To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Podwyższanie tylnego zawieszenia - koła obcierają

tomicarisma - 03-11-2011, 09:05
Temat postu: [Cari 1.6] Podwyższanie tylnego zawieszenia - koła obcierają
Witam. Jak wiadomo praktycznie w każdej Carismie siedzi tył. Ja mam założone ALUFELGI NA NIEJ, które są dość szerokie - zapewne chodzi o rozstaw ET. Po prostu opony wychodzą na zewnątrz bardziej niż na stalówkach, co jest przyczyną tego, iż jadąć z kompletem osób przy jakiejś hopce następuje dobicie w dół a następnie opona ociera o nadkole bocznym rantem. Chciałbym uniknąć zniszczenia opon bo są w dobrym stanie. OPONY mam 185/65 R14 więc odpowiednie. Ramiona alufelg wychodzą trochę na zewnątrz i tu jest problem.

PYTANIE - trzeba zakładać jakieś tulejki dorobione nad sprężynę czy wystarczy zmiana sprężyn z tyłu? Jeśli tak to od czego można je założyć?

Jaro1974 - 03-11-2011, 14:03

Ja bym w pierwszej kolejności spróbował ranty na nadkolach delikatnie podgiąć do środka i być może to załatwi ci sprawę. Jeśli to nie pomoże to wtedy zastosowałbym gumy do sprężyn których zadaniem jest zminimalizować skok amortyzatora i jednocześnie delikatnie utwardzi ci zawieszenie.
fenix872 - 03-11-2011, 15:38

jakoś nie bardzo rozumiem dlaczego przy odpowiednim kole guma trze Ci o nadkole :shock:
może po prostu sprężyny i amorki już są zużyte??
jedno co mogę dodać to to że letnie mam 195/65 R14 i nic nie trze, mało tego, jest jeszcze zapas

Jaro1974 - 03-11-2011, 17:33

fenix872, Jak będzie miał złe ET na felgach to tak się będzie działo. Nie pamiętam tylko jakie jest lepsze - większe czy mniejsze. Ale w tym temacie powinno coś być na ten temat:
http://forum.mitsumaniaki...3159234b#957942

Saqu - 03-11-2011, 18:37

po mojemu mogą być sprężyny do wymiany już i ewentualnie utwardzenie ich.
marecki338 - 03-11-2011, 19:26

za małe et felgi . stalówki maja et 46 , a oryginalne 15 et38. opony 195/60r15 i nic nie obciera .
cwaniak - 03-11-2011, 19:36

Raczej masz sprężyny do wymiany bo u mnie na 215/45 r17 przy komplecie i 150kg w bagażniku dopiero na dużych wybojach obciera A tak wygląda na pusto na 17

By szymek82 at 2011-11-03

pawelsonx - 03-11-2011, 19:56

et jak wadzi o nadkole coś nie tak
marcindy - 03-11-2011, 20:02

radeksz82 napisał/a:
A tak wygląda na pusto na 17
Obrazek
By szymek82 at 2011-11-03


Ojoj, to wygląda okropnie.

kris80 - 03-11-2011, 20:12

A tak wygląda na pusto na 17
Obrazek
By szymek82 at 2011-11-03[/quote]
Proponuje chociaż założyć oryginalne nakładki na progi co spowoduje wizualne obniżenie auta i będzie to wyglądać o wiele lepiej,bo tak jak jest teraz to strasznie wysoko jest auto, jak terenówka.

SHARK1979 - 03-11-2011, 20:20

tomicarisma napisał/a:
Jak wiadomo praktycznie w każdej Carismie siedzi tył

To ja nie wiem jakie wy Cari macie :shock: moja stała prawie jak uradeksz82, z przodu :| po prostu nieporozumienie
tomicarisma,
Zobacz jak u mnie wygląda -40mm na 17" i czym mniejsze ET tym bardziej na zewnątrz auta, normalne jest właśnie 46 a u mnie przy ET38 na 17" koła są prawie równo z budą :wink: więc coś masz nie tak z zawieszką
Tak na marginesie mam od mojej oryginalne wyjęte sprężyny na których piała w górę

[ Dodano: 03-11-2011, 20:21 ]
radeksz82,
Jak staniesz przy Civicu to L200 :lol:

Hugo - 04-11-2011, 10:36

radeksz82 napisał/a:
A tak wygląda na pusto na 17
Stoi jak na szczudłach :mrgreen:
cwaniak - 04-11-2011, 19:45

Może na zdjęciu wygląda ze jest wysoka ale w realu jest oki :D
marcindy - 04-11-2011, 22:08

radeksz82 napisał/a:
Może na zdjęciu wygląda ze jest wysoka ale w realu jest oki :D

Ciekawe jak wygląda w Tesco :)

Wysokość to tylko jedno z nieporozumień, druga sprawa to te golutkie felgi, które faktycznie jak szczudła wyglądają i najzwyczajniej w świecie są brzydkie (wg mnie).
Małe tarcze z przodu jeszcze ujdą, ale prześwit nadwozie-opona jest okropny.
Z tyłu malutkie bębny i całkowita golizna, że aż wydech widać.

Jak się jeździ na takich cieniutkich gumach po naszych gładkich jak stół drogach?
=====

A w temacie.
Jeśli faktycznie felgi są za szerokie, to podgięcie rantów nadkoli może się sprawdzić, ale jeśli nie da nic, to zamiast tulejek nad sprężyny również polecam gumowe wkładki między zwoje.

tomicarisma - 04-11-2011, 22:32

Dzięki za wypowiedzi i rady.

Do przedmówców: amorki mam zdrowe - przód 96% - tył 75%
Więc jeśli już to sprężyn wina. No i oczywiście rozstawu ET. Kurcze właśnie te alumki mają dziwny rozstaw no ale za to ładnie wygląda na nich CARI - szeroka jest wizualnie. Oponki na nich są bardziej wypchnięte na zewnątrz niż na oryginalnych felach MITSU.

Że też trzeba po fabryce poprawiać:P
Dobra no to jutro zobaczę jak to rozwiązać:) Najpierw może sprężynki a później jak nie poskutkuje to trochę te ranty.. ale też sceptycznie do tego podchodzę.

Dam znać..



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group