Piny w chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 23-11-2011, 12:43 Piny w chłodnicy
|
|
|
Witam po kontakcie z dzikiem uszkodziłem chłodnicę główną, kupiłem używaną ale z pięcioma pinami i jednym czujnikiem. A u mnie jest dwa czujniki i sześć pinów. Czy też się będzie nadawać czy szukać innej. Pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedź. |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 23-11-2011, 21:10
|
|
|
czy w twojej starej chlodnicy ocalały wiatraczki ? |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 24-11-2011, 09:06
|
|
|
Ocalały,ocalały. Ale nie wiem co zrobić z tą chłodnicą z pięcioma pinami,bo nikt mi nie odpowiedział. Jedyne co wiem to ta Sigma co brałem od niej chłodnicę to była wersja Australijska. A dlaczego pytasz czy ocalały? Ubiłem zwierzynę właśnie w twojej okolicy,niedaleko Krakowa. |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 24-11-2011, 09:09
|
|
|
Odkreć stare wiatraczki i przeloż do sprawnej chłodnicy. Ja tak zrobilem. |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 24-11-2011, 09:50
|
|
|
Niby tak ale u mnie jest dwa czujniki w chłodnicy,a w drugiej jest jeden,no i te piny nie pasują. W mojej jest 6 a w tej co kupiłem 5. Trzeba by cosik z instalacja robić. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-11-2011, 13:20
|
|
|
Do takiego włącznika - czujnika w chłodnicy powinien dochodzić jeden przewód z napięciem a reszta to wyjścia, pewnie po 2 wyjścia na jeden wiatrak czyli po 2 biegi to daje 4 piny wyjściowe. Jeśli masz 2 czujniki to do każdego napięcie dochodzi osobno stąd przy dwóch czujnikach jeden pin więcej. Na początku sprawdź w którym z dochodzących do chłodnicy przewodów jest napięcie, chyba powinno pojawiać się po włączeniu na zapłon. Jeśli masz dwie kostki w oryginalnej instalacji to napięcie powinno pojawiać się w obu kostkach. Najlepiej jakbyś miał wtyczkę z przewodami od tego czujnika na 5 pinów bo wystarczyło by połączyć ją z oryginalną instalacją auta i wpiąć w czujnik. |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 24-11-2011, 19:49
|
|
|
Masz tak jak ja u si ebie . Tez miałem mały problem .Chłodnice kupiłem od sławka ale nie wiedziałem czy na dwa czy na jeden czujnik i dostałem na jeden made in australia >Jeden czujnik masz od wolnych obrotów wentylatora ,drugi od szybkich - podłącz pod ten szybszy - będzie ci się szybcej i częsciej włączał - zaskakują dwa wentylatory - najpierw prawy potem lewy .Termostat powinien otwierać ci się na 94 stopniach .
Zatem wepnij kostke w jeden czujnik ,drugą kostkę zaizoluj taśmą by nie naleciało syfów. Po obrotach wentylatora dowiesz się który chodzi szybciej i zostaw tę kostkę którą wolisz . Śmigam tak już kawał czasu - auto się nie grzeje nawet przy dużych prędkosciach autostadowych jak i w korkach. |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 24-11-2011, 20:55
|
|
|
zbyszek05, Dziękuję za rzeczową i wyczerpującą odpowiedź, właśnie na takie info czekałem. Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam wszystkich . |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 25-11-2011, 10:35
|
|
|
Kość A69:
pin 1- rezystor (czarny)
pin 2- plus dla silnika wentylatora chłodnicy (niebiesko-żółty)
pin 3- sygnał czujnika wolnego biegu (zielono-biały)
pin 4- rezystor (niebieski)
pin 5- minus dla silnika wentylatora chłodnicy (niebiesko-zielony)
pin 6- sygnał czujnika wysokiego biegu (zielono-czarny)
W twoim przypadku gdy złączysz zielono- biały(chłodnica z jednym czujnikiem) z zielono-czarnym, wentylatory będą załączać się na wysokim biegu. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
|