To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Dziwny brak mocy i szarpnięcia w Cari GDI. POOOOMOCY

padera1 - 26-10-2011, 16:02
Temat postu: Dziwny brak mocy i szarpnięcia w Cari GDI. POOOOMOCY
Witam. Dzisiaj stała się bardzo dziwna rzecz a mianowicie po wyjeździe ze stacji benzynowej auto w trakcie przyspieszania zaczyna tracić moc i tak jakby hamować, ledwo można podjechać pod górę, o jeździe powyżej 50 km/h można tylko śnić. Komputer wskazuje spalanie chwilowe 60l/100 a czasami 99. nie wiem czy to wina paliwa bo zawsze tankuje 98. do tego musiałem dolać około 1l oleju a nigdy nie miałem z tym problemu. Jeden człowiek znający się na rzeczy mówi że to nie musi być wcale wina tego paliwa ani oleju tylko że to wina świec. przy tych szarpnięciach auta pojawia mi się Check Engine jednak od razu znika. Najbliższy serwis w który mógłbym podłączyć samochód jest w Niemczech.
POOOOOOOMOCY

mlun - 26-10-2011, 16:30

No dobra a jak stoisz na luzie to jak z obrotami? Równo stoją? Możesz do odcinki silnik wkręcić?
volve - 26-10-2011, 16:33

Ktory rocznik auta ? Do 2000r włącznie możesz wymrugać bledy spinaczem, nie trzeba sie podłączać do kompa.
rasiak1980 - 26-10-2011, 16:37

miałem podobny przypadek w Holandii módl się żeby to nie była uszczelka jeżeli nie masz znajomego który ci auto zaholuje na lawecie albo assistance to licz się z kosztami 1000 euro wzwyż pierwsze co zrób nie panikuj podnieś maskę odkręć pokrywę plastikową silnika, odłącz akumulator następnie każdą wtyczkę łącznie z tymi na cewkach i ta szeroką na ścianie grodziowej od komputera wypnij i wepnij kilkakrotnie wtyczka z tyłu na listwie wtryskowej od czujnika ciśnienia od wtryskiwaczy 4X od przepustnicy od przepływomierza i z lewej strony silnika od czujnika wału z prawej strony od czujnika wałka rozrządu i czujnika spalania stukowego jeżeli zaśniedziały pin-y we wtyczce powinno to pomóc doraźnie jeszcze jest kilka dużych wtyczek łączących grube wiązki kabli tam też poruszaj wtyczką , jeżeli nie pomoże poodkręcaj cewki i sprawdź czy sprężynka w miejscu styku z świeca nie jest upalona zaśniedziała bądź wgnieciona. jeżeli uda się ruszyć nie forsuj silnika za bardzo lepiej jedz po woli za ciężarówka 80/h ale dojedz do domu względnie znajomego w pobliżu jak masz taka możliwość.
padera1 - 26-10-2011, 16:40

mlun napisał/a:
No dobra a jak stoisz na luzie to jak z obrotami? Równo stoją? Możesz do odcinki silnik wkręcić?

na wolnych obrotach raz faluje a raz prawie gasnie, jednak kiedy uruchomi sie wentylator to obroty się wyrównują?
Próbowałem ale obroty dochodza do góra 6500

[ Dodano: 26-10-2011, 16:41 ]
volve napisał/a:
Ktory rocznik auta ? Do 2000r włącznie możesz wymrugać bledy spinaczem, nie trzeba sie podłączać do kompa.

1997

Bartek - 26-10-2011, 17:15

padera1 napisał/a:
1997


No to spinacz w dłoń i będzie wszystko jasne :)

kkriss - 26-10-2011, 18:07

ja u siebie miałem problemy z CE i brakiem mocy przy obrotach ok. 3 tyś. poniżej było wszystko ok. Wina była trefnej benzyny też 98 oktanów.
padera1 - 28-10-2011, 08:51

Bartek napisał/a:
padera1 napisał/a:
1997


No to spinacz w dłoń i będzie wszystko jasne :)

Spinacz poszedł w ruch i wystukało błędy 41 i 56 czyli z opisu wynika ze wtryskiwacze. Jednak najpierw sprawdze świece
No i dobrze że najpierw pomyślałem o świecach. wymieniłem i na razie jest o.k.
Dzięki za zainteresowanie

mitcari - 09-12-2011, 17:07

Ja u siebie wymienilem swiece i nic to nie dalo, moze troszke.
gigant87 - 09-12-2011, 18:12

41 i 56
czyli klasyka- pompa WC

błąd wtryskiwaczy spowodowany niskim ciśnieniem podawanym przez pompę WC, dodatkowym potwierdzeniem są wskazania komputera

spróbuj zwiększyć ciśnienie na pompie WC, zobacz czy się sytuacja nie ustabilizuje (jak u mnie)

teddybear - 13-12-2011, 10:18

Jeśli to komuś pomoże( a mysle ze tak) , Jestem swiezo po regeneracji pompy WC. Jest w Łódzi specjalista(w pełnym znaczeniu tego słowa) który zajmuje sie miśkami juz od wielu lat.
Firma nazywa sie ArtBex, znajduje sie na ul. Wysokiej 20-22. Właścicielem jest Pan Artur Łysoniewski. Ja jestem z okolic Jedrzejowa(dla niewtajemniczonych okolice Kielce-Kraków) autko muziałem zawieść na plecach lawety bo zdechło całkowicie ale opłacało sie. Co do błędów to standardem jest 56 i za nim idacy 41. Zanim zaczniecie zmieniac pół auta zmierzcie cisnienie voltomierzem. po właczniu zapłonu ma byc 0,5V, a podczas pracy nie mniej niz 3V. Zawsze można kupic używke i myslec czy bedzie chodzic. Ja wolałem regeneracje, mam gwarancje, swiety spokój. Piszcie na PW w razie pytan. poZdrawiam

mlun - 13-12-2011, 10:28

Napisz jeszcze ile czasu twała ta regeneracja? W jeden dzień się uwinął? No i cena?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group