| [Cari 1.6] Poszukiwany specjalista od LPG | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Morfi   Mitsumaniak
 Street Hunter
 
  
 Auto: Opel OPC i FORD KA
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 23 Sty 2008
 Posty: 6530
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2011, 18:48   [Cari 1.6] Poszukiwany specjalista od LPG |   
 |  
               | 
 |  
               | Gazownicy rozłozyli ręce a specjalista z AC bedzie dopiero po nowym roku. Pacjent:
 Dotyczy mitsubishi Carisma 1.6 76kw 2001r.
 
 Części:
 
 Stag 300 isa2
 Reduktor AC ro1
 Zawór gazowy i wtryskiwacze: Valtek
 Wielozawór: Tomasetto
 Zbiornik i obudowa wielozaworu: Bormech
 
 Objawy:
 
 Przez pierwsze 40 km było super nic się nie działo, po tym czasie obroty zaczeły skakać i się dławić. Po podpieciu do kompa, nie mozna było znaleźć obrotów.
 Po przeszukaniu całej wiązki okazało się, że to cewki zapłonowe i w sumie racja jest lepiej ale.
 Jeden stag już przestał wogóle odpowiadać, dostałem dziś nówke i czasem na gazie potrafi zgasnąć a czasem idzie jak burza. Traci mnożnik i mapy raz po 10 km zaczyna się dziac a raz po 100m.
 Świece ok. Na benzynie chodzi idealnie.
 
 Zakład lpg istnieje już 10 lat i załozył setki instalacji głównie stagów.
 
 Ma ktoś jakieś pomysły.
 |  
				| _________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
 
 Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
 -----------------------------------------------
 Mark Twain
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2011, 19:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Spróbuj ten sam temat poruszyć też tutaj http://lpg-forum.pl/   |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Morfi   Mitsumaniak
 Street Hunter
 
  
 Auto: Opel OPC i FORD KA
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 23 Sty 2008
 Posty: 6530
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2011, 19:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | robertdg, narazie nie chce aby mój gazownik wiedział, że szukam. |  
				| _________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
 
 Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
 -----------------------------------------------
 Mark Twain
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2011, 19:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | A to niby czemu, skoro on sam ma z tym problem   |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tomicarisma   Forumowicz
 
  
 Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 07 Wrz 2011
 Posty: 192
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2011, 23:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | a jaki kolorek masz wtrysków - czerwony czy żółty? bo to ma znaczenie 
 Żółte pracują na krótszych czasach wtrysku, ktoś być może się pomylił i założył czerwone a stag 300 obsługuje wtryskiwacze pracujące na krótkich czasach wtrysku.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Morfi   Mitsumaniak
 Street Hunter
 
  
 Auto: Opel OPC i FORD KA
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 23 Sty 2008
 Posty: 6530
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2011, 23:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | czerwone waldemary   |  
				| _________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
 
 Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
 -----------------------------------------------
 Mark Twain
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tomicarisma   Forumowicz
 
  
 Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 07 Wrz 2011
 Posty: 192
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-12-2011, 00:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może trzeba kalibrację wtryskiwaczy od nowa zrobić ale raczej to u Ciebie odpada bo nowy gaz;/ 
 Ale poczytaj o tych żółtych i czerwonych wtryskach - mój gazownik jak się tematem interesowałem powiedział, ze na czerwonych może wariować. Więc może to to.
 
 Tu coś masz na rzeczy: http://www.mondeoklubpols...65fbd46984e9cb0
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-12-2011, 09:23 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Morfi napisał/a: |  	  | Traci mnożnik i mapy raz po 10 km zaczyna się dziac a raz po 100m. | 
 
 
 Jeśli jeden stag się już zjarał, a drugi tak się zachowuje to może być jakiś błąd w podpięciu zasilania, albo jakieś przebicia WN do zasilania STAG-a.
 
 Więcej by powiedziały jakieś oscylogramy z jazdy. Oscylogramy można nagrać po podpięciu do komputera instalacji gazowej.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Morfi   Mitsumaniak
 Street Hunter
 
  
 Auto: Opel OPC i FORD KA
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 23 Sty 2008
 Posty: 6530
 Skąd: Chorzów
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-12-2011, 23:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Morfi, jak widzisz nic nowego się nie dowiedziałeś. Zainwestuj w kabelek i nagraj oscylogramy. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Morfi   Mitsumaniak
 Street Hunter
 
  
 Auto: Opel OPC i FORD KA
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 23 Sty 2008
 Posty: 6530
 Skąd: Chorzów
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-12-2011, 00:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja używam tego: http://allegro.pl/interfe...2013123543.html ze złączem 7. Chociaż ten co podeśłałeś też miałem w ręku i działał. Jednak moduł USB>Serial dość spory. Obydwoma kabelkami zrobisz też flash sterownika. 
 A laptopa zawsze ktoś może użyczyć na spocie
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-12-2011, 06:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | A tak z ciekawości to te kable podejdą do LPGTecha? Podobno to praktycznie to samo co Stag. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-12-2011, 08:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z tego co słyszałem to LPGtech jest odnogą Staga. Jacyś konstruktorzy odeszli ze staga razem z technologią i rozwijają system jako konkurencja. Nie miałem okazji testować, ale jestem ciekaw jak to wygląda w porównaniu do sprawdzonego staga. 
 Przewody podobno te same. Zresztą chodzi tylko o rozkład pinów w kostce bo wszystkie przewody to usb>serial.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-12-2011, 09:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Gość który mi zakładał, zakłada Staga i Techa, mówił, że obydwa sterowniki są porównywalne. Na razie na LPG zrobiłem około 300km więc trudno coś powiedzieć, Carisma chodzi podobnie jak na benzynie. Mam cały komplet od Techa ze sterownikiem 504. Jeśli chodzi o Staga i Techa to gość jest kumaty Morfi, jeśli chcesz, to mogę ci wysłać numer do niego, może coś doradzi.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |