To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Stukneło 120tys. wymiana rozrządu, gdzie w świe

oiram2006 - 08-11-2011, 11:26
Temat postu: [II 2.0 DID] Stukneło 120tys. wymiana rozrządu, gdzie w świe
Koledzy potrzebuje informacji, adresu dobrego serwisu Japończyków w okolicach Kielc, lub gdzieś w Świętokrzyskim, może macie jakieś doświadczenia w kompletnej wymianie rozrządu. Mam Outlandera 2.0 DID 140KM, taka może standardowa usługa ale trzeba znać się na rzeczy. Jest na pewno serwis ale czytałem ze można to zrobić o wiele taniej.
tomko - 08-11-2011, 13:29

mysle, ze powinienes poszukac dobrego serwisu VW i Audi :biggrin:
Przeciez ten silnik stamtad pochodzi.

jaceksu79 - 08-11-2011, 13:41

Standardowy VW. Kup tylko oryginalny rozrząd łącznie z pompą wody w VW(będziesz miał gwarancję 2 lata mimo iż u nich nie wymieniasz - nowe GVO) a wymień u byle Kazia(ale weź FV) co naprawia VW. Żebyś był z podlaskiego to ja mógłbym Tobie wymienić
PS. i weź profilaktycznie uszczelniacz na korbie - abyś kolejną stówkę mógł zrobić.

oiram2006 - 08-11-2011, 14:20

jaceksu79 napisał/a:
Standardowy VW. Kup tylko oryginalny rozrząd łącznie z pompą wody w VW(będziesz miał gwarancję 2 lata mimo iż u nich nie wymieniasz - nowe GVO) a wymień u byle Kazia(ale weź FV) co naprawia VW. Żebyś był z podlaskiego to ja mógłbym Tobie wymienić
PS. i weź profilaktycznie uszczelniacz na korbie - abyś kolejną stówkę mógł zrobić.



Dzwoniłem do serwisu VW, ceny są przystępne z tym ze potrzebuje jeszcze typu silnika podejrzewam ze to BKD , gdzie znaleźć takie wiadomości, i jeszcze jedno co znaczy "weź profilaktycznie uszczelniacz na korbie". Miałem wcześniej VW Passata i taki zaprzyjaźniony serwis nieautoryzowany, może mi pomogą. :)

jaceksu79 - 08-11-2011, 18:12

w mitsubishi ten silnik ma oznaczenie BSY
a co do uszczelniacza - uszczelniacz na wale korbowym wymień przy okazji rozrządu

patrycjuszek - 08-11-2011, 20:16

Kolego dzwoń do ASO Seat - taniej niż w VW, ja za komplet zapłaciłem 620 pln brutto z tym że stara pompa wody do zwrotu. Wymieniłem w normalnym zakładzie za 350 pln razem z olejem i filtrami.

Pytaj o silnik BKD.

Numery oryginałów znajdziesz na:

www.rozrzad.pl

komplet rozrządu składający się z:
1. zestawu rozrządu - oryginał Volkswagen/Audi - 03G198119 (A)
w skład zestawu wchodzą:
- pasek rozrządu - 03G109119
ilość zębów 141
szerokość: 30mm
- rolka napinająca - 03G109243
- rolka prowadząca - 038109244J
- rolka prowadząca - 03G109244 lub 03G109244A
2. pompy wody 038121011J

do wersji:
2.0 TDI 100kw (136km): dla kodu silnika BSY
2.0 TDI 103kw (140km): dla kodu silnika BKD

jaceksu79 - 08-11-2011, 20:25

patrycjuszek napisał/a:
Kolego dzwoń do ASO Seat - taniej niż w VW,


tego nie wiedziałem że seat ma jeszcze taniej




patrycjuszek napisał/a:

do wersji:
2.0 TDI 100kw (136km): dla kodu silnika BSY
2.0 TDI 103kw (140km): dla kodu silnika BKD


BSY to zbieg okoliczności? bo w mitsu ma na 100% BSY

oiram2006 - 09-11-2011, 11:02

Koledzy dziękuje, jestem już mądrzejszy, o wasze podpowiedzi, a sam dzwoniłem do serwisu VW i SEATa:
serwis VW
kompl. naprawczy rozrządu do silnika BKD 780zł., pompa przy zwrocie starej z logo VW 200zł., nie podejmą się wymiany.
serwis Skoda, SEAT:
kompl. naprawczy 765zł., pompa przy zwrocie starej 216z., koszt wymiany ok. 350zł.
Problem jest tylko z jedną rolka prowadzącą ponieważ do silników BKD wyszły dwa rodzaje i nie wiadomo jaka jest w Outlanderze.
Jutro jadę na wizje lokalną do SEATa jak nie zmienią ceny to się Wam pochwale jak się zakończyła moja przygoda z wymianą rozrządu.

lexus - 09-11-2011, 15:09

Kod silnika jest na masce od wewnątrz oczywiście :lol:
oiram2006 - 23-11-2011, 11:39

Kod ma masce rzeczywiście jest BSY, za wymianę rozrządu zapłaciłem 1360zł. z fakturką i częściami z serwisu VW, komplet naprawczy + pasek klinowy + uszczelniacz na wale korbowym + pompa wody. Wymieniałem u chłopaków z serwisu VW ale na prywa z terminem następnej wymiany za 100tys. km. Także można zaoszczędzić :D . Dzięki za podpowiedzi, wszystkie się przydały.
jorzyk1976 - 16-02-2012, 18:46

witam a co powiecie o częściach rozrządu firmy ruville aukcja na allegro pod podanym linkiem http://moto.allegro.pl/ro...124801393.html. czy w takie klocki sie niebawic tylko zajechac do salonu seata lub VW i tam szukać części
androzek - 22-09-2012, 14:21

Właśnie wróciłem z wymiany rozrządu.Niby jest po 120.000 ale na przeglądzie na 100.000 zasugerowano wymianę tegoż wcześniej.Podobno paski mogą pękać.Prawda,nieprawda wymieniłem.Koszt to 770 zł za oryginalny rozrząd VW oraz 450 zł za wymianę w ASO.Spokój na następne 100.000.
PiotrKw - 22-09-2012, 14:24

androzek napisał/a:
.Podobno paski mogą pękać.Prawda,nieprawda


Prawda , nic nie jest wieczne . :wink:

rezon - 22-09-2012, 14:44

androzek napisał/a:
.Niby jest po 120.000 ale na przeglądzie na 100.000 zasugerowano wymianę tegoż wcześniej.Podobno paski mogą pękać
Nie słyszałem/nie czytałem aby komuś pękł pasek w Skodzie/VW na gwarancji. Który to serwis tak Ci sugerował? Wiadomo, że lepiej zarobić dzisiaj niż za 20tys. km. Jak jest to jakiejś renomowanej firmy to przebiega 120tys. km bez żadnego problemu. Przecież producent podając resurs 120tys. też bierze zapas. A pompę wody też wymieniałeś? bo należało przy okazji i podobno uszczelniacz wału. BTW 450zł to bardzo dobra cena za wymianę. Roboty to przy tym jest, aby dostać się do paska i rolek.
androzek - 22-09-2012, 18:07

Pompa wody oczywiście też.W zasadzie każdy zestaw dostępny w sieci ma w komplecie takowąż. Odnośnie uszczelniacza są różne zdania....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group