Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Piny w chłodnicy
Autor Wiadomość
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 23-11-2011, 12:43   Piny w chłodnicy

Witam po kontakcie z dzikiem uszkodziłem chłodnicę główną, kupiłem używaną ale z pięcioma pinami i jednym czujnikiem. A u mnie jest dwa czujniki i sześć pinów. Czy też się będzie nadawać czy szukać innej. Pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedź.
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 23-11-2011, 21:10   

czy w twojej starej chlodnicy ocalały wiatraczki ?
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 24-11-2011, 09:06   

Ocalały,ocalały. Ale nie wiem co zrobić z tą chłodnicą z pięcioma pinami,bo nikt mi nie odpowiedział. Jedyne co wiem to ta Sigma co brałem od niej chłodnicę to była wersja Australijska. A dlaczego pytasz czy ocalały? Ubiłem zwierzynę właśnie w twojej okolicy,niedaleko Krakowa.
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 24-11-2011, 09:09   

Odkreć stare wiatraczki i przeloż do sprawnej chłodnicy. Ja tak zrobilem.
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 24-11-2011, 09:50   

Niby tak ale u mnie jest dwa czujniki w chłodnicy,a w drugiej jest jeden,no i te piny nie pasują. W mojej jest 6 a w tej co kupiłem 5. Trzeba by cosik z instalacja robić.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-11-2011, 13:20   

Do takiego włącznika - czujnika w chłodnicy powinien dochodzić jeden przewód z napięciem a reszta to wyjścia, pewnie po 2 wyjścia na jeden wiatrak czyli po 2 biegi to daje 4 piny wyjściowe. Jeśli masz 2 czujniki to do każdego napięcie dochodzi osobno stąd przy dwóch czujnikach jeden pin więcej. Na początku sprawdź w którym z dochodzących do chłodnicy przewodów jest napięcie, chyba powinno pojawiać się po włączeniu na zapłon. Jeśli masz dwie kostki w oryginalnej instalacji to napięcie powinno pojawiać się w obu kostkach. Najlepiej jakbyś miał wtyczkę z przewodami od tego czujnika na 5 pinów bo wystarczyło by połączyć ją z oryginalną instalacją auta i wpiąć w czujnik.
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 24-11-2011, 19:49   

Masz tak jak ja u si ebie . Tez miałem mały problem .Chłodnice kupiłem od sławka ale nie wiedziałem czy na dwa czy na jeden czujnik i dostałem na jeden made in australia >Jeden czujnik masz od wolnych obrotów wentylatora ,drugi od szybkich - podłącz pod ten szybszy - będzie ci się szybcej i częsciej włączał - zaskakują dwa wentylatory - najpierw prawy potem lewy .Termostat powinien otwierać ci się na 94 stopniach .
Zatem wepnij kostke w jeden czujnik ,drugą kostkę zaizoluj taśmą by nie naleciało syfów. Po obrotach wentylatora dowiesz się który chodzi szybciej i zostaw tę kostkę którą wolisz . Śmigam tak już kawał czasu - auto się nie grzeje nawet przy dużych prędkosciach autostadowych jak i w korkach.
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 24-11-2011, 20:55   

zbyszek05, Dziękuję za rzeczową i wyczerpującą odpowiedź, właśnie na takie info czekałem. Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam wszystkich .
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 25-11-2011, 10:35   

Kość A69:

pin 1- rezystor (czarny)
pin 2- plus dla silnika wentylatora chłodnicy (niebiesko-żółty)
pin 3- sygnał czujnika wolnego biegu (zielono-biały)
pin 4- rezystor (niebieski)
pin 5- minus dla silnika wentylatora chłodnicy (niebiesko-zielony)
pin 6- sygnał czujnika wysokiego biegu (zielono-czarny)

W twoim przypadku gdy złączysz zielono- biały(chłodnica z jednym czujnikiem) z zielono-czarnym, wentylatory będą załączać się na wysokim biegu.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.