Pajero II - Centralny zamek
bromba111 - 07-11-2011, 21:30 Temat postu: Centralny zamek Zrobił mi się koledzy taki problem że jak otwieram auto pilotem to się od razu zamyka, tak jakby ktoś trzymał za klamkę.Czy przerabiał już ktoś taką awarię?
plecho1 - 07-11-2011, 21:48
W drzwiach w zamkach przy wkładkach lub w siłownikach centralek powinieneś mieć włączniki sterujące centralnym z kluczyka. Możliwe że jeden się przyciął w pozycji zamykania i z tą ten problem. Do tych włączników powinny dochodzić 3 przewody. Ten opis jest bardzo ogólny i pasuje do wielu aut a jeśli chodzi o twoje to jest czysto teoretyczny gdyż nie znam tego auta.
bojrob - 07-11-2011, 23:21
Miałem podobną sytuację w swoim miśku.
Przyczyną było to,że w zamku trochę wyrobiła się oś, na której osadzone są elementy zamykające zamek.Po wyjęciu zamka lekko odgiąłem blaszkę, która przy otwieraniu haczyła o taką zapadkę i powodowała, że zamek wracał w pozycję zamknięcia.
Nasmarowanie zamka wewnątrz i odgięcie tej blaszki spowodowało,że zamek pracuje jak nowy a wcześniej przy otwieraniu z pilota robił "cyk" do góry i zaraz "cyk" na dół i drzwi były zamknięte.
Proponuję rozebrać zamek od strony kierowcy.
bromba111 - 08-11-2011, 14:54
dzięki za podpowiedź w wolnej chwili się za niego wezmę. Tylko nie wiedziałem czy warto w nim grzebać ,że może to coś w centralce świruje.
Robert09 - 06-06-2014, 07:24
Zwariował centralny zamek w moim miśku, po otwarciu natychmiast nieustannie się zmyka i otwiera. Problem raczej natury elektrotechnicznej - odpiąłem cięgła siłowników i bez zmian. Tymczasowo wyjąłem bezpiecznik. Może ktoś walczył z taką dolegliwością. Siłownik w drzwiach kierowcy ma 4 piny i dochodzą do niego 4 przewody, siłownik w drzwiach pasażera ma 2 piny ale przewody dochodzą też cztery (dwa nie aktywne). Czy powinien tam być siłownik z 4 pinami? Dotychczas wszystko działało bez zastrzeżeń.
plecho1 - 06-06-2014, 08:47
Jeśli są cztery piny, to oznacza siłownik master czyli ze sterowaniem przy zamykaniu z kluczyka, od pasażera nie jest to potrzebne bo jeśli zamykamy auto kluczykiem, to najczęściej robimy to od strony kierowcy.
Napisz czy masz centralny na pilota i czy tak się dzieje jak otwierasz pilotem czy kluczykiem.
Jeśli sytuacja ma miejsce przy otwieraniu pilotem to prawdopodobnie twój problem jest związany właśnie z tym siłownikiem od strony kierowcy w którym jest właśnie przełącznik sterujący centralką, prawdopodobniej zacina się w pozycji "zamknij" i po otwarciu zamka dalej podaje sterownikowi sygnał zamykający więc auto się zamyka.
Możliwe też, jeśli masz jakiś przełącznik w kabinie do otwierania i zamykania auta, że zaciął się w pozycji "zamknij".
Robert09 - 06-06-2014, 10:05
Mam też sterowanie z pilota, jednak nie ma znaczenia w jaki sposób otwieram auto bo to występuje zarówno przy otwieraniu z pilota, kluczykiem, i manualnie siedząc w samochodzie wyciągając guzik przy szybie do góry. Sprawdzałem na aukcji i koszt siłownika waha się w granicach 30-40 zł. więc na początek zaryzykuję. Nie wiem tylko czy trafię na dobry bo siłownik sterujący ma oznaczenia żółte i występuje w wersji z UK jako prawy przedni a ja potrzebuję lewy przedni. W przeszłości w innym samochodzie zamieniłem siłowniki i zamiast otwierać zamykały drzwi.
piotr277 - 09-06-2014, 10:28
Robert09, miałem dokładnie ten sam problem. Problem leży w takich gumowych odbojnikach, które są wewnątrz siłownika. Od wpływem zmian temepratur, upływu lat się wyrabiają i cięgno wewnątrz siłownika mija "za daleko" styki. I dlatego wariuje w pozycji otwarcie. Musisz zlokalizować, który siłownik stwarza problem - po kolei je odpinaj i sprawdzaj działanie centralnego. Siłownik drzwi kierowcy jest "masterem" - odpięcie go deaktywuje w ogóle działanie centralnego - tego zostaw sobie na deser
Robert09 - 10-06-2014, 22:33
Dzięki. Zrobiłem jak radziłeś, odpinałem po jednym siłowniku z tylną klapą włącznie i okazało się że master świruje nawet wtedy gdy zostaje sam. Wymienię go i zobaczymy.
piotr277 - 10-06-2014, 22:45
Tzn. nie potrzeba go od razu wymieniać - można go rozebrać i wymienić tylko te gumki. Jest wielce prawdopodobne, że używany na podmianę też jest dotknięty tym problemem
Robert09 - 11-06-2014, 07:49
Zastanawiałem się nad tym ale wydawało mi się że jest nierozbieralny, zrobiłem nawet dwa otworki. Nie chciałem go zniszczyć ale jeszcze spróbuję. Nowy (stary) w drodze. Kiedyś w Toyocie udała mi się taka operacja.
[ Dodano: 11-06-2014, 20:32 ]
Siłownik rozebrany, nie było to trudne. Faktycznie jedna z gumek (odbojników) zakończyła żywot. Mam w garażu zapasowy siłownik do drzwi tylnych, jeśli gumki są takie same to je przełożę. Dzięki za pomoc.
rogos_zur - 10-09-2016, 09:41
Panowie, takie trywialne pytanie - gdzie w Pajero z 96r. znajduje sie bezpiecznik od centralnego zamka? Centralny fabryczny.
sylwa-x - 10-09-2016, 10:06
nr 8 w skrzynce bezpieczników 15A
rogos_zur - 10-09-2016, 10:37
sylwa-x napisał/a: | nr 8 w skrzynce bezpieczników 15A |
Dzieki, to jest ta skrzynka obok akumulatora czy w srodku auta?
[ Dodano: 10-09-2016, 12:23 ]
rogos_zur napisał/a: | sylwa-x napisał/a: | nr 8 w skrzynce bezpieczników 15A |
Dzieki, to jest ta skrzynka obok akumulatora czy w srodku auta? |
Odpowiem sobie bo wlasnie go wymienilem. W seodku auta srodkowy rzad pierwszy od lewej - dla potomnych
s3Rnick - 04-04-2017, 22:03
Serwus.
Mam ten sam problem.
Centralny świruje przy otwarciu.
Mam kilka siłowników bo mam anglika na części też.
Mam już odpięte wszystkie siłowniki i ciągle master świruje.
Po założeniu tego z anglika to samo.
Wymieniłem przekaźnik na ten z anglika i to samo.
Otwarłem siłownik master z anglika i gumki praktycznie nie istnieją, jednak na mierniku nie ma objawu złego.
jest zwarcie na otwartym zamku i przerwa na zamkniętym. jednak na koniec ruchu dźwigni nie ma zmiany.
Jakiś pomysł co w miejsce tych gumek dać ?
|
|
|