne.
A oryginalna uszczelka ile kosztuje mniej wiecej?
Normalnie bym tego nie ruszal tylko drazni mnie olej na kolektorze wydechowym(wiecej w tym temacie |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 04-10-2011, 20:00
|
|
|
pawel661, zapytaj się w szwedzkim serwisie ile kosztuje.
Znajomek dowiadywał się o ceny prowadnic do zacisków hamulcowych (okolice Sandviken) i wychodził taniej jak w PL. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
Yoshiko
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 4g
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 02 Wrz 2009 Posty: 8162 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 12-10-2011, 22:03
|
|
|
dołacze się do tematu
mam 2 pytania :
1. czy ktoś posiada manuala do silnika 2,4 GDI ?
2. jaki klucz jest potrzebny do odkrecenia głowicy w 2,4 GDI ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-10-2011, 07:56
|
|
|
Yoshiko napisał/a: | 1. czy ktoś posiada manuala do silnika 2,4 GDI ? | Znajduje się w dziele download, co potrzebujesz z niego Yoshiko napisał/a: | 2. jaki klucz jest potrzebny do odkrecenia głowicy w 2,4 GDI ? | Jednym kluczem nie da rady a jeżeli chodzi o głowne śruby głowicy to szczerze przyznam, że nie wiem |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pawlos
Mitsumaniak Boski wiatr

Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 518 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 13-10-2011, 08:05
|
|
|
chodzi o głowne szpilki mam tak zasyfiały olej i nagar że nie widac i żadna nasadka nie pasuje
przegladłem cały download i silnika 2,4 gdi nie widze
pozdrawiam |
_________________ reprezentant DREAM TEAM 2012
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-10-2011, 08:11
|
|
|
Folder Suplement --> folder 1999 --> plik 11D.pdf
Manual pokazuje śruby z łbem 12-sto kątnym, ale ona tak przeważnie zawsze, chociaz nie wykluczone, że tak jest faktycznie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 13-10-2011, 10:43
|
|
|
Na 99% 12 kątna 10 lub 12 |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|