Czujnik temperatury oleju w skrzyni F4A33 |
Autor |
Wiadomość |
jac33k
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 166 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 28-01-2011, 18:25 Czujnik temperatury oleju w skrzyni F4A33
|
|
|
Mam zagadkę. Dwie skrzynie dwa czujniki i na żadnym nie mam przejścia.
Wg. dokumentacji w 20'C powinno być ~2kohm. A nie ma nic.
Czy ja aby na pewno sprawdzam właściwy element ?
Na zdjęciu "czujnik" do którego prowadzą dwa przewody niebieski i czarny do skrzyni wchodzą obok gniazda serwo od kick down.
 |
_________________ Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 28-01-2011, 18:58
|
|
|
Z tego co widzę na fotce to jest czujnik od 92 (dwuprzewodowy, ale z metalową obudową).
Nie wiem czy on przypadkiem nie ma 11Kohm. Sprawdź na większym zakresie w mierniku. Jeśli nie będzie wskazania to sprawa jasna.
Jak poczekasz do jutra to mogę zmierzyć, bo kolega ma swojej skrzynce taki. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
jac33k
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 166 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 28-01-2011, 19:23
|
|
|
Zaczekam, tyle już się pieszczę z remontem tej skrzyni że jeden dzień nie zrobi różnicy.
Dziwne dwa czujniki i oba padnięte . Wada seryjna ? Pewnie tak samo jak klin na mechanizmie różnicowym. Wałek kół mechanizmu wyfrezował mi w korpusie medal za odwagę |
_________________ Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 28-01-2011, 19:27
|
|
|
jac33k napisał/a: | Zaczekam, tyle już się pieszczę z remontem tej skrzyni że jeden dzień nie zrobi różnicy.
Dziwne dwa czujniki i oba padnięte . Wada seryjna ? Pewnie tak samo jak klin na mechanizmie różnicowym. Wałek kół mechanizmu wyfrezował mi w korpusie medal za odwagę |
A przetrwał czy go złamało? Podobno mechanizm destrukcji polega na tym że ten mały cienki pin trzymający gruby wałek w miejscu dostaje luzów, wyrabia się, zostaje scięty i wtedy cała ośka satelitów wylatuje i dokonuje dzieła zniszczenia - patrz tutaj |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
jac33k
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 166 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 29-01-2011, 09:39
|
|
|
Przetrwał , nad wyraz dobrze, czego nie można powiedzieć o korpusie.
Prześlę potem zdjęcia. Teraz poskładałem nową skrzynię i poprawiłem to mocowanie.
Mam nawet na miejscu fachowca który połączył bardzo estetycznie st6 z żeliwem 0.8 ( z tego wykonane są trzpień i korpus ). Technika użyta to elektroda + osłona z azotu. |
_________________ Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 29-01-2011, 10:15
|
|
|
A co z tym małym bolcem zabezpieczającym? Był złamany czy co? Bo coś musiało spowodować że duży się wysunął? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
jac33k
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 166 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 29-01-2011, 12:06
|
|
|
Tak zerwał się mały klin podtrzymujący. Został ścięty z obu stron.
Czy udało się zmierzyć czujnik temperatury ? |
_________________ Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 29-01-2011, 16:13
|
|
|
jac33k napisał/a: | Tak zerwał się mały klin podtrzymujący. Został ścięty z obu stron.
Czy udało się zmierzyć czujnik temperatury ? |
Tak udało się. Przy 45 st. (niestety kolega musiał troche pojeździć) ma 3.8K ohm. Czyli przy 20 powinien mieć koło 10K ohm. Najwyżej jutro jeszcze przed jazdą zmierzy |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 30-01-2011, 12:21
|
|
|
Przy 4 st jest około ~19.5K. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
jac33k
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 166 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 30-01-2011, 14:17
|
|
|
Czyli oba padnięte.
Jaką funkcję oprócz zabezpieczenia przed użyciem PWR przy zbyt niskiej temperaturze pełni ten czujnik ? Obawiam się że jego niedziałanie znacząco przykłada się do maltretowania skrzyni. |
_________________ Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 30-01-2011, 17:07
|
|
|
Jak będzie skrzynce za ciepło to włączy ją w tryb awaryjny a ten bolec wymieniłeś czy zostawiłeś stary ale sprawdziłeś czy nie zjedzony? |
|
|
|
 |
jac33k
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 166 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 30-01-2011, 17:34
|
|
|
Zostawiłem stary ale nie pozwoliłem sobie na zostawienie "tak jak jest".
Teraz u mnie wygląda to tak:
Wałek zespawałem z obu stron. |
_________________ Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 30-01-2011, 17:43
|
|
|
Czyli prawidłowo jak mówiłem jeśli nie ma luzu to będzie chodził długo i namiętnie |
|
|
|
 |
jac33k
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 166 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 30-01-2011, 18:04
|
|
|
Dokładnie tak jak mówiłeś |
_________________ Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 30-01-2011, 18:12
|
|
|
To super a amorki już sprawdziłeś? |
|
|
|
 |
|