Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E1x 84-87] Skrzynia automat - drgania, szumy
Autor Wiadomość
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 17-11-2011, 00:11   [E1x 84-87] Skrzynia automat - drgania, szumy

Mam taki problem ze swoim myśliwcem E16, a dokładniej ze skrzynią. Podczas przyspieszania i utrzymywania stałej prędkości na 3 i 4 biegu skrzynia biegów generuje drgania oraz słychać dochodzące z niej jakieś chrobotania. Drgania są najmocniej odczuwalne podczas włączenia się tzw. lock-up'u, czyli na 1 i 2 biegu problem nie istnieje, tak samo na zimnym silniku. Dodatkowo obroty podczas jazdy falują, a auto od pewnego zakresu obrotów nie przyspiesza płynnie, a skokami (w rytm falowania obrotów).
Ktoś wie co mu może dolegać?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 18-11-2011, 18:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-11-2011, 22:47   

daj fachowcowi. sprawdzi i ci powie co się dzieje.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 19-11-2011, 12:43   

Zacznę się rozglądać za takowym, tylko to mi chyba pozostaje.
Ale może ktoś wie, czy można jakoś zmylić sterownik skrzyni, żeby nie włączał się lock-up? Jakiś czujnik temperatury wypiąć, oszukać?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-11-2011, 20:47   

Ja ze swojej strony chciałbym ci pomóc, ale nie chcę cię wprowadzać w błąd, dlatego nie chcę wyprowadzać dziwnych opinii. Sprawa tkwi w sterowniku, lub w samym konwerterze. Sam konwerter jak jest uszkodzony to generuje problemy na wszystkich biegach, no nie, nie na wszystkich bo na pierwszym nie , pierwszy bieg jest zapinany od razu, ale na pozostałych biegach miałbyś ten sam problem. Zastanawiam się nad tym i nie widzę konkretnej przyczyny, którą można by było zdiagnozować według twojego opisu.
Lock-up - to dodatkowa funkcja sprzęgła, która nie pozwalając rozpinać danego kosza sprzęgła np. w skrzyniach 4 biegowych to jest 4 bieg, i reguluje obroty silnika do obciążenia tegoż silnika. Prościej, jeżeli na 4 biegu nie występuję zbyt duże przeciążenia to konwerter z look-up -em rozpina ten bieg, ale nie na koszu sprzęgłowym tylko robi to na sprzęgle hydrokinetycznym, a w tym przypadku konwerterze. Więc na koszu cały czas masz zapiętą 4, ale na konwerterze do pewnego stopnia występuje poślizg na tarczach tegoż konwertera, do momentu krytycznego, kiedy dane z czujników pozwolą na zapięcie look-up-a, lub przerzucenie na niższy bieg, czyli na 3. Są skrzynie gdzie dwa ostatnie biegi, są regulowane look-up-em, są to skrzynie 5 i więcej biegowe, nie patrzeć na bezstopniówki, tam jest inaczej. I w Dwu sprzęgłowych też jest inaczej. Nie oszukasz skrzyni. Look-up powoduje, a raczej nie powoduje, a raczej zabezpiecza przed przedwczesnym zużyciem sprzęgła najwyższego biegu, lub dwóch i więcej najwyższych biegów.
No i wracając do sedna problemu to może, ale nie musi być to elektrozawór look-upa, który nie wyrabia się ze spięciem kosza 4 biegu z konwerterem, czyli spięciem na sztywno z wałkiem wychodzącym z obudowy konwertera, czyli przeniesieniem momentu8 obrotowego silnika bezpośrednio na kosz 4 (w naszym przypadku) biegu a dalej na dyfer i na osie napędowe. Temat jest dość trudny, więc ciężko go wytłumaczyć pisząc na forum, ale chyba musisz rozebrać sterownik. Nic ciężkiego, ale trzeba się coś nie coś orientować, ale najlepiej do fachowca, ale dobrego.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.