[97-04]Galant EAxA/W - kontrolka ENGINE + kody 22,23 i 36
wujas - 02-10-2011, 21:31 Temat postu: kontrolka ENGINE + kody 22,23 i 36 Witam.
Opisze po kolei w czym problem.
Odpaliłem auto i w drogę. Po prawie całkowitym rozgrzaniu silnika postanowiłem trochę odmulić auto. Nagle na 3-cim biegu przy ok 4500 obr zapaliła sie kontrolka ENGINE. Zgasła po odpuszczeniu z gazu. Po kilku kilometrach ponownie czela swiecić przy próbie przyśpieszania. Po nastepnych kilometrach już nie gasła i pali sie do tej pory. Po podlaczeniu pod MemoScan odczytałem kody 22 i 23. No i do tego wszystkiego doszlo jakies dziwne gluche pukanie wprost proporcjonalne do obrotow. To stukanie słychacć tylko wewnątrz auta. Gdy otworze maske nic takiego nie słychać. Aktualnie jestem w Szwecji a co za tym idzie ciezko tu z gazem wiec jezdze na benzynie. A że posiadalem jeszcze jakieś resztki gazu postanowiłem spr co będzie po zmianie paliwa. W miarę przełaczania się kolejnych cylindrów dzwięk zanikal aż do calkowitej ciszy.
Moje spostrzeżenia
-usowanie bledow nie przynosi rezultatu
-dodatkowy blad 36 po podlaczeniu skanera na odpalonym silniku
-nie odczułem zmiany w dynamice auta
najbardziej martwi mnie ten gluchy stukot na benzynie.
Dodam ze ostatnio mialem regenerowany moduł zapłonowy u Yakuza.
Prosze o pomoc. Niedługo powrót do POLSKI wiec muszę naprawic usterke.
Pozdrawiam
robertdg - 02-10-2011, 21:37
22 i 23 to czujniki jeden po położenia wałka rozrządu (w aparacie zapłonowym), drugi od położenia wału korbowego, bład numer 36 nie występuje w Manualu, możliwe, ze z aparatem cos sie zaczyna dziać.
wujas - 02-10-2011, 21:44
w memoscan wyswietla takie cos
22 CRANK A. SNSR
23 CAM POS. SNSR
36 IG. ADJ. TERMI
czyzby zle zregenerowany modul??
robertdg - 02-10-2011, 21:53
W manualu nie ma wzmianki o błedzie numer 36 zarówno w pierwszym wydaniu Galanta jak i po pierwszym lifcie, także nie wiem skąd on się tam wziął. Czy modół źle czy dobrze zregenerowany to nie wiem, ale Yakuza to od jakiegoś czasu obrasta w same negatywy odnośnie jakości usług
wujas - 02-10-2011, 22:04
w FAQ jest opisany blad 36 o wlasnie tu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
robertdg - 02-10-2011, 22:07
Korzystałem z tabelek manuala, nawet jeżeli się to pokrywa z tym opisem, to większość wskazuje na rozdzielacz (aparat zapłonowy)
EDIT
W EA zapłon (kąt wyprzedzenia/opóźnienia) jest nieregulowalny, za wszystko odpowiada ECU
Owczar - 02-10-2011, 23:41
wujas, zwróć uwagę mój post w FAQ. kochajj podał ogólne kody, które nie za bardzo mają się do wersji silnikowych. Napisz, z którego roku masz auto. Domyślam się, że po drugim lifcie, więc te kody odniesienia nijak się maja do tego.
robertdg - 03-10-2011, 07:11
Po drugim lifcie jest standard OBD II zatem kod błedu ECU ma forme Pxxxx, Owczar chyba powinieneś to wiedzieć
Owczar - 03-10-2011, 08:54
Właśnie wiem i zastanawiam się czy memoscan dobrze odczytał kody.
[ Dodano: 03-10-2011, 08:58 ]
Wydaje mi się, że zachodzi spalanie stukowe.. Potwierdzałby to zanik stukania na LPG, bo to paliwo ma wyższą liczbę oktanową i szybszy zapłon nie przeszkadza.
wujas - 03-10-2011, 20:23
auto mam z 99r wersja avance. Owczar pewnie ma rację z tym spalaniem stukowym. Mam nadzieję że winny jest właśnie moduł bo akurat mam drugi muszą mi go tylko podesłać
|
|
|