[97-04]Galant EAxA/W - [EA2x] Stuka w silniku tylko co i dlaczego??
eddisson - 24-12-2011, 20:59 Temat postu: [EA2x] Stuka w silniku tylko co i dlaczego?? POMOCY!!
Po prostu.
Od paru dni stuka i nie wiem gdzie i dlaczego. Ma ktoś jakieś sugestie??
Naczytałem się i naoglądałem podobnych ale nie chce sugerować.
http://youtu.be/5P1drNAtzgk
http://youtu.be/qkyo46cgg8k
carbon11 - 24-12-2011, 21:13
Nie chcę Cię załamywać ale wygląda mi to na panewkę
choć jakość dźwięku z you tuba też nie jest najlepsza i mogę się mylić więc poczekamy na opinie innych userów
eddisson - 24-12-2011, 21:17
Osłuchiwałem silnik i dźwięk dochodzi z okolicy zaworów wydechowych drugiego cylindra. Da się też wyczuć drgania na pokrywie zaworów. Przy wałkach balansowych nie czuć i nie słychać drgań. Na zimnym silniku nie ma tego stukotu.
figusss12 - 24-12-2011, 21:22
Witam,mi to wygląda na panewkę,mam ten sam problem
eddisson - 24-12-2011, 21:53
Ale która, na wale czy balansie??
Saqu - 24-12-2011, 22:07
heh po usłyszeniu dźwięku też pomyślałem o panewce
milo - 24-12-2011, 22:13
Ja stawiam na zawory
Na niższych obrotach nie słychac stukotu przy panewce powinno
Jak jest podczas jazdy pod obciążeniem ?
Kiedy wymieniałeś olej?
Rozrząd prawidłowy sprawdż czy znaki sie pokrywają
carbon11 - 24-12-2011, 22:27
milo napisał/a: | Na niższych obrotach nie słychac stukotu przy panewce powinno |
powinno ale w końcowym stadium rozkładu a i to nie zawsze czasem korbowód wyjdzie bokiem a na wolnych nie słychać panewki
na początku puka przy dodawaniu gazu i gdy silnik schodzi z obrotów a tu właśnie tak jest .
eddisson, sprawdz czy nie masz opiłków metalu na bagnecie albo spuść olej i zobacz
jak długo masz to pukanie??
eddisson - 24-12-2011, 22:30
Olej ma 1kkm, rozrząd 4kkm, znaki są OK, bo niedawno sam sprawdzałem i musiałem obrócić balans o 180° (360° na pompie oleju) bo buczał niesamowicie. Dziś zdjąłem pokrywę zaworów i nie dostrzegłem nic niepokojącego jak na oko laika.
Na zimnym nie ma klekotu, jak się rozgrzeje to zaczyna się kle kle kle...
Najpierw pomiędzy 1500- 2000 rpm, a jak trochę popiłuje go wyżej (około 5000 rmp) to i na wolnych zaczyna fałszować. Jak jest obciążony to tak samo pracuje, znaczy klepie ale tylko jak jest ciepły.
Olej to 5W40 MOTUL X-CESS 8100, przedtem był 10W40 VALVOLINE i przy wymianie płukanka Liqui Moly.
[ Dodano: 24-12-2011, 22:33 ]
Cytat: | eddisson, sprawdz czy nie masz opiłków metalu na bagnecie albo spuść olej i zobacz
jak długo masz to pukanie?? |
Tak żeby było słyszalne i budziło lęk to tydzień.
Od tego czasu jak zaczęło stukać to nie zrobiłem więcej jak 100- 200 km.
Opiłków nie ma na całe szczęście ale olej już zrobił się dość ciemny.
milo - 24-12-2011, 22:39
eddisson napisał/a: | Opiłków nie ma na całe szczęście ale olej już zrobił się dość ciemny.
|
Czyżby zawór się zawieszał ?
carbon11 - 24-12-2011, 22:40
Nie chcę Cię nie potrzebnie straszyć ale ja bym zdjął miskę i sprawdził przynajmniej wykluczysz najgorsze
eddisson - 24-12-2011, 22:47
Cytat: | eddisson napisał/a:
Cytat: | Opiłków nie ma na całe szczęście ale olej już zrobił się dość ciemny. |
Czyżby zawór się zawieszał ? |
Też tak myślę ale jak to sprawdzić i wyeliminować??
Cytat: | Nie chcę Cię nie potrzebnie straszyć ale ja bym zdjął miskę i sprawdził przynajmniej wykluczysz najgorsze |
Pewno jutro albo po jutrze to zrobię, bo w tygodniu do roboty... i zero urlopu
I tu od razu pytanie: Jaki silikon do uszczelnienia miski??
carbon11 - 24-12-2011, 22:55
eddisson napisał/a: | I tu od razu pytanie: Jaki silikon do uszczelnienia miski?? |
ja używam tego
http://allegro.pl/silikon...1913245030.html
milo - 24-12-2011, 23:08
eddisson napisał/a: | klepie ale tylko jak jest ciepły.
Olej to 5W40 MOTUL X-CESS 8100, przedtem był 10W40 VALVOLINE i przy wymianie płukanka Liqui Moly.
|
Może wróć do 10W40 podobna sytuacje miałem w golfie po wymianie oleju cisza zawory regulowane hydraulicznie
eddisson - 24-12-2011, 23:11
Cytat: | eddisson napisał/a:
Cytat: | klepie ale tylko jak jest ciepły.
Olej to 5W40 MOTUL X-CESS 8100, przedtem był 10W40 VALVOLINE i przy wymianie płukanka Liqui Moly. |
Może wróć do 10W40 podobna sytuacje miałem w golfie po wymianie oleju cisza zawory regulowane hydraulicznie |
Tylko, że przez 3kkm nie było problemu
|
|
|