Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Centralny zamek
Autor Wiadomość
bromba111 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 46
Skąd: kraków
Wysłany: 07-11-2011, 21:30   Centralny zamek

Zrobił mi się koledzy taki problem że jak otwieram auto pilotem to się od razu zamyka, tak jakby ktoś trzymał za klamkę.Czy przerabiał już ktoś taką awarię?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-11-2011, 21:48   

W drzwiach w zamkach przy wkładkach lub w siłownikach centralek powinieneś mieć włączniki sterujące centralnym z kluczyka. Możliwe że jeden się przyciął w pozycji zamykania i z tą ten problem. Do tych włączników powinny dochodzić 3 przewody. Ten opis jest bardzo ogólny i pasuje do wielu aut a jeśli chodzi o twoje to jest czysto teoretyczny gdyż nie znam tego auta.
 
 
bojrob 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 19
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 07-11-2011, 23:21   

Miałem podobną sytuację w swoim miśku.
Przyczyną było to,że w zamku trochę wyrobiła się oś, na której osadzone są elementy zamykające zamek.Po wyjęciu zamka lekko odgiąłem blaszkę, która przy otwieraniu haczyła o taką zapadkę i powodowała, że zamek wracał w pozycję zamknięcia.
Nasmarowanie zamka wewnątrz i odgięcie tej blaszki spowodowało,że zamek pracuje jak nowy a wcześniej przy otwieraniu z pilota robił "cyk" do góry i zaraz "cyk" na dół i drzwi były zamknięte.
Proponuję rozebrać zamek od strony kierowcy.
_________________
Pozdr. Robert
 
 
bromba111 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 46
Skąd: kraków
Wysłany: 08-11-2011, 14:54   

dzięki za podpowiedź w wolnej chwili się za niego wezmę. Tylko nie wiedziałem czy warto w nim grzebać ,że może to coś w centralce świruje.
 
 
Robert09 
Forumowicz


Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-06-2014, 07:24   

Zwariował centralny zamek w moim miśku, po otwarciu natychmiast nieustannie się zmyka i otwiera. Problem raczej natury elektrotechnicznej - odpiąłem cięgła siłowników i bez zmian. Tymczasowo wyjąłem bezpiecznik. Może ktoś walczył z taką dolegliwością. Siłownik w drzwiach kierowcy ma 4 piny i dochodzą do niego 4 przewody, siłownik w drzwiach pasażera ma 2 piny ale przewody dochodzą też cztery (dwa nie aktywne). Czy powinien tam być siłownik z 4 pinami? Dotychczas wszystko działało bez zastrzeżeń.
_________________
...że boki zrywać
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-06-2014, 08:47   

Jeśli są cztery piny, to oznacza siłownik master czyli ze sterowaniem przy zamykaniu z kluczyka, od pasażera nie jest to potrzebne bo jeśli zamykamy auto kluczykiem, to najczęściej robimy to od strony kierowcy.
Napisz czy masz centralny na pilota i czy tak się dzieje jak otwierasz pilotem czy kluczykiem.
Jeśli sytuacja ma miejsce przy otwieraniu pilotem to prawdopodobnie twój problem jest związany właśnie z tym siłownikiem od strony kierowcy w którym jest właśnie przełącznik sterujący centralką, prawdopodobniej zacina się w pozycji "zamknij" i po otwarciu zamka dalej podaje sterownikowi sygnał zamykający więc auto się zamyka.
Możliwe też, jeśli masz jakiś przełącznik w kabinie do otwierania i zamykania auta, że zaciął się w pozycji "zamknij".
 
 
Robert09 
Forumowicz


Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-06-2014, 10:05   

Mam też sterowanie z pilota, jednak nie ma znaczenia w jaki sposób otwieram auto bo to występuje zarówno przy otwieraniu z pilota, kluczykiem, i manualnie siedząc w samochodzie wyciągając guzik przy szybie do góry. Sprawdzałem na aukcji i koszt siłownika waha się w granicach 30-40 zł. więc na początek zaryzykuję. Nie wiem tylko czy trafię na dobry bo siłownik sterujący ma oznaczenia żółte i występuje w wersji z UK jako prawy przedni a ja potrzebuję lewy przedni. W przeszłości w innym samochodzie zamieniłem siłowniki i zamiast otwierać zamykały drzwi.
_________________
...że boki zrywać
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 09-06-2014, 10:28   

Robert09, miałem dokładnie ten sam problem. Problem leży w takich gumowych odbojnikach, które są wewnątrz siłownika. Od wpływem zmian temepratur, upływu lat się wyrabiają i cięgno wewnątrz siłownika mija "za daleko" styki. I dlatego wariuje w pozycji otwarcie. Musisz zlokalizować, który siłownik stwarza problem - po kolei je odpinaj i sprawdzaj działanie centralnego. Siłownik drzwi kierowcy jest "masterem" - odpięcie go deaktywuje w ogóle działanie centralnego - tego zostaw sobie na deser :)
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
Robert09 
Forumowicz


Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-06-2014, 22:33   

Dzięki. Zrobiłem jak radziłeś, odpinałem po jednym siłowniku z tylną klapą włącznie i okazało się że master świruje nawet wtedy gdy zostaje sam. Wymienię go i zobaczymy.
_________________
...że boki zrywać
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 10-06-2014, 22:45   

Tzn. nie potrzeba go od razu wymieniać - można go rozebrać i wymienić tylko te gumki. Jest wielce prawdopodobne, że używany na podmianę też jest dotknięty tym problemem :)
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
Robert09 
Forumowicz


Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-06-2014, 07:49   

Zastanawiałem się nad tym ale wydawało mi się że jest nierozbieralny, zrobiłem nawet dwa otworki. Nie chciałem go zniszczyć ale jeszcze spróbuję. Nowy (stary) w drodze. Kiedyś w Toyocie udała mi się taka operacja.

[ Dodano: 11-06-2014, 20:32 ]
Siłownik rozebrany, nie było to trudne. Faktycznie jedna z gumek (odbojników) zakończyła żywot. Mam w garażu zapasowy siłownik do drzwi tylnych, jeśli gumki są takie same to je przełożę. Dzięki za pomoc. :D
_________________
...że boki zrywać
 
 
rogos_zur 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-09-2016, 09:41   

Panowie, takie trywialne pytanie - gdzie w Pajero z 96r. znajduje sie bezpiecznik od centralnego zamka? Centralny fabryczny.
_________________
Pozdrawiam,
Piotr
 
 
sylwa-x 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I '90r. 3.0 V6 L141G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 13
Skąd: Lębork
Wysłany: 10-09-2016, 10:06   

nr 8 w skrzynce bezpieczników 15A
 
 
rogos_zur 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-09-2016, 10:37   

sylwa-x napisał/a:
nr 8 w skrzynce bezpieczników 15A


Dzieki, to jest ta skrzynka obok akumulatora czy w srodku auta?

[ Dodano: 10-09-2016, 12:23 ]
rogos_zur napisał/a:
sylwa-x napisał/a:
nr 8 w skrzynce bezpieczników 15A


Dzieki, to jest ta skrzynka obok akumulatora czy w srodku auta?


Odpowiem sobie bo wlasnie go wymienilem. W seodku auta srodkowy rzad pierwszy od lewej - dla potomnych :)
_________________
Pozdrawiam,
Piotr
 
 
s3Rnick 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 6
Skąd: Beskidy
Wysłany: 04-04-2017, 22:03   

Serwus.
Mam ten sam problem.
Centralny świruje przy otwarciu.

Mam kilka siłowników bo mam anglika na części też.
Mam już odpięte wszystkie siłowniki i ciągle master świruje.
Po założeniu tego z anglika to samo.
Wymieniłem przekaźnik na ten z anglika i to samo.
Otwarłem siłownik master z anglika i gumki praktycznie nie istnieją, jednak na mierniku nie ma objawu złego.
jest zwarcie na otwartym zamku i przerwa na zamkniętym. jednak na koniec ruchu dźwigni nie ma zmiany.

Jakiś pomysł co w miejsce tych gumek dać ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.