To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Piny w chłodnicy

adpiekar - 23-11-2011, 12:43
Temat postu: Piny w chłodnicy
Witam po kontakcie z dzikiem uszkodziłem chłodnicę główną, kupiłem używaną ale z pięcioma pinami i jednym czujnikiem. A u mnie jest dwa czujniki i sześć pinów. Czy też się będzie nadawać czy szukać innej. Pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedź.
angelos - 23-11-2011, 21:10

czy w twojej starej chlodnicy ocalały wiatraczki ?
adpiekar - 24-11-2011, 09:06

Ocalały,ocalały. Ale nie wiem co zrobić z tą chłodnicą z pięcioma pinami,bo nikt mi nie odpowiedział. Jedyne co wiem to ta Sigma co brałem od niej chłodnicę to była wersja Australijska. A dlaczego pytasz czy ocalały? Ubiłem zwierzynę właśnie w twojej okolicy,niedaleko Krakowa.
angelos - 24-11-2011, 09:09

Odkreć stare wiatraczki i przeloż do sprawnej chłodnicy. Ja tak zrobilem.
adpiekar - 24-11-2011, 09:50

Niby tak ale u mnie jest dwa czujniki w chłodnicy,a w drugiej jest jeden,no i te piny nie pasują. W mojej jest 6 a w tej co kupiłem 5. Trzeba by cosik z instalacja robić.
plecho1 - 24-11-2011, 13:20

Do takiego włącznika - czujnika w chłodnicy powinien dochodzić jeden przewód z napięciem a reszta to wyjścia, pewnie po 2 wyjścia na jeden wiatrak czyli po 2 biegi to daje 4 piny wyjściowe. Jeśli masz 2 czujniki to do każdego napięcie dochodzi osobno stąd przy dwóch czujnikach jeden pin więcej. Na początku sprawdź w którym z dochodzących do chłodnicy przewodów jest napięcie, chyba powinno pojawiać się po włączeniu na zapłon. Jeśli masz dwie kostki w oryginalnej instalacji to napięcie powinno pojawiać się w obu kostkach. Najlepiej jakbyś miał wtyczkę z przewodami od tego czujnika na 5 pinów bo wystarczyło by połączyć ją z oryginalną instalacją auta i wpiąć w czujnik.
zbyszek05 - 24-11-2011, 19:49

Masz tak jak ja u si ebie . Tez miałem mały problem .Chłodnice kupiłem od sławka ale nie wiedziałem czy na dwa czy na jeden czujnik i dostałem na jeden made in australia >Jeden czujnik masz od wolnych obrotów wentylatora ,drugi od szybkich - podłącz pod ten szybszy - będzie ci się szybcej i częsciej włączał - zaskakują dwa wentylatory - najpierw prawy potem lewy .Termostat powinien otwierać ci się na 94 stopniach .
Zatem wepnij kostke w jeden czujnik ,drugą kostkę zaizoluj taśmą by nie naleciało syfów. Po obrotach wentylatora dowiesz się który chodzi szybciej i zostaw tę kostkę którą wolisz . Śmigam tak już kawał czasu - auto się nie grzeje nawet przy dużych prędkosciach autostadowych jak i w korkach.

adpiekar - 24-11-2011, 20:55

zbyszek05, Dziękuję za rzeczową i wyczerpującą odpowiedź, właśnie na takie info czekałem. Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam wszystkich .
wojtas - 25-11-2011, 10:35

Kość A69:

pin 1- rezystor (czarny)
pin 2- plus dla silnika wentylatora chłodnicy (niebiesko-żółty)
pin 3- sygnał czujnika wolnego biegu (zielono-biały)
pin 4- rezystor (niebieski)
pin 5- minus dla silnika wentylatora chłodnicy (niebiesko-zielony)
pin 6- sygnał czujnika wysokiego biegu (zielono-czarny)

W twoim przypadku gdy złączysz zielono- biały(chłodnica z jednym czujnikiem) z zielono-czarnym, wentylatory będą załączać się na wysokim biegu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group