[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E1x 84-87] Skrzynia automat - drgania, szumy
kamilek - 17-11-2011, 00:11 Temat postu: [E1x 84-87] Skrzynia automat - drgania, szumy Mam taki problem ze swoim myśliwcem E16, a dokładniej ze skrzynią. Podczas przyspieszania i utrzymywania stałej prędkości na 3 i 4 biegu skrzynia biegów generuje drgania oraz słychać dochodzące z niej jakieś chrobotania. Drgania są najmocniej odczuwalne podczas włączenia się tzw. lock-up'u, czyli na 1 i 2 biegu problem nie istnieje, tak samo na zimnym silniku. Dodatkowo obroty podczas jazdy falują, a auto od pewnego zakresu obrotów nie przyspiesza płynnie, a skokami (w rytm falowania obrotów).
Ktoś wie co mu może dolegać?
mario mario - 17-11-2011, 22:47
daj fachowcowi. sprawdzi i ci powie co się dzieje.
kamilek - 19-11-2011, 12:43
Zacznę się rozglądać za takowym, tylko to mi chyba pozostaje.
Ale może ktoś wie, czy można jakoś zmylić sterownik skrzyni, żeby nie włączał się lock-up? Jakiś czujnik temperatury wypiąć, oszukać?
mario mario - 21-11-2011, 20:47
Ja ze swojej strony chciałbym ci pomóc, ale nie chcę cię wprowadzać w błąd, dlatego nie chcę wyprowadzać dziwnych opinii. Sprawa tkwi w sterowniku, lub w samym konwerterze. Sam konwerter jak jest uszkodzony to generuje problemy na wszystkich biegach, no nie, nie na wszystkich bo na pierwszym nie , pierwszy bieg jest zapinany od razu, ale na pozostałych biegach miałbyś ten sam problem. Zastanawiam się nad tym i nie widzę konkretnej przyczyny, którą można by było zdiagnozować według twojego opisu.
Lock-up - to dodatkowa funkcja sprzęgła, która nie pozwalając rozpinać danego kosza sprzęgła np. w skrzyniach 4 biegowych to jest 4 bieg, i reguluje obroty silnika do obciążenia tegoż silnika. Prościej, jeżeli na 4 biegu nie występuję zbyt duże przeciążenia to konwerter z look-up -em rozpina ten bieg, ale nie na koszu sprzęgłowym tylko robi to na sprzęgle hydrokinetycznym, a w tym przypadku konwerterze. Więc na koszu cały czas masz zapiętą 4, ale na konwerterze do pewnego stopnia występuje poślizg na tarczach tegoż konwertera, do momentu krytycznego, kiedy dane z czujników pozwolą na zapięcie look-up-a, lub przerzucenie na niższy bieg, czyli na 3. Są skrzynie gdzie dwa ostatnie biegi, są regulowane look-up-em, są to skrzynie 5 i więcej biegowe, nie patrzeć na bezstopniówki, tam jest inaczej. I w Dwu sprzęgłowych też jest inaczej. Nie oszukasz skrzyni. Look-up powoduje, a raczej nie powoduje, a raczej zabezpiecza przed przedwczesnym zużyciem sprzęgła najwyższego biegu, lub dwóch i więcej najwyższych biegów.
No i wracając do sedna problemu to może, ale nie musi być to elektrozawór look-upa, który nie wyrabia się ze spięciem kosza 4 biegu z konwerterem, czyli spięciem na sztywno z wałkiem wychodzącym z obudowy konwertera, czyli przeniesieniem momentu8 obrotowego silnika bezpośrednio na kosz 4 (w naszym przypadku) biegu a dalej na dyfer i na osie napędowe. Temat jest dość trudny, więc ciężko go wytłumaczyć pisząc na forum, ale chyba musisz rozebrać sterownik. Nic ciężkiego, ale trzeba się coś nie coś orientować, ale najlepiej do fachowca, ale dobrego.
|
|
|