Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2x] Stuka w silniku tylko co i dlaczego??
Autor Wiadomość
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
  Wysłany: 24-12-2011, 20:59   [EA2x] Stuka w silniku tylko co i dlaczego??

POMOCY!!
Po prostu.
Od paru dni stuka i nie wiem gdzie i dlaczego. Ma ktoś jakieś sugestie??
Naczytałem się i naoglądałem podobnych ale nie chce sugerować.

http://youtu.be/5P1drNAtzgk
http://youtu.be/qkyo46cgg8k
 
 
 
carbon11 
Mitsumaniak


Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 234
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 24-12-2011, 21:13   

Nie chcę Cię załamywać ale wygląda mi to na panewkę :|
choć jakość dźwięku z you tuba też nie jest najlepsza i mogę się mylić więc poczekamy na opinie innych userów
 
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 24-12-2011, 21:17   

Osłuchiwałem silnik i dźwięk dochodzi z okolicy zaworów wydechowych drugiego cylindra. Da się też wyczuć drgania na pokrywie zaworów. Przy wałkach balansowych nie czuć i nie słychać drgań. Na zimnym silniku nie ma tego stukotu.
_________________
Elektronik dewastator :)
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A
 
 
 
figusss12 
Nowy Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 26
Skąd: PNT
Wysłany: 24-12-2011, 21:22   

Witam,mi to wygląda na panewkę,mam ten sam problem :(
Ostatnio zmieniony przez figusss12 25-12-2011, 18:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 24-12-2011, 21:53   

Ale która, na wale czy balansie??
_________________
Elektronik dewastator :)
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-12-2011, 22:07   

heh po usłyszeniu dźwięku też pomyślałem o panewce
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 24-12-2011, 22:13   

Ja stawiam na zawory

Na niższych obrotach nie słