| Wymiana  paska i napinacza rozrządu. DID+ | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | slawek st   Forumowicz
 
 Auto: carisma DI-D+/2003r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 24 Lis 2006
 Posty: 391
 Skąd: pomorze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2006, 13:36   Wymiana  paska i napinacza rozrządu. DID+ |   
 |  
               | 
 |  
               | W związku z tym że na liczniku za parę tygodni będą miał 90 000,  jak wyczytałem na forum konieczna jest wymiana paska, napinaczy i jeszcze jakichś tam części. Proszę o poradę gdzie to zrobić ( pomorze środkowe) albo jakie element zastosować, gdzie odszukać  jaki to pasek i napinacz, gdzie je kupić możliwie tanio ale żeby były dobrej jakości. Uważam ze lepiej dać trochę więcej za dobry towar niż osczędzając kupić byle co. Silnik F9QTC. Proszę o pomoc. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | leser [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2006, 14:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pasek TYLKO firmy Mitsuboshi. Napinacze (i rolki)  japońskie, najlepiej GMB, może być tez koyo lub nsk.
 
 A tak na przyszłość to radzę zmieniać rozrząd co 70 tys km a nie czekać do 90, niby paski są dobrej jakości ale szkoda by było potem płakać jak coś sie stanie... No chyba, ze jestem zbyt przezorny.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | slawek st   Forumowicz
 
 Auto: carisma DI-D+/2003r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 24 Lis 2006
 Posty: 391
 Skąd: pomorze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2006, 22:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | No niewiele mi pomogłeś, ponieważ jestem laikiem(jak narazie) w tematyce Carismy, proszę o pomoc jak wcześniej napisałem. Będe wdzięczny każdemu kto mi coś podpowie  	  | Cytat: |  	  | Proszę o poradę gdzie to zrobić ( pomorze środkowe) albo jakie element zastosować, gdzie odszukać jaki to pasek i napinacz, gdzie je kupić możliwie tanio ale żeby były dobrej jakości. Uważam ze lepiej dać trochę więcej za dobry towar niż osczędzając kupić byle co. Silnik F9QT. | 
  Pozdrawiam. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kris_S [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2006, 22:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Właśnie wymieniłem rozrząd w mojej Cari 1.9 DiD. Wprawdzie nie jest to DiD+, ale raczej ten podzespół niczym się nie różni. Pasek, który wyciągnąłem był firmy GATES i w twojej pewnie zastosowano taki sam. Po 60 tys. kilometrów na pasku nie było widać śladów zużycia, to samo można powiedzieć o napinaczu. Sam założyłem pasek CONTITECH po namowach góru od części zamiennych jeśli chodzi o nasze forum, czyli JAPANEZE. Jeśli zdecydujesz się na firmę GATES to założysz to samo co fabryka. Za pasek i napinacz zapłaciłem u JAPANEZE 232,00 zł.  Musisz wiedzieć, że nie jest to silnik japoński a francuski stosowany poza CARI także w różnych modelach RENAULT, OPLA, VOLVO i NISSANA. Więc jeśli chodzi o wymianę to wcale nie musisz szukać jakiegoś wyspecjalizowanego serwisu. Ja zrobiłem to u "pana Tomka", znajomego mechanika i jestem zadowolony z usługi. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2006, 23:02 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kris_S napisał/a: |  	  | Pasek, który wyciągnąłem był firmy GATES i w twojej pewnie zastosowano taki sam. Po 60 tys. kilometrów na pasku nie było widać śladów zużycia, | 
 
 UWAGA - gATES na pierwszy montaż to zupełnie inny pasek niż gATES na rynek wtórny...... z mojego paska po 60 000 zostały strzępy...... cudem nie było bliskich spotkań zaworów z tłokami (pękł pasek balansowy a główny trzymał się ostatkiem sił)......
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kris_S [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2006, 23:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Bartek napisał/a: |  	  |  	  | kris_S napisał/a: |  	  | Pasek, który wyciągnąłem był firmy GATES i w twojej pewnie zastosowano taki sam. Po 60 tys. kilometrów na pasku nie było widać śladów zużycia, | 
 
 UWAGA - gATES na pierwszy montaż to zupełnie inny pasek niż gATES na rynek wtórny...... z mojego paska po 60 000 zostały strzępy...... cudem nie było bliskich spotkań zaworów z tłokami (pękł pasek balansowy a główny trzymał się ostatkiem sił)......
 | 
 
 W mojej Cari to była druga wymiana przy 150 tys. a więc reguła chyba się nie potwierdziła skoro był dobrej jakości. Właśnie przed chwilą sprawdziłem na allegro i można kupić zestaw serwisowy firmy RENAULT do silnika F9Q pasek + napinacz. W zestawie jest pasek firmy GATES.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | leser [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2006, 23:56 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Bartek napisał/a: |  	  | UWAGA - gATES na pierwszy montaż to zupełnie inny pasek niż gATES na rynek wtórny...... z mojego paska po 60 000 zostały strzępy...... cudem nie było bliskich spotkań zaworów z tłokami (pękł pasek balansowy a główny trzymał się ostatkiem sił)......
 | 
 
 racja, założylem kiedyś klinowy gates, zostały z niego tylko strzępy, a że trzeba było coś założyć znów to dałem stary Mitsuboshi - chodzi do dzis
   
 Gatesa zostawmy do VW  i Opla,
 Do bishi tylko boshi
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szczeslaw   moderator
 Łamacz przepisow KRD
 
  
 Auto: Carisma 1.6 99r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 28 razy
 Dołączył: 29 Cze 2005
 Posty: 1980
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-11-2006, 09:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kris_S napisał/a: |  	  | W mojej Cari to była druga wymiana przy 150 tys. a więc reguła chyba się nie potwierdziła skoro był dobrej jakości. | 
 Gates produkuje paski w róznych miejscach - chyba najgorsze są paski produkowane w Polsce. Paski na pierwszy montaż zazwyczaj są angielskie. Kupując zamiennik możesz już różnie trafić. Jeżeli miałeś pasek angielski to te są dobre jakościowo. Jeżeli polski to jest kicha. Tak naprawdę w przypadku zamienników Gatesa to jest loteria.
 |  
				| _________________ gg: 3254156
 Carisma 1.6 99r.
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | turek61   Mitsumaniak
 Zgred :)
 
  
 Auto: Outlander I Turbo
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 09 Lis 2006
 Posty: 1694
 Skąd: Szczecin/Police
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-11-2006, 12:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | @slawek st ja własnie czekam na paczkę z rozrzadem od japaneze tylko ten strajk pocztowców mnie wkurza bo to juz ponad tydzien i jej nie ma. Skontaktuj się z nim poprzez maila:http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=617035 podając dokładnie model twojego auta.
 Jezeli coś pójdzie nie tak to sprawdź tu: http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=4617635.Dobry kontakt i orginalne części po korzystnych cenach.
 Walcz i powodzenia, bo mi pozostaje w tej chwili tylko czekać ale "cierpliwość cechą ludzi wielkich".
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | slawek st   Forumowicz
 
 Auto: carisma DI-D+/2003r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 24 Lis 2006
 Posty: 391
 Skąd: pomorze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-11-2006, 13:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Właśnie odwiedziłem kilka sklepów, cena części (pasek i napinacz) w granicach 200-300zł. 300 zł oryginalny komplet Renaulta. W jednym z serwisów wycenili całośc wymiany z częściami( części japońskie) na 575 zł z vat. Wymiana rozrządu, filtra powietrza, filtra oleju i oleju(półsyntetyk). Czy to w miarę przystępna i realna cena. Czy części japońskie są lepsze ?. Czy należy szukać innego serwisu.Pozdrawiam. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ario [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-11-2006, 14:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | witam, 
 nie będę zakładał nowego tematu więc spytam tutaj. przymierzam się do wymiany rozrządu przy 80 000 km w mojej Cari DiD, pytanie co wymienić?
 + pasek oczywiście
   + napninacz - też wymienię
 + uszczelniacze - owszem
   + pompa wody - wymieniać?
 
 przy okazji czy warto wymienić filtr paliwa, powietrza? zaznaczam, że auto niedawno kupiłem.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | turek61   Mitsumaniak
 Zgred :)
 
  
 Auto: Outlander I Turbo
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 09 Lis 2006
 Posty: 1694
 Skąd: Szczecin/Police
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-11-2006, 14:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Chłopaki...gdzie kupować to już wskazałem,  co wymieniać poszukajcie na forum (tak ja ja zrobiłem) bo wszystko było juz opisane.Gdzie wymieniać-naprawiać poczytajcie na forach regionalnych(tak jak ja się dowiedziałem)... Powodzenia
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kris_S [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-11-2006, 20:53 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ario napisał/a: |  	  | witam, 
 nie będę zakładał nowego tematu więc spytam tutaj. przymierzam się do wymiany rozrządu przy 80 000 km w mojej Cari DiD, pytanie co wymienić?
 + pasek oczywiście
   + napninacz - też wymienię
 + uszczelniacze - owszem
   + pompa wody - wymieniać?
 
 przy okazji czy warto wymienić filtr paliwa, powietrza? zaznaczam, że auto niedawno kupiłem.
 | 
 
 W mojej pompa wody, co dziwne japońska firmy AISIN w przeciwieństwie do całej reszty w tym francuskim silniku, po 150 tys. nie różniła się niczym od nowej którą kupiłem na wymianę, oczywiście po umyciu
  . Zero luzów i nieszczelności. Więc przy twoich 80 tys. podejrzewam, że pompa jest w dobrym stanie i pewnie spokojnie pociągnie do następnej wymiany rozrządu. Nowa pompa firmy AISIN u JAPANEZE to 140 zł. W tym modelu wymienia się wkład filtra paliwa, który kosztuje 26 zł. więc chyba nie ma co oszczędzać a i filtr powietrza to nie za duży wydatek.
 
 [ Dodano: 27-11-2006, 21:12 ]
 
  	  | slawek st napisał/a: |  	  | Właśnie odwiedziłem kilka sklepów, cena części (pasek i napinacz) w granicach 200-300zł. 300 zł oryginalny komplet Renaulta. W jednym z serwisów wycenili całośc wymiany z częściami( części japońskie) na 575 zł z vat. Wymiana rozrządu, filtra powietrza, filtra oleju i oleju(półsyntetyk). Czy to w miarę przystępna i realna cena. Czy części japońskie są lepsze ?. Czy należy szukać innego serwisu.Pozdrawiam. | 
 
 No to chyba dobra cena.
 U mnie było tak:
 olej CASTROL GTD Magnatec 10w40 - 160 zł
 filtr oleju 15 zł,
 filtr powietrza u Japaneze 28 zł
 pasek rozrządu 75 zł
 napinacz 162 zł
 wymiana rozrządu, ale z uszczelniaczami i pompą wody - 120 zł
 w sumie - 560 zł
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ario [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-11-2006, 00:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | @kris_s 
 dzięki za odpowiedź. napisz mi jeszcze co z rolkami od paska rozrządu? czy je też się wymienia
 
 dzisiaj zamówiłem u Japaneze (Pan Malik) części na pierwszy serwis
  : + pasek rozrządu + napinacz i uszczelniacze
 + filtr paliwa, oleju i powietrza
 + olej Castrol Edge 5W/40
 
 pozdro
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kris_S [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-11-2006, 20:37 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ario napisał/a: |  	  | @kris_s 
 dzięki za odpowiedź. napisz mi jeszcze co z rolkami od paska rozrządu? czy je też się wymienia
 pozdro
 | 
 
 Nie ma czegoś takiego w tym silniku. Jest napinacz i to wszystko. Rolki napinająca i prowadząca są przy pasku wieloklinowym. Ja je właśnie teraz wymieniłem bo już były w kiepskim stanie i pasek też trochę  zużyty poprzedniej zimy czasami pisnął na zimnym. Z rozrządem to nie ma nic wspólnego. Na tym pasku chodzi alternator, pompa ABSU, pompa wspomagania i klima.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |