Wymiana paska i napinacza rozrządu. DID+ |
Autor |
Wiadomość |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 26-11-2006, 13:36 Wymiana paska i napinacza rozrządu. DID+
|
|
|
W związku z tym że na liczniku za parę tygodni będą miał 90 000, jak wyczytałem na forum konieczna jest wymiana paska, napinaczy i jeszcze jakichś tam części. Proszę o poradę gdzie to zrobić ( pomorze środkowe) albo jakie element zastosować, gdzie odszukać jaki to pasek i napinacz, gdzie je kupić możliwie tanio ale żeby były dobrej jakości. Uważam ze lepiej dać trochę więcej za dobry towar niż osczędzając kupić byle co. Silnik F9QTC. Proszę o pomoc. |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 26-11-2006, 14:08
|
|
|
Pasek TYLKO firmy Mitsuboshi.
Napinacze (i rolki) japońskie, najlepiej GMB, może być tez koyo lub nsk.
A tak na przyszłość to radzę zmieniać rozrząd co 70 tys km a nie czekać do 90, niby paski są dobrej jakości ale szkoda by było potem płakać jak coś sie stanie... No chyba, ze jestem zbyt przezorny. |
|
|
|
 |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 26-11-2006, 22:40
|
|
|
No niewiele mi pomogłeś, ponieważ jestem laikiem(jak narazie) w tematyce Carismy, proszę o pomoc jak wcześniej napisałem. Będe wdzięczny każdemu kto mi coś podpowie Cytat: | Proszę o poradę gdzie to zrobić ( pomorze środkowe) albo jakie element zastosować, gdzie odszukać jaki to pasek i napinacz, gdzie je kupić możliwie tanio ale żeby były dobrej jakości. Uważam ze lepiej dać trochę więcej za dobry towar niż osczędzając kupić byle co. Silnik F9QT. | Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
kris_S [Usunięty]
|
Wysłany: 26-11-2006, 22:46
|
|
|
Właśnie wymieniłem rozrząd w mojej Cari 1.9 DiD. Wprawdzie nie jest to DiD+, ale raczej ten podzespół niczym się nie różni. Pasek, który wyciągnąłem był firmy GATES i w twojej pewnie zastosowano taki sam. Po 60 tys. kilometrów na pasku nie było widać śladów zużycia, to samo można powiedzieć o napinaczu. Sam założyłem pasek CONTITECH po namowach góru od części zamiennych jeśli chodzi o nasze forum, czyli JAPANEZE. Jeśli zdecydujesz się na firmę GATES to założysz to samo co fabryka. Za pasek i napinacz zapłaciłem u JAPANEZE 232,00 zł. Musisz wiedzieć, że nie jest to silnik japoński a francuski stosowany poza CARI także w różnych modelach RENAULT, OPLA, VOLVO i NISSANA. Więc jeśli chodzi o wymianę to wcale nie musisz szukać jakiegoś wyspecjalizowanego serwisu. Ja zrobiłem to u "pana Tomka", znajomego mechanika i jestem zadowolony z usługi. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 26-11-2006, 23:02
|
|
|
kris_S napisał/a: | Pasek, który wyciągnąłem był firmy GATES i w twojej pewnie zastosowano taki sam. Po 60 tys. kilometrów na pasku nie było widać śladów zużycia, |
UWAGA - gATES na pierwszy montaż to zupełnie inny pasek niż gATES na rynek wtórny...... z mojego paska po 60 000 zostały strzępy...... cudem nie było bliskich spotkań zaworów z tłokami (pękł pasek balansowy a główny trzymał się ostatkiem sił)...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
kris_S [Usunięty]
|
Wysłany: 26-11-2006, 23:18
|
|
|
Bartek napisał/a: | kris_S napisał/a: | Pasek, który wyciągnąłem był firmy GATES i w twojej pewnie zastosowano taki sam. Po 60 tys. kilometrów na pasku nie było widać śladów zużycia, |
UWAGA - gATES na pierwszy montaż to zupełnie inny pasek niż gATES na rynek wtórny...... z mojego paska po 60 000 zostały strzępy...... cudem nie było bliskich spotkań zaworów z tłokami (pękł pasek balansowy a główny trzymał się ostatkiem sił)...... |
W mojej Cari to była druga wymiana przy 150 tys. a więc reguła chyba się nie potwierdziła skoro był dobrej jakości. Właśnie przed chwilą sprawdziłem na allegro i można kupić zestaw serwisowy firmy RENAULT do silnika F9Q pasek + napinacz. W zestawie jest pasek firmy GATES. |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 26-11-2006, 23:56
|
|
|
Bartek napisał/a: |
UWAGA - gATES na pierwszy montaż to zupełnie inny pasek niż gATES na rynek wtórny...... z mojego paska po 60 000 zostały strzępy...... cudem nie było bliskich spotkań zaworów z tłokami (pękł pasek balansowy a główny trzymał się ostatkiem sił)...... |
racja, założylem kiedyś klinowy gates, zostały z niego tylko strzępy, a że trzeba było coś założyć znów to dałem stary Mitsuboshi - chodzi do dzis
Gatesa zostawmy do VW i Opla,
Do bishi tylko boshi |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-11-2006, 09:45
|
|
|
kris_S napisał/a: | W mojej Cari to była druga wymiana przy 150 tys. a więc reguła chyba się nie potwierdziła skoro był dobrej jakości. |
Gates produkuje paski w róznych miejscach - chyba najgorsze są paski produkowane w Polsce. Paski na pierwszy montaż zazwyczaj są angielskie. Kupując zamiennik możesz już różnie trafić. Jeżeli miałeś pasek angielski to te są dobre jakościowo. Jeżeli polski to jest kicha. Tak naprawdę w przypadku zamienników Gatesa to jest loteria. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 27-11-2006, 12:03
|
|
|
@slawek st ja własnie czekam na paczkę z rozrzadem od japaneze tylko ten strajk pocztowców mnie wkurza bo to juz ponad tydzien i jej nie ma.
