[Cari 1.6] Podwyższanie tylnego zawieszenia - koła obcierają |
Autor |
Wiadomość |
tomicarisma
Forumowicz

Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 192 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-11-2011, 09:05 [Cari 1.6] Podwyższanie tylnego zawieszenia - koła obcierają
|
|
|
Witam. Jak wiadomo praktycznie w każdej Carismie siedzi tył. Ja mam założone ALUFELGI NA NIEJ, które są dość szerokie - zapewne chodzi o rozstaw ET. Po prostu opony wychodzą na zewnątrz bardziej niż na stalówkach, co jest przyczyną tego, iż jadąć z kompletem osób przy jakiejś hopce następuje dobicie w dół a następnie opona ociera o nadkole bocznym rantem. Chciałbym uniknąć zniszczenia opon bo są w dobrym stanie. OPONY mam 185/65 R14 więc odpowiednie. Ramiona alufelg wychodzą trochę na zewnątrz i tu jest problem.
PYTANIE - trzeba zakładać jakieś tulejki dorobione nad sprężynę czy wystarczy zmiana sprężyn z tyłu? Jeśli tak to od czego można je założyć? |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
fenix872
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM 1998r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 146 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-11-2011, 15:38
|
|
|
jakoś nie bardzo rozumiem dlaczego przy odpowiednim kole guma trze Ci o nadkole
może po prostu sprężyny i amorki już są zużyte??
jedno co mogę dodać to to że letnie mam 195/65 R14 i nic nie trze, mało tego, jest jeszcze zapas |
_________________ Szybko jeździsz... wolno Cię niosą... |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-11-2011, 18:37
|
|
|
po mojemu mogą być sprężyny do wymiany już i ewentualnie utwardzenie ich. |
|
|
|
 |
marecki338
Mitsumaniak
Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 278 Skąd: bartoszyce
|
Wysłany: 03-11-2011, 19:26
|
|
|
za małe et felgi . stalówki maja et 46 , a oryginalne 15 et38. opony 195/60r15 i nic nie obciera . |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 03-11-2011, 19:56
|
|
|
et jak wadzi o nadkole coś nie tak |
|
|
|
 |
marcindy
Forumowicz
Auto: Cari 1.9TD GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: LOP
|
Wysłany: 03-11-2011, 20:02
|
|
|
radeksz82 napisał/a: | A tak wygląda na pusto na 17
Obrazek
By szymek82 at 2011-11-03 |
Ojoj, to wygląda okropnie. |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-11-2011, 20:12
|
|
|
A tak wygląda na pusto na 17
Obrazek
By szymek82 at 2011-11-03[/quote]
Proponuje chociaż założyć oryginalne nakładki na progi co spowoduje wizualne obniżenie auta i będzie to wyglądać o wiele lepiej,bo tak jak jest teraz to strasznie wysoko jest auto, jak terenówka. |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 03-11-2011, 20:20
|
|
|
tomicarisma napisał/a: | Jak wiadomo praktycznie w każdej Carismie siedzi tył |
To ja nie wiem jakie wy Cari macie moja stała prawie jak uradeksz82, z przodu po prostu nieporozumienie
tomicarisma,
Zobacz jak u mnie wygląda -40mm na 17" i czym mniejsze ET tym bardziej na zewnątrz auta, normalne jest właśnie 46 a u mnie przy ET38 na 17" koła są prawie równo z budą więc coś masz nie tak z zawieszką
Tak na marginesie mam od mojej oryginalne wyjęte sprężyny na których piała w górę
[ Dodano: 03-11-2011, 20:21 ]
radeksz82,
Jak staniesz przy Civicu to L200 |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-11-2011, 10:36
|
|
|
radeksz82 napisał/a: | A tak wygląda na pusto na 17 | Stoi jak na szczudłach |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
marcindy
Forumowicz
Auto: Cari 1.9TD GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: LOP
|
Wysłany: 04-11-2011, 22:08
|
|
|
radeksz82 napisał/a: | Może na zdjęciu wygląda ze jest wysoka ale w realu jest oki |
Ciekawe jak wygląda w Tesco
Wysokość to tylko jedno z nieporozumień, druga sprawa to te golutkie felgi, które faktycznie jak szczudła wyglądają i najzwyczajniej w świecie są brzydkie (wg mnie).
Małe tarcze z przodu jeszcze ujdą, ale prześwit nadwozie-opona jest okropny.
Z tyłu malutkie bębny i całkowita golizna, że aż wydech widać.
Jak się jeździ na takich cieniutkich gumach po naszych gładkich jak stół drogach?
=====
A w temacie.
Jeśli faktycznie felgi są za szerokie, to podgięcie rantów nadkoli może się sprawdzić, ale jeśli nie da nic, to zamiast tulejek nad sprężyny również polecam gumowe wkładki między zwoje. |
|
|
|
 |
tomicarisma
Forumowicz

Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 192 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 04-11-2011, 22:32
|
|
|
Dzięki za wypowiedzi i rady.
Do przedmówców: amorki mam zdrowe - przód 96% - tył 75%
Więc jeśli już to sprężyn wina. No i oczywiście rozstawu ET. Kurcze właśnie te alumki mają dziwny rozstaw no ale za to ładnie wygląda na nich CARI - szeroka jest wizualnie. Oponki na nich są bardziej wypchnięte na zewnątrz niż na oryginalnych felach MITSU.
Że też trzeba po fabryce poprawiać:P
Dobra no to jutro zobaczę jak to rozwiązać:) Najpierw może sprężynki a później jak nie poskutkuje to trochę te ranty.. ale też sceptycznie do tego podchodzę.
Dam znać.. |
|
|
|
 |
|