To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Centralny zamek

bromba111 - 07-11-2011, 21:30
Temat postu: Centralny zamek
Zrobił mi się koledzy taki problem że jak otwieram auto pilotem to się od razu zamyka, tak jakby ktoś trzymał za klamkę.Czy przerabiał już ktoś taką awarię?
plecho1 - 07-11-2011, 21:48

W drzwiach w zamkach przy wkładkach lub w siłownikach centralek powinieneś mieć włączniki sterujące centralnym z kluczyka. Możliwe że jeden się przyciął w pozycji zamykania i z tą ten problem. Do tych włączników powinny dochodzić 3 przewody. Ten opis jest bardzo ogólny i pasuje do wielu aut a jeśli chodzi o twoje to jest czysto teoretyczny gdyż nie znam tego auta.
bojrob - 07-11-2011, 23:21

Miałem podobną sytuację w swoim miśku.
Przyczyną było to,że w zamku trochę wyrobiła się oś, na której osadzone są elementy zamykające zamek.Po wyjęciu zamka lekko odgiąłem blaszkę, która przy otwieraniu haczyła o taką zapadkę i powodowała, że zamek wracał w pozycję zamknięcia.
Nasmarowanie zamka wewnątrz i odgięcie tej blaszki spowodowało,że zamek pracuje jak nowy a wcześniej przy otwieraniu z pilota robił "cyk" do góry i zaraz "cyk" na dół i drzwi były zamknięte.
Proponuję rozebrać zamek od strony kierowcy.

bromba111 - 08-11-2011, 14:54

dzięki za podpowiedź w wolnej chwili się za niego wezmę. Tylko nie wiedziałem czy warto w nim grzebać ,że może to coś w centralce świruje.
Robert09 - 06-06-2014, 07:24

Zwariował centralny zamek w moim miśku, po otwarciu natychmiast nieustannie się zmyka i otwiera. Problem raczej natury elektrotechnicznej - odpiąłem cięgła siłowników i bez zmian. Tymczasowo wyjąłem bezpiecznik. Może ktoś walczył z taką dolegliwością. Siłownik w drzwiach kierowcy ma 4 piny i dochodzą do niego 4 przewody, siłownik w drzwiach pasażera ma 2 piny ale przewody dochodzą też cztery (dwa nie aktywne). Czy powinien tam być siłownik z 4 pinami? Dotychczas wszystko działało bez zastrzeżeń.
plecho1 - 06-06-2014, 08:47

Jeśli są cztery piny, to oznacza siłownik master czyli ze sterowaniem przy zamykaniu z kluczyka, od pasażera nie jest to potrzebne bo jeśli zamykamy auto kluczykiem, to najczęściej robimy to od strony kierowcy.
Napisz czy masz centralny na pilota i czy tak się dzieje jak otwierasz pilotem czy kluczykiem.
Jeśli sytuacja ma miejsce przy otwieraniu pilotem to prawdopodobnie twój problem jest związany właśnie z tym siłownikiem od strony kierowcy w którym jest właśnie przełącznik sterujący centralką, prawdopodobniej zacina się w pozycji "zamknij" i po otwarciu zamka dalej podaje sterownikowi sygnał zamykający więc auto się zamyka.
Możliwe też, jeśli masz jakiś przełącznik w kabinie do otwierania i zamykania auta, że zaciął się w pozycji "zamknij".

Robert09 - 06-06-2014, 10:05

Mam też sterowanie z pilota, jednak nie ma znaczenia w jaki sposób otwieram auto bo to występuje zarówno przy otwieraniu z pilota, kluczykiem, i manualnie siedząc w samochodzie wyciągając guzik przy szybie do góry. Sprawdzałem na aukcji i koszt siłownika waha się w granicach 30-40 zł. więc na początek zaryzykuję. Nie wiem tylko czy trafię na dobry bo siłownik sterujący ma oznaczenia żółte i występuje w wersji z UK jako prawy przedni a ja potrzebuję lewy przedni. W przeszłości w innym samochodzie zamieniłem siłowniki i zamiast otwierać zamykały drzwi.
piotr277 - 09-06-2014, 10:28

Robert09, miałem dokładnie ten sam problem. Problem leży w takich gumowych odbojnikach, które są wewnątrz siłownika. Od wpływem zmian temepratur, upływu lat się wyrabiają i cięgno wewnątrz siłownika mija "za daleko" styki. I dlatego wariuje w pozycji otwarcie. Musisz zlokalizować, który siłownik stwarza problem - po kolei je odpinaj i sprawdzaj działanie centralnego. Siłownik drzwi kierowcy jest "masterem" - odpięcie go deaktywuje w ogóle działanie centralnego - tego zostaw sobie na deser :)
Robert09 - 10-06-2014, 22:33

Dzięki. Zrobiłem jak radziłeś, odpinałem po jednym siłowniku z tylną klapą włącznie i okazało się że master świruje nawet wtedy gdy zostaje sam. Wymienię go i zobaczymy.
piotr277 - 10-06-2014, 22:45

Tzn. nie potrzeba go od razu wymieniać - można go rozebrać i wymienić tylko te gumki. Jest wielce prawdopodobne, że używany na podmianę też jest dotknięty tym problemem :)
Robert09 - 11-06-2014, 07:49

Zastanawiałem się nad tym ale wydawało mi się że jest nierozbieralny, zrobiłem nawet dwa otworki. Nie chciałem go zniszczyć ale jeszcze spróbuję. Nowy (stary) w drodze. Kiedyś w Toyocie udała mi się taka operacja.

[ Dodano: 11-06-2014, 20:32 ]
Siłownik rozebrany, nie było to trudne. Faktycznie jedna z gumek (odbojników) zakończyła żywot. Mam w garażu zapasowy siłownik do drzwi tylnych, jeśli gumki są takie same to je przełożę. Dzięki za pomoc. :D

rogos_zur - 10-09-2016, 09:41

Panowie, takie trywialne pytanie - gdzie w Pajero z 96r. znajduje sie bezpiecznik od centralnego zamka? Centralny fabryczny.
sylwa-x - 10-09-2016, 10:06

nr 8 w skrzynce bezpieczników 15A
rogos_zur - 10-09-2016, 10:37

sylwa-x napisał/a:
nr 8 w skrzynce bezpieczników 15A


Dzieki, to jest ta skrzynka obok akumulatora czy w srodku auta?

[ Dodano: 10-09-2016, 12:23 ]
rogos_zur napisał/a:
sylwa-x napisał/a:
nr 8 w skrzynce bezpieczników 15A


Dzieki, to jest ta skrzynka obok akumulatora czy w srodku auta?


Odpowiem sobie bo wlasnie go wymienilem. W seodku auta srodkowy rzad pierwszy od lewej - dla potomnych :)

s3Rnick - 04-04-2017, 22:03

Serwus.
Mam ten sam problem.
Centralny świruje przy otwarciu.

Mam kilka siłowników bo mam anglika na części też.
Mam już odpięte wszystkie siłowniki i ciągle master świruje.
Po założeniu tego z anglika to samo.
Wymieniłem przekaźnik na ten z anglika i to samo.
Otwarłem siłownik master z anglika i gumki praktycznie nie istnieją, jednak na mierniku nie ma objawu złego.
jest zwarcie na otwartym zamku i przerwa na zamkniętym. jednak na koniec ruchu dźwigni nie ma zmiany.

Jakiś pomysł co w miejsce tych gumek dać ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group