Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Poszukiwany specjalista od LPG
Morfi - 23-12-2011, 18:48 Temat postu: [Cari 1.6] Poszukiwany specjalista od LPG Gazownicy rozłozyli ręce a specjalista z AC bedzie dopiero po nowym roku.
Pacjent:
Dotyczy mitsubishi Carisma 1.6 76kw 2001r.
Części:
Stag 300 isa2
Reduktor AC ro1
Zawór gazowy i wtryskiwacze: Valtek
Wielozawór: Tomasetto
Zbiornik i obudowa wielozaworu: Bormech
Objawy:
Przez pierwsze 40 km było super nic się nie działo, po tym czasie obroty zaczeły skakać i się dławić. Po podpieciu do kompa, nie mozna było znaleźć obrotów.
Po przeszukaniu całej wiązki okazało się, że to cewki zapłonowe i w sumie racja jest lepiej ale.
Jeden stag już przestał wogóle odpowiadać, dostałem dziś nówke i czasem na gazie potrafi zgasnąć a czasem idzie jak burza. Traci mnożnik i mapy raz po 10 km zaczyna się dziac a raz po 100m.
Świece ok. Na benzynie chodzi idealnie.
Zakład lpg istnieje już 10 lat i załozył setki instalacji głównie stagów.
Ma ktoś jakieś pomysły.
robertdg - 23-12-2011, 19:12
Spróbuj ten sam temat poruszyć też tutaj http://lpg-forum.pl/
Morfi - 23-12-2011, 19:20
robertdg, narazie nie chce aby mój gazownik wiedział, że szukam.
robertdg - 23-12-2011, 19:25
A to niby czemu, skoro on sam ma z tym problem
tomicarisma - 23-12-2011, 23:41
a jaki kolorek masz wtrysków - czerwony czy żółty? bo to ma znaczenie
Żółte pracują na krótszych czasach wtrysku, ktoś być może się pomylił i założył czerwone a stag 300 obsługuje wtryskiwacze pracujące na krótkich czasach wtrysku.
Morfi - 23-12-2011, 23:59
czerwone waldemary
tomicarisma - 24-12-2011, 00:46
Może trzeba kalibrację wtryskiwaczy od nowa zrobić ale raczej to u Ciebie odpada bo nowy gaz;/
Ale poczytaj o tych żółtych i czerwonych wtryskach - mój gazownik jak się tematem interesowałem powiedział, ze na czerwonych może wariować. Więc może to to.
Tu coś masz na rzeczy: http://www.mondeoklubpols...65fbd46984e9cb0
Owczar - 24-12-2011, 09:23
Morfi napisał/a: | Traci mnożnik i mapy raz po 10 km zaczyna się dziac a raz po 100m. |
Jeśli jeden stag się już zjarał, a drugi tak się zachowuje to może być jakiś błąd w podpięciu zasilania, albo jakieś przebicia WN do zasilania STAG-a.
Więcej by powiedziały jakieś oscylogramy z jazdy. Oscylogramy można nagrać po podpięciu do komputera instalacji gazowej.
Morfi - 27-12-2011, 18:47
http://lpg-forum.pl/viewt...w=unread#unread wrzucilem bo mam dosyc jazdy z niesprawna instalacja.
Owczar - 27-12-2011, 23:12
Morfi, jak widzisz nic nowego się nie dowiedziałeś. Zainwestuj w kabelek i nagraj oscylogramy.
Morfi - 27-12-2011, 23:58
i laptopa
Laptop mial byc, ale zakup wstrzymaly problemy z autem
a o kabelek to chodziło ci o taki ?? http://allegro.pl/204-int...2020188223.html
Owczar - 28-12-2011, 00:03
Ja używam tego: http://allegro.pl/interfe...2013123543.html ze złączem 7. Chociaż ten co podeśłałeś też miałem w ręku i działał. Jednak moduł USB>Serial dość spory. Obydwoma kabelkami zrobisz też flash sterownika.
A laptopa zawsze ktoś może użyczyć na spocie
plecho1 - 28-12-2011, 06:31
A tak z ciekawości to te kable podejdą do LPGTecha? Podobno to praktycznie to samo co Stag.
Owczar - 28-12-2011, 08:32
Z tego co słyszałem to LPGtech jest odnogą Staga. Jacyś konstruktorzy odeszli ze staga razem z technologią i rozwijają system jako konkurencja. Nie miałem okazji testować, ale jestem ciekaw jak to wygląda w porównaniu do sprawdzonego staga.
Przewody podobno te same. Zresztą chodzi tylko o rozkład pinów w kostce bo wszystkie przewody to usb>serial.
plecho1 - 28-12-2011, 09:45
Gość który mi zakładał, zakłada Staga i Techa, mówił, że obydwa sterowniki są porównywalne. Na razie na LPG zrobiłem około 300km więc trudno coś powiedzieć, Carisma chodzi podobnie jak na benzynie. Mam cały komplet od Techa ze sterownikiem 504.
Jeśli chodzi o Staga i Techa to gość jest kumaty Morfi, jeśli chcesz, to mogę ci wysłać numer do niego, może coś doradzi.
|
|
|