Carisma - Techniczne - Wymiana paska i napinacza rozrządu. DID+
slawek st - 26-11-2006, 13:36 Temat postu: Wymiana paska i napinacza rozrządu. DID+ W związku z tym że na liczniku za parę tygodni będą miał 90 000, jak wyczytałem na forum konieczna jest wymiana paska, napinaczy i jeszcze jakichś tam części. Proszę o poradę gdzie to zrobić ( pomorze środkowe) albo jakie element zastosować, gdzie odszukać jaki to pasek i napinacz, gdzie je kupić możliwie tanio ale żeby były dobrej jakości. Uważam ze lepiej dać trochę więcej za dobry towar niż osczędzając kupić byle co. Silnik F9QTC. Proszę o pomoc.
Anonymous - 26-11-2006, 14:08
Pasek TYLKO firmy Mitsuboshi.
Napinacze (i rolki) japońskie, najlepiej GMB, może być tez koyo lub nsk.
A tak na przyszłość to radzę zmieniać rozrząd co 70 tys km a nie czekać do 90, niby paski są dobrej jakości ale szkoda by było potem płakać jak coś sie stanie... No chyba, ze jestem zbyt przezorny.
slawek st - 26-11-2006, 22:40
No niewiele mi pomogłeś, ponieważ jestem laikiem(jak narazie) w tematyce Carismy, proszę o pomoc jak wcześniej napisałem. Będe wdzięczny każdemu kto mi coś podpowie Cytat: | Proszę o poradę gdzie to zrobić ( pomorze środkowe) albo jakie element zastosować, gdzie odszukać jaki to pasek i napinacz, gdzie je kupić możliwie tanio ale żeby były dobrej jakości. Uważam ze lepiej dać trochę więcej za dobry towar niż osczędzając kupić byle co. Silnik F9QT. | Pozdrawiam.
Anonymous - 26-11-2006, 22:46
Właśnie wymieniłem rozrząd w mojej Cari 1.9 DiD. Wprawdzie nie jest to DiD+, ale raczej ten podzespół niczym się nie różni. Pasek, który wyciągnąłem był firmy GATES i w twojej pewnie zastosowano taki sam. Po 60 tys. kilometrów na pasku nie było widać śladów zużycia, to samo można powiedzieć o napinaczu. Sam założyłem pasek CONTITECH po namowach góru od części zamiennych jeśli chodzi o nasze forum, czyli JAPANEZE. Jeśli zdecydujesz się na firmę GATES to założysz to samo co fabryka. Za pasek i napinacz zapłaciłem u JAPANEZE 232,00 zł. Musisz wiedzieć, że nie jest to silnik japoński a francuski stosowany poza CARI także w różnych modelach RENAULT, OPLA, VOLVO i NISSANA. Więc jeśli chodzi o wymianę to wcale nie musisz szukać jakiegoś wyspecjalizowanego serwisu. Ja zrobiłem to u "pana Tomka", znajomego mechanika i jestem zadowolony z usługi.
Bartek - 26-11-2006, 23:02
kris_S napisał/a: | Pasek, który wyciągnąłem był firmy GATES i w twojej pewnie zastosowano taki sam. Po 60 tys. kilometrów na pasku nie było widać śladów zużycia, |
UWAGA - gATES na pierwszy montaż to zupełnie inny pasek niż gATES na rynek wtórny...... z mojego paska po 60 000 zostały strzępy...... cudem nie było bliskich spotkań zaworów z tłokami (pękł pasek balansowy a główny trzymał się ostatkiem sił)......
Anonymous - 26-11-2006, 23:18
Bartek napisał/a: | kris_S napisał/a: | Pasek, który wyciągnąłem był firmy GATES i w twojej pewnie zastosowano taki sam. Po 60 tys. kilometrów na pasku nie było widać śladów zużycia, |
UWAGA - gATES na pierwszy montaż to zupełnie inny pasek niż gATES na rynek wtórny...... z mojego paska po 60 000 zostały strzępy...... cudem nie było bliskich spotkań zaworów z tłokami (pękł pasek balansowy a główny trzymał się ostatkiem sił)...... |
W mojej Cari to była druga wymiana przy 150 tys. a więc reguła chyba się nie potwierdziła skoro był dobrej jakości. Właśnie przed chwilą sprawdziłem na allegro i można kupić zestaw serwisowy firmy RENAULT do silnika F9Q pasek + napinacz. W zestawie jest pasek firmy GATES.
Anonymous - 26-11-2006, 23:56
Bartek napisał/a: |
UWAGA - gATES na pierwszy montaż to zupełnie inny pasek niż gATES na rynek wtórny...... z mojego paska po 60 000 zostały strzępy...... cudem nie było bliskich spotkań zaworów z tłokami (pękł pasek balansowy a główny trzymał się ostatkiem sił)...... |
racja, założylem kiedyś klinowy gates, zostały z niego tylko strzępy, a że trzeba było coś założyć znów to dałem stary Mitsuboshi - chodzi do dzis
Gatesa zostawmy do VW i Opla,
Do bishi tylko boshi
szczeslaw - 27-11-2006, 09:45
kris_S napisał/a: | W mojej Cari to była druga wymiana przy 150 tys. a więc reguła chyba się nie potwierdziła skoro był dobrej jakości. |
Gates produkuje paski w róznych miejscach - chyba najgorsze są paski produkowane w Polsce. Paski na pierwszy montaż zazwyczaj są angielskie. Kupując zamiennik możesz już różnie trafić. Jeżeli miałeś pasek angielski to te są dobre jakościowo. Jeżeli polski to jest kicha. Tak naprawdę w przypadku zamienników Gatesa to jest loteria.
turek61 - 27-11-2006, 12:03
@slawek st ja własnie czekam na paczkę z rozrzadem od japaneze tylko ten strajk pocztowców mnie wkurza bo to juz ponad tydzien i jej nie ma.
Skontaktuj się z nim poprzez maila:http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=617035 podając dokładnie model twojego auta.
Jezeli coś pójdzie nie tak to sprawdź tu: http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=4617635.Dobry kontakt i orginalne części po korzystnych cenach.
Walcz i powodzenia, bo mi pozostaje w tej chwili tylko czekać ale "cierpliwość cechą ludzi wielkich".
slawek st - 27-11-2006, 13:36
Właśnie odwiedziłem kilka sklepów, cena części (pasek i napinacz) w granicach 200-300zł. 300 zł oryginalny komplet Renaulta. W jednym z serwisów wycenili całośc wymiany z częściami( części japońskie) na 575 zł z vat. Wymiana rozrządu, filtra powietrza, filtra oleju i oleju(półsyntetyk). Czy to w miarę przystępna i realna cena. Czy części japońskie są lepsze ?. Czy należy szukać innego serwisu.Pozdrawiam.
Anonymous - 27-11-2006, 14:20
witam,
nie będę zakładał nowego tematu więc spytam tutaj. przymierzam się do wymiany rozrządu przy 80 000 km w mojej Cari DiD, pytanie co wymienić?
+ pasek oczywiście
+ napninacz - też wymienię
+ uszczelniacze - owszem
+ pompa wody - wymieniać?
przy okazji czy warto wymienić filtr paliwa, powietrza? zaznaczam, że auto niedawno kupiłem.
turek61 - 27-11-2006, 14:36
Chłopaki...gdzie kupować to już wskazałem, co wymieniać poszukajcie na forum (tak ja ja zrobiłem) bo wszystko było juz opisane.Gdzie wymieniać-naprawiać poczytajcie na forach regionalnych(tak jak ja się dowiedziałem)...
Powodzenia
Anonymous - 27-11-2006, 20:53
ario napisał/a: | witam,
nie będę zakładał nowego tematu więc spytam tutaj. przymierzam się do wymiany rozrządu przy 80 000 km w mojej Cari DiD, pytanie co wymienić?
+ pasek oczywiście
+ napninacz - też wymienię
+ uszczelniacze - owszem
+ pompa wody - wymieniać?
przy okazji czy warto wymienić filtr paliwa, powietrza? zaznaczam, że auto niedawno kupiłem. |
W mojej pompa wody, co dziwne japońska firmy AISIN w przeciwieństwie do całej reszty w tym francuskim silniku, po 150 tys. nie różniła się niczym od nowej którą kupiłem na wymianę, oczywiście po umyciu . Zero luzów i nieszczelności. Więc przy twoich 80 tys. podejrzewam, że pompa jest w dobrym stanie i pewnie spokojnie pociągnie do następnej wymiany rozrządu. Nowa pompa firmy AISIN u JAPANEZE to 140 zł.
W tym modelu wymienia się wkład filtra paliwa, który kosztuje 26 zł. więc chyba nie ma co oszczędzać a i filtr powietrza to nie za duży wydatek.
[ Dodano: 27-11-2006, 21:12 ]
slawek st napisał/a: | Właśnie odwiedziłem kilka sklepów, cena części (pasek i napinacz) w granicach 200-300zł. 300 zł oryginalny komplet Renaulta. W jednym z serwisów wycenili całośc wymiany z częściami( części japońskie) na 575 zł z vat. Wymiana rozrządu, filtra powietrza, filtra oleju i oleju(półsyntetyk). Czy to w miarę przystępna i realna cena. Czy części japońskie są lepsze ?. Czy należy szukać innego serwisu.Pozdrawiam. |
No to chyba dobra cena.
U mnie było tak:
olej CASTROL GTD Magnatec 10w40 - 160 zł
filtr oleju 15 zł,
filtr powietrza u Japaneze 28 zł
pasek rozrządu 75 zł
napinacz 162 zł
wymiana rozrządu, ale z uszczelniaczami i pompą wody - 120 zł
w sumie - 560 zł
Anonymous - 28-11-2006, 00:56
@kris_s
dzięki za odpowiedź. napisz mi jeszcze co z rolkami od paska rozrządu? czy je też się wymienia
dzisiaj zamówiłem u Japaneze (Pan Malik) części na pierwszy serwis :
+ pasek rozrządu + napinacz i uszczelniacze
+ filtr paliwa, oleju i powietrza
+ olej Castrol Edge 5W/40
pozdro
Anonymous - 28-11-2006, 20:37
ario napisał/a: | @kris_s
dzięki za odpowiedź. napisz mi jeszcze co z rolkami od paska rozrządu? czy je też się wymienia
pozdro |
Nie ma czegoś takiego w tym silniku. Jest napinacz i to wszystko. Rolki napinająca i prowadząca są przy pasku wieloklinowym. Ja je właśnie teraz wymieniłem bo już były w kiepskim stanie i pasek też trochę zużyty poprzedniej zimy czasami pisnął na zimnym. Z rozrządem to nie ma nic wspólnego. Na tym pasku chodzi alternator, pompa ABSU, pompa wspomagania i klima.
|
|
|