To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Zaślepienie EGR w Pajero II 2.8 a spalanie paliwa

treewood - 13-12-2011, 17:12
Temat postu: Zaślepienie EGR w Pajero II 2.8 a spalanie paliwa
Na forach zagranicznych wyczytalem, ze zaslepienie EGR moze zmniejszyc spalanie paliwa. Ludzi, ktorzy tak zrobili jest dosc duzo i jest na ten temat sporo tematow i w sumie zdziwilem sie, ze nie znalazlem nic na ten temat na tym forum.

Niestety moj angielski nie jest najlepszy wiec dlatego zalozylem ten temat.

Taka "zaslepke" mozna nawet kupic:
http://www.ebay.pl/itm/EG...i-/220909719001

I na tej aukcji pisza, ze zmniejsza spalanie.

Czy ktos z Was ma z tym doswiadczenie?

Rander - 13-12-2011, 18:16
Temat postu: Re: Zaślepienie EGR w Pajero II 2.8 a spalanie paliwa
treewood napisał/a:
Na forach zagranicznych wyczytalem, ze zaslepienie EGR moze zmniejszyc spalanie paliwa. Ludzi, ktorzy tak zrobili jest dosc duzo i jest na ten temat sporo tematow i w sumie zdziwilem sie, ze nie znalazlem nic na ten temat na tym forum.

Niestety moj angielski nie jest najlepszy wiec dlatego zalozylem ten temat.

Taka "zaslepke" mozna nawet kupic:
http://www.ebay.pl/itm/EG...i-/220909719001

I na tej aukcji pisza, ze zmniejsza spalanie.

Czy ktos z Was ma z tym doswiadczenie?


A czy nie wystarczy wypiąć wężyka sterującego zaworkiem EGR? Wtedy EGR nie otwiera się.

Od strony teoretycznej wyłączenie "sprzężenia zwrotnego" w postaci dopalania spalin może zmniejszyć zużycie paliwa, gdyż silnik ma nieco większą moc dzięki czemu "kierownik" nie musi deptać mocno po gazie.
EGR to wymysł "zielonych" :axe: i nie ma uzasadnienia od strony technicznej.

zbyszekm2 - 13-12-2011, 18:38
Temat postu: Re: Zaślepienie EGR w Pajero II 2.8 a spalanie paliwa
Rander napisał/a:
treewood napisał/a:
Na forach zagranicznych wyczytalem, ze zaslepienie EGR moze zmniejszyc spalanie paliwa. Ludzi, ktorzy tak zrobili jest dosc duzo i jest na ten temat sporo tematow i w sumie zdziwilem sie, ze nie znalazlem nic na ten temat na tym forum.

Niestety moj angielski nie jest najlepszy wiec dlatego zalozylem ten temat.

Taka "zaslepke" mozna nawet kupic:
http://www.ebay.pl/itm/EG...i-/220909719001

I na tej aukcji pisza, ze zmniejsza spalanie.

Czy ktos z Was ma z tym doswiadczenie?


A czy nie wystarczy wypiąć wężyka sterującego zaworkiem EGR? Wtedy EGR nie otwiera się.

Od strony teoretycznej wyłączenie "sprzężenia zwrotnego" w postaci dopalania spalin może zmniejszyć zużycie paliwa, gdyż silnik ma nieco większą moc dzięki czemu "kierownik" nie musi deptać mocno po gazie.
EGR to wymysł "zielonych" :axe: i nie ma uzasadnienia od strony technicznej.

Nie, bo będzie palli się Chek

PiotrKw - 13-12-2011, 19:03

Mam zaślepiony blaszką , spadku spalania ani "przypływu" mocy nie zauważyłem. Jedyna różnica to przy mocno obciążonym silniku ( załadowany samochód) przy gwałtownym dodaniu gazu przestał kopcić. Najprawdopodobniej zwiększył się współczynnik nadmiaru powietrza , dostaje więcej tlenu do spalania.
Faraonix - 13-12-2011, 19:17

Z plusow to oprocz mniejszego kopcenia to bym dodal mniej zabrudzony dolot. Mialem w pazdzierniku przeglad i na anilizie spalin wyszlo bardzo dobrze. W Irlandii jest jakis wskaznik Smoke (czyli zadymienie albo cos takiego) - dopuszczalny 3.0 u mnie bylo 1,13. Przy zaslepianiu polecam uzyc cienka nierdzewna szpachelke. Dociac i podlozyc zamiast uszczelki na pascie do dlumikow przy kolektorze ssacym.

Czytalem ze niektorzy wciskaja kulke metalowa w werzyk ale nie probowalem. Warunek to musi byc zamkniety EGR, jezli sie zapiekl i przepuszcza to blaszka jest najlepszym rozwiazaniem.

W instrukcji do silnika mozna ujzec takze zaslepke. Czyli producent przewidzial prace bez EGR, a montuje dla ekologii. Przynajmniej w teorii.

U-96 - 11-03-2012, 14:29

Witam
w moim jak przyjechał z Francji był zaślepiony wężyk, nie wiedziałem po co.
Ale wygląda na to że dokładnie po to o czym piszecie.
I mam wrażenie że jak go załozyłem powtórnie to teraz więcej pali, ale może to tylko wrażenie, długo stał w garażu w międzyczasie
Czek nie palił się.

treewood - 11-03-2012, 22:19

Ja zamontowalem i nie zauwazylem roznic w spalaniu ale zauwazylem roznice w mniejszej ilosci czarnego dymu to napewno.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group