Skontaktuj się z nim poprzez maila:http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=617035 podając dokładnie model twojego auta.
Jezeli coś pójdzie nie tak to sprawdź tu: http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=4617635.Dobry kontakt i orginalne części po korzystnych cenach.
Walcz i powodzenia, bo mi pozostaje w tej chwili tylko czekać ale "cierpliwość cechą ludzi wielkich". |
|
|
|
 |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 27-11-2006, 13:36
|
|
|
Właśnie odwiedziłem kilka sklepów, cena części (pasek i napinacz) w granicach 200-300zł. 300 zł oryginalny komplet Renaulta. W jednym z serwisów wycenili całośc wymiany z częściami( części japońskie) na 575 zł z vat. Wymiana rozrządu, filtra powietrza, filtra oleju i oleju(półsyntetyk). Czy to w miarę przystępna i realna cena. Czy części japońskie są lepsze ?. Czy należy szukać innego serwisu.Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
ario [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2006, 14:20
|
|
|
witam,
nie będę zakładał nowego tematu więc spytam tutaj. przymierzam się do wymiany rozrządu przy 80 000 km w mojej Cari DiD, pytanie co wymienić?
+ pasek oczywiście
+ napninacz - też wymienię
+ uszczelniacze - owszem
+ pompa wody - wymieniać?
przy okazji czy warto wymienić filtr paliwa, powietrza? zaznaczam, że auto niedawno kupiłem. |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 27-11-2006, 14:36
|
|
|
Chłopaki...gdzie kupować to już wskazałem, co wymieniać poszukajcie na forum (tak ja ja zrobiłem) bo wszystko było juz opisane.Gdzie wymieniać-naprawiać poczytajcie na forach regionalnych(tak jak ja się dowiedziałem)...
Powodzenia |
|
|
|
 |
kris_S [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2006, 20:53
|
|
|
ario napisał/a: | witam,
nie będę zakładał nowego tematu więc spytam tutaj. przymierzam się do wymiany rozrządu przy 80 000 km w mojej Cari DiD, pytanie co wymienić?
+ pasek oczywiście
+ napninacz - też wymienię
+ uszczelniacze - owszem
+ pompa wody - wymieniać?
przy okazji czy warto wymienić filtr paliwa, powietrza? zaznaczam, że auto niedawno kupiłem. |
W mojej pompa wody, co dziwne japońska firmy AISIN w przeciwieństwie do całej reszty w tym francuskim silniku, po 150 tys. nie różniła się niczym od nowej którą kupiłem na wymianę, oczywiście po umyciu . Zero luzów i nieszczelności. Więc przy twoich 80 tys. podejrzewam, że pompa jest w dobrym stanie i pewnie spokojnie pociągnie do następnej wymiany rozrządu. Nowa pompa firmy AISIN u JAPANEZE to 140 zł.
W tym modelu wymienia się wkład filtra paliwa, który kosztuje 26 zł. więc chyba nie ma co oszczędzać a i filtr powietrza to nie za duży wydatek.
[ Dodano: 27-11-2006, 21:12 ]
slawek st napisał/a: | Właśnie odwiedziłem kilka sklepów, cena części (pasek i napinacz) w granicach 200-300zł. 300 zł oryginalny komplet Renaulta. W jednym z serwisów wycenili całośc wymiany z częściami( części japońskie) na 575 zł z vat. Wymiana rozrządu, filtra powietrza, filtra oleju i oleju(półsyntetyk). Czy to w miarę przystępna i realna cena. Czy części japońskie są lepsze ?. Czy należy szukać innego serwisu.Pozdrawiam. |
No to chyba dobra cena.
U mnie było tak:
olej CASTROL GTD Magnatec 10w40 - 160 zł
filtr oleju 15 zł,
filtr powietrza u Japaneze 28 zł
pasek rozrządu 75 zł
napinacz 162 zł
wymiana rozrządu, ale z uszczelniaczami i pompą wody - 120 zł
w sumie - 560 zł |
|
|
|
 |
ario [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2006, 00:56
|
|
|
@kris_s
dzięki za odpowiedź. napisz mi jeszcze co z rolkami od paska rozrządu? czy je też się wymienia
dzisiaj zamówiłem u Japaneze (Pan Malik) części na pierwszy serwis :
+ pasek rozrządu + napinacz i uszczelniacze
+ filtr paliwa, oleju i powietrza
+ olej Castrol Edge 5W/40
pozdro |
|
|
|
 |
kris_S [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2006, 20:37
|
|
|
ario napisał/a: | @kris_s
dzięki za odpowiedź. napisz mi jeszcze co z rolkami od paska rozrządu? czy je też się wymienia
pozdro |
Nie ma czegoś takiego w tym silniku. Jest napinacz i to wszystko. Rolki napinająca i prowadząca są przy pasku wieloklinowym. Ja je właśnie teraz wymieniłem bo już były w kiepskim stanie i pasek też trochę zużyty poprzedniej zimy czasami pisnął na zimnym. Z rozrządem to nie ma nic wspólnego. Na tym pasku chodzi alternator, pompa ABSU, pompa wspomagania i klima. |
|
|
|
 |
|