To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Reduktor ale bez blokady

Rander - 09-11-2011, 14:40
Temat postu: [2.8 TD] Reduktor ale bez blokady
Witajcje.

Czy da się załączyć redyktor, bez włączania blokady centralnej?

Chodzi o przeciąganie ciężkiej przyczepy, stąd reduktor i napęd na 4 łapki, ale po płycie betonowej - więc blokada międzyosiowa nie może być użyta.

Pytanie nie dotyczy obsługi pojazdu :D tylko o techniczną możliwość wyłączenia blokady przy załączonym reduktorze.

Kurde, w starszych autach była wajha do blokady (czy blokad), wajha do reduktora, wajha do biegów i było wszystko jasne.

Heilsberg - 09-11-2011, 16:29

W Pajero nie ma takiej możliwości.
zbyszekm2 - 09-11-2011, 22:19
Temat postu: Re: Reduktor ale bez blokady
Rander napisał/a:
Witajcje.

Czy da się załączyć redyktor, bez włączania blokady centralnej?

Chodzi o przeciąganie ciężkiej przyczepy, stąd reduktor i napęd na 4 łapki, ale po płycie betonowej - więc blokada międzyosiowa nie może być użyta.

Pytanie nie dotyczy obsługi pojazdu :D tylko o techniczną możliwość wyłączenia blokady przy załączonym reduktorze.

Kurde, w starszych autach była wajha do blokady (czy blokad), wajha do reduktora, wajha do biegów i było wszystko jasne.

Tak ale w reduktorze ES.

Heilsberg - 10-11-2011, 09:58

No to żeś Zbyszku podpowiedział. No fakt, da się w ES bo tam nie ma centralnego dyferencjału. Tyle, że jeśli go nie ma to efekt jest taki sam jakby był zablokowany więc wychodzi na to samo, że się nie da.
zbyszekm2 - 10-11-2011, 11:23

Heilsberg napisał/a:
No to żeś Zbyszku podpowiedział. No fakt, da się w ES bo tam nie ma centralnego dyferencjału. Tyle, że jeśli go nie ma to efekt jest taki sam jakby był zablokowany więc wychodzi na to samo, że się nie da.

SS masz blokadę centralnego mechanizmu ---wszystkie koła toczą się z jednakowa prędkością obrotową. w ES nie ma blokady ( mechanizm różnicowy dalej działa.

jawaldek - 10-11-2011, 12:21

zbyszekm2 napisał/a:

SS masz blokadę centralnego mechanizmu ---wszystkie koła toczą się z jednakowa prędkością obrotową. w ES nie ma blokady ( mechanizm różnicowy dalej działa.
a pomożesz mi rozszyfrować ten temat https://picasaweb.google.com/mudmania4x4/OgniskoOffRoad06112011#5672332123700442466
Heilsberg - 10-11-2011, 12:33

Zbyszek, zastanów się co piszesz. W ES nie ma centralnego mechanizmu różnicowego, przód jest na sztywno. Nie mówimy o mostach tylko o centralnym. Nie koła się kręcą jednakowo a wały przedni i tylni. Za koła odpowiadają dyfry w mostach. W żadnym Pajero nie ma możliwości włączenia reduktora nie mając sztywno dopiętego przodu (w SS bo centralny się wcześniej blokuje, w ES bo nie ma centralnego wcale). Howgh jak mawiali starożytni Czechosłowacy.
zbyszekm2 - 10-11-2011, 13:15

ja myślę że chodzi o to aby nie były spięte wszystkie koła?

[ Dodano: 10-11-2011, 13:16 ]
Heilsberg napisał/a:
W żadnym Pajero nie ma możliwości włączenia reduktora nie mając sztywno dopiętego przodu .

OK to prawda, myślałem że chodzi mu o co innego.

Rander - 10-11-2011, 22:59

zbyszekm2 napisał/a:
ja myślę że chodzi o to aby nie były spięte wszystkie koła?

[ Dodano: 10-11-2011, 13:16 ]
Heilsberg napisał/a:
W żadnym Pajero nie ma możliwości włączenia reduktora nie mając sztywno dopiętego przodu .

OK to prawda, myślałem że chodzi mu o co innego.


Masz rację. Skrzynia rozdzielcza ES z włączonym napędem na 4 to to samo, co SS z napędem na 4 i ustawieniem 4HLc. Czyli mamy zapiętą blokadę wzdłużną (czy to "na prosto", jak w ES, czy przez zblokowany środkowy mechanizm różnicowy w SS) - więc jazda "po czarnym" w zakrętach odpada.

Mnie właśnie chodziło o jazdę na 4 łapki po czarnym i z reduktorem.
Ale z w miarę współczesnych autek, to chyba m.in. polski Honker, Gelenda czy Iveco Massif tak umieją :(

BTW:
Mało kto wie, co to tak naprawdę znaczy 4x4, i jakie są sposoby jego realizacji. Niektórzy myślą, że przykładowo Jeep Wrangler "na czarnym" to też auto 4x4 :lol: i nie odróżniają napędu dołączanego na sztywno (sporo Jeepów, Nissany, Mitsu ES, itd) od stałego napędu z mechanizmem różnicowym lub innym wynalazkiem (Mitsu SS, Land Rovery/Range Rover, większość Toyot LC, Gelenda, Honker, itp.)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group