To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - 24V

liczner18 - 09-10-2011, 15:27
Temat postu: 24V
witam.. poniewaz chodzi mi po glowie swap na 3,0 z sigmy, mam dojscie do jezdzacego auta za smieszne pieniadze, ile by kosztował remont silnika 24 V?
szpala85 - 09-10-2011, 15:43

liczner18, pewnie niewiele więcej jak w naszych 6A12 ...
btw . poisz no tu za ile wyczaiłeś sigmę :twisted: .... sam chętnie bym kupił cosik do remontu :twisted:

liczner18 - 09-10-2011, 16:55

jest na allegro jeszcze jeden koles co chcesz sprzedac swapa 4g63t z eclipsa za 3 i pół koła, i wlasnie nie wiem co by bylo lepsze, w sumie V6 to V6 dzwiek wyglad i tak dalej, znowu w 4g63t dzwiek turbiny i moment obrotowy mi sie podoba.... silnik z eclipsa jest ponoc w dobrym stanie wiec wystarczylo by go wsadzic, z tym od sigmy jest gorzej bo jest do remontu.... i wlasnie nie wiem co by bylo lepsze i ile kosztowal by remont czyli kompletne uszczelnienie silnika, uszczelki pod glowice, uszczelniacze zaworowe, pierscienie, regulatory, ciekawe czy w dwojce bym sie zmiescil
lukasz12 - 09-10-2011, 19:32

Na allegro jest teraz trochę silników od Sigmy, większość 12V, ale ze 2 przyzwoite 24V by się znalazły...
zbyszek05 - 09-10-2011, 20:03

2 tys.powinno starczyć na części bo jeżeli cały silnik leży - mało. Ok 1000 zł. pochłoną cześci na głowice - samoregulatory luzów zaworowych są bardzo drogie i jest ich 24 szt ,jeżeli dojdą do tego dobre uszczelniacze ,szlif zaworów,gniazd itp będzie to ok. 1500 zł. Sam szlif i sprawdzenie szczelności głowic będzie kosztował od 300zł... za jedną głowicę w górę .Może być tak że dojdzie wymiana zaworów ,lasek popychaczy lub ? Koszt uszczelek pod głowice to jakieś 350 zł.za komplet -dobre uszczelki. Dobrze jest kupić cały zestaw uszczelek -wtedy wychodzi taniej . Jak zrobisz górę trzeba pomyśleć o pierscieniach i panewkach bo jak zwiększy się ciśnienie na górze a dół będzie słaby to gdzieś ci "piardnie".No i na koniec zostanie rozrząd - tani nie jest .Powodzenia

Zerknij tutaj :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=36984

liczner18 - 09-10-2011, 22:25

tzn tak... regulatory mam od silnika 6a12 czy moze ktos wie czy podejda? sa w idealnym stanie nie stukaly nawet po tygodniowym staniu w zime... a co do reszty to chcial bym zrobic jak nalezy glowice, w sumie sa janwazniejsze, pozatym pierscienie i panewki jesli by tego wymagaly, oczywiscie kompletne uszczelnienie dolu i gory....powiem szczerze nie jechalem tym autem i nie wiem jak silnik pracuje, byc moze dramatyzuje, ale tak czy siak lekkie poprawki by byly, silnik jest polaczony z automatem wiec i on pewnie by wymagal poprawek, z tego co sie dowaidywalem za 3,5 moze 4 tysiace skrzynia by byla zrobiona na dwuletniej gwaracji...
jac33k - 10-10-2011, 18:21

Skrzynie zrób sam. Za przekładki do koszyczków zapłacisz ~700pln razem z filtrem i uszczelniaczami. Będziesz miał praktycznie nową skrzynię. Wszystko kupisz w firmie Samko.
Chyba że masz F4A33-EV wtedy masz kłopot z czwartym koszyczkiem ( sprzęgłem końcowym ). Będziesz musiał do niego przekładki kupić na e-bay w USA.
Głowice jak chcesz mogę Ci sprzedać swoje wyremontowane i przygotowane do Sigmy która uległa kolizji. Sprawa potrwa, a głowice nie mogą leżeć nie założone przez rok czasu.

[ Dodano: 10-10-2011, 18:27 ]
I zerknij tutaj : http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60497
Przy okazji remontu skrzyni warto pozbyć się pewnej niespodzianki.

mazda10000 - 12-10-2011, 14:59

Z remontem silnika to różnie bywa. Ja u siebie jestem w trakcie ( w weekend odbieram fure). Kupa siana poszła, ale silnik będzie igiełka. Myślę że w tym wypadku remont nie ma sensu
wojtas - 12-10-2011, 23:33

mazda10000 napisał/a:
Kupa siana poszła


Jeśli możesz, opisz co zostało zrobione i za jaką kwotę. Te informacje mogą się przydać osobą chcącym zrobić remont lub porządnego swapa. :idea:

mazda10000 - 13-10-2011, 10:53

Remont głowic 600 + 200 bo jedną trzeba była pęknięta (na kanale olejowym bodajże ) + uszczelniacze zaworowe wyszło koło 1000.
Rozrząd (pasek mitsuboshi 120 zł, napinacz hydrauliczny koyo 370, rolki itd.) w sumie wyszedł 625
Silnik w nowej Sigmie okazał się złomem- ktoś jeździł pewnie bez oleju... nowy silnik 1400 zł z wymontowaniem przywiezieniem itd. Zdaniem mechanika dół silnika jest w niezłym stanie ( wymontowany z Sigmy z 96 r. ( może rok produkcji ma małe znaczenie, ale zawsze jakiś wyznacznik )
Pierścienie 360 zł
Blacharz zrobił kilka poprawek z dołu i zakonserwował- 450 zł.
Wszystkie uszczelniacze kupował mechanik więc dokładnej ceny nie znam.
Było trochę roboty z przednmim zawieszeniem, z tyłu były sprężyny od ECSu i tarły o budę i tylne zaciski puszczały... właściwie ze wszystkim było trochę roboty. Ale cóż... nie ma co narzekać- warto raz a dobrze zrobić i mieć spokój - mam silnik w idealnym stanie zalany pełnym syntetykiem. Z mechanicznej strony auto jest idealne... no ok skrzynia nieruszona (poza tym ż olej zmieniłem i filtr ), ale podczas 800 km sprawiała fenomenalne wrażenie.
No ale całość i tak mi się w pewnym sensie opłaciła, bo za jakieś w sumie 7500 (remont + cena auta) mam 24v idealne mechanicznie ( fotele mam już zaklepane ok 500).
Ale gdybym miał robić swap do innego modelu, to nie miałbym takiego serca. Po primo są lżejsze i mocniejsze silniki ( silnik ze skrzynią ze 300 kg ważą, jak nie więcej). Tak w ogóle to do czego chcesz swapować silnik? Nie kieruj się tym że auto jest za śmieszną kasę. Moje też kosztowało grosze, a przynajmniej potroiłem jego cenę. Gdybym ja się zajmował swapem to poszukałbym jakiegoś SR20DET Nissana ( ten silnik swapowano chyba do każdego auta, więc zawsze możesz zasięgnąć widzy innych, a tak jesteś praktycznie pionierem, a efekt wcalne nie musi być zadowalający) i gdybyś chciał go jakoś tuningować to jest masa części. Jeżeli chcesz koniecznie 6 cylindrów to wrzuć jakieś 1JZ, albo 2JZ z Toyoty.

liczner18 - 13-10-2011, 17:51

wszystkie te silniki ktore wymieniles byly montowane w zdłużnie wiec raczej bym ich nie sklecil ze skrzynia od silnika w poprzek auta, tym bardziej od mitsu.... druga sprawa silnik 6a12 tez wazy duzo bo tez tak jak 6g72 jest zeliwny, wiec waga moze z 50 kilo różnicy, duzo zalezy od tego w jakim stanie bym kupil silnik ze skrzynia, druga opcja jest 4g63t od eclipsa, lzejszy od 6a12 i 6g72 mniejszy , tylko 4 gary i turbina, auto bedzie bardziej do poszalenia wtedy , pozatym i tak zostanie przedni naped tylko.... ogolnie trzeba poruszyc tez temat , ze po swapie takiego motoru do galanta e54 zrobimy auto naprawde niepowtarzalne i tak naprawde o to tu glownie chodzi, wiekszosc tych aut na polskich drogach to kompletne ruiny z przebiegami jak mercedes beczka, wiec wkladajac te 6 tysi w kupno i remont silnika ze skrzynia nie jest mega kosztem, biorac pod uwage to co otrzymamy... a jesli chodzi o efekt to, moj kiedy mial jeszcze automat przy mocy 150 koni i 179 nm momentu niezle sobie radzil gorzej bylo z elastycznoscia, wiec jesli zamontuje silnik co ma o 50 koni wiecej i o 100 nm wiecej i tak jak juz pisalismy ok 50kg wiecej wagi , mysle ze efekt bedzie wiecej niz zadowalajacy.... :D
jac33k - 13-10-2011, 17:55

Nie chcę uchodzić za ponuraka, ale jak to wszystko skończysz to pojawi się jakiś debil ubezpieczony w PTU i roztrzaska rok twojej pracy w pył.
Zanim zaczniesz prace porozmawiaj z jakimś agentem jak to ubezpieczyć.

liczner18 - 13-10-2011, 19:16

good point .... niestety :/
mazda10000 - 13-10-2011, 19:24

No tak... ale w końcu nie napisałeś do czego chcesz wkładać ten silnik? Chodzi o tego Gala którego masz na profilu? Bo z tego co wywnioskowałem to Galem jeździsz na co dzień, a to o czym piszesz wygląda bardziej na projekt jakiegoś fun cara
zbyszek05 - 13-10-2011, 19:35

mazda 10000 - nie wymieniłeś panewek w silniku?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group