To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2x] Stuka w silniku tylko co i dlaczego??

eddisson - 24-12-2011, 20:59
Temat postu: [EA2x] Stuka w silniku tylko co i dlaczego??
POMOCY!!
Po prostu.
Od paru dni stuka i nie wiem gdzie i dlaczego. Ma ktoś jakieś sugestie??
Naczytałem się i naoglądałem podobnych ale nie chce sugerować.

http://youtu.be/5P1drNAtzgk
http://youtu.be/qkyo46cgg8k

carbon11 - 24-12-2011, 21:13

Nie chcę Cię załamywać ale wygląda mi to na panewkę :|
choć jakość dźwięku z you tuba też nie jest najlepsza i mogę się mylić więc poczekamy na opinie innych userów

eddisson - 24-12-2011, 21:17

Osłuchiwałem silnik i dźwięk dochodzi z okolicy zaworów wydechowych drugiego cylindra. Da się też wyczuć drgania na pokrywie zaworów. Przy wałkach balansowych nie czuć i nie słychać drgań. Na zimnym silniku nie ma tego stukotu.
figusss12 - 24-12-2011, 21:22

Witam,mi to wygląda na panewkę,mam ten sam problem :(
eddisson - 24-12-2011, 21:53

Ale która, na wale czy balansie??
Saqu - 24-12-2011, 22:07

heh po usłyszeniu dźwięku też pomyślałem o panewce
milo - 24-12-2011, 22:13

Ja stawiam na zawory

Na niższych obrotach nie słychac stukotu przy panewce powinno

Jak jest podczas jazdy pod obciążeniem ?

Kiedy wymieniałeś olej?

Rozrząd prawidłowy sprawdż czy znaki sie pokrywają

carbon11 - 24-12-2011, 22:27

milo napisał/a:
Na niższych obrotach nie słychac stukotu przy panewce powinno


powinno ale w końcowym stadium rozkładu a i to nie zawsze czasem korbowód wyjdzie bokiem a na wolnych nie słychać panewki

na początku puka przy dodawaniu gazu i gdy silnik schodzi z obrotów a tu właśnie tak jest .

eddisson, sprawdz czy nie masz opiłków metalu na bagnecie albo spuść olej i zobacz
jak długo masz to pukanie??

eddisson - 24-12-2011, 22:30

Olej ma 1kkm, rozrząd 4kkm, znaki są OK, bo niedawno sam sprawdzałem i musiałem obrócić balans o 180° (360° na pompie oleju) bo buczał niesamowicie. Dziś zdjąłem pokrywę zaworów i nie dostrzegłem nic niepokojącego jak na oko laika.
Na zimnym nie ma klekotu, jak się rozgrzeje to zaczyna się kle kle kle...
Najpierw pomiędzy 1500- 2000 rpm, a jak trochę popiłuje go wyżej (około 5000 rmp) to i na wolnych zaczyna fałszować. Jak jest obciążony to tak samo pracuje, znaczy klepie ale tylko jak jest ciepły.
Olej to 5W40 MOTUL X-CESS 8100, przedtem był 10W40 VALVOLINE i przy wymianie płukanka Liqui Moly.

[ Dodano: 24-12-2011, 22:33 ]
Cytat:
eddisson, sprawdz czy nie masz opiłków metalu na bagnecie albo spuść olej i zobacz
jak długo masz to pukanie??


Tak żeby było słyszalne i budziło lęk to tydzień.
Od tego czasu jak zaczęło stukać to nie zrobiłem więcej jak 100- 200 km.
Opiłków nie ma na całe szczęście ale olej już zrobił się dość ciemny.

milo - 24-12-2011, 22:39

eddisson napisał/a:
Opiłków nie ma na całe szczęście ale olej już zrobił się dość ciemny.


Czyżby zawór się zawieszał ?

carbon11 - 24-12-2011, 22:40

Nie chcę Cię nie potrzebnie straszyć ale ja bym zdjął miskę i sprawdził przynajmniej wykluczysz najgorsze
eddisson - 24-12-2011, 22:47

Cytat:
eddisson napisał/a:
Cytat:
Opiłków nie ma na całe szczęście ale olej już zrobił się dość ciemny.


Czyżby zawór się zawieszał ?


Też tak myślę ale jak to sprawdzić i wyeliminować??

Cytat:
Nie chcę Cię nie potrzebnie straszyć ale ja bym zdjął miskę i sprawdził przynajmniej wykluczysz najgorsze


Pewno jutro albo po jutrze to zrobię, bo w tygodniu do roboty... i zero urlopu :(
I tu od razu pytanie: Jaki silikon do uszczelnienia miski??

carbon11 - 24-12-2011, 22:55

eddisson napisał/a:
I tu od razu pytanie: Jaki silikon do uszczelnienia miski??


ja używam tego :wink:

http://allegro.pl/silikon...1913245030.html

milo - 24-12-2011, 23:08

eddisson napisał/a:
klepie ale tylko jak jest ciepły.
Olej to 5W40 MOTUL X-CESS 8100, przedtem był 10W40 VALVOLINE i przy wymianie płukanka Liqui Moly.


Może wróć do 10W40 podobna sytuacje miałem w golfie po wymianie oleju cisza zawory regulowane hydraulicznie

eddisson - 24-12-2011, 23:11

Cytat:
eddisson napisał/a:
Cytat:
klepie ale tylko jak jest ciepły.
Olej to 5W40 MOTUL X-CESS 8100, przedtem był 10W40 VALVOLINE i przy wymianie płukanka Liqui Moly.



Może wróć do 10W40 podobna sytuacje miałem w golfie po wymianie oleju cisza zawory regulowane hydraulicznie


Tylko, że przez 3kkm nie było problemu :?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group