Pajero II - [2.8 TD] Reduktor ale bez blokady
Rander - 09-11-2011, 14:40 Temat postu: [2.8 TD] Reduktor ale bez blokady Witajcje.
Czy da się załączyć redyktor, bez włączania blokady centralnej?
Chodzi o przeciąganie ciężkiej przyczepy, stąd reduktor i napęd na 4 łapki, ale po płycie betonowej - więc blokada międzyosiowa nie może być użyta.
Pytanie nie dotyczy obsługi pojazdu tylko o techniczną możliwość wyłączenia blokady przy załączonym reduktorze.
Kurde, w starszych autach była wajha do blokady (czy blokad), wajha do reduktora, wajha do biegów i było wszystko jasne.
Heilsberg - 09-11-2011, 16:29
W Pajero nie ma takiej możliwości.
zbyszekm2 - 09-11-2011, 22:19 Temat postu: Re: Reduktor ale bez blokady
Rander napisał/a: | Witajcje.
Czy da się załączyć redyktor, bez włączania blokady centralnej?
Chodzi o przeciąganie ciężkiej przyczepy, stąd reduktor i napęd na 4 łapki, ale po płycie betonowej - więc blokada międzyosiowa nie może być użyta.
Pytanie nie dotyczy obsługi pojazdu tylko o techniczną możliwość wyłączenia blokady przy załączonym reduktorze.
Kurde, w starszych autach była wajha do blokady (czy blokad), wajha do reduktora, wajha do biegów i było wszystko jasne. |
Tak ale w reduktorze ES.
Heilsberg - 10-11-2011, 09:58
No to żeś Zbyszku podpowiedział. No fakt, da się w ES bo tam nie ma centralnego dyferencjału. Tyle, że jeśli go nie ma to efekt jest taki sam jakby był zablokowany więc wychodzi na to samo, że się nie da.
zbyszekm2 - 10-11-2011, 11:23
Heilsberg napisał/a: | No to żeś Zbyszku podpowiedział. No fakt, da się w ES bo tam nie ma centralnego dyferencjału. Tyle, że jeśli go nie ma to efekt jest taki sam jakby był zablokowany więc wychodzi na to samo, że się nie da. |
SS masz blokadę centralnego mechanizmu ---wszystkie koła toczą się z jednakowa prędkością obrotową. w ES nie ma blokady ( mechanizm różnicowy dalej działa.
jawaldek - 10-11-2011, 12:21
zbyszekm2 napisał/a: |
SS masz blokadę centralnego mechanizmu ---wszystkie koła toczą się z jednakowa prędkością obrotową. w ES nie ma blokady ( mechanizm różnicowy dalej działa. | a pomożesz mi rozszyfrować ten temat https://picasaweb.google.com/mudmania4x4/OgniskoOffRoad06112011#5672332123700442466
Heilsberg - 10-11-2011, 12:33
Zbyszek, zastanów się co piszesz. W ES nie ma centralnego mechanizmu różnicowego, przód jest na sztywno. Nie mówimy o mostach tylko o centralnym. Nie koła się kręcą jednakowo a wały przedni i tylni. Za koła odpowiadają dyfry w mostach. W żadnym Pajero nie ma możliwości włączenia reduktora nie mając sztywno dopiętego przodu (w SS bo centralny się wcześniej blokuje, w ES bo nie ma centralnego wcale). Howgh jak mawiali starożytni Czechosłowacy.
zbyszekm2 - 10-11-2011, 13:15
ja myślę że chodzi o to aby nie były spięte wszystkie koła?
[ Dodano: 10-11-2011, 13:16 ]
Heilsberg napisał/a: | W żadnym Pajero nie ma możliwości włączenia reduktora nie mając sztywno dopiętego przodu . |
OK to prawda, myślałem że chodzi mu o co innego.
Rander - 10-11-2011, 22:59
zbyszekm2 napisał/a: | ja myślę że chodzi o to aby nie były spięte wszystkie koła?
[ Dodano: 10-11-2011, 13:16 ]
Heilsberg napisał/a: | W żadnym Pajero nie ma możliwości włączenia reduktora nie mając sztywno dopiętego przodu . |
OK to prawda, myślałem że chodzi mu o co innego. |
Masz rację. Skrzynia rozdzielcza ES z włączonym napędem na 4 to to samo, co SS z napędem na 4 i ustawieniem 4HLc. Czyli mamy zapiętą blokadę wzdłużną (czy to "na prosto", jak w ES, czy przez zblokowany środkowy mechanizm różnicowy w SS) - więc jazda "po czarnym" w zakrętach odpada.
Mnie właśnie chodziło o jazdę na 4 łapki po czarnym i z reduktorem.
Ale z w miarę współczesnych autek, to chyba m.in. polski Honker, Gelenda czy Iveco Massif tak umieją
BTW:
Mało kto wie, co to tak naprawdę znaczy 4x4, i jakie są sposoby jego realizacji. Niektórzy myślą, że przykładowo Jeep Wrangler "na czarnym" to też auto 4x4 i nie odróżniają napędu dołączanego na sztywno (sporo Jeepów, Nissany, Mitsu ES, itd) od stałego napędu z mechanizmem różnicowym lub innym wynalazkiem (Mitsu SS, Land Rovery/Range Rover, większość Toyot LC, Gelenda, Honker, itp.)
|
|
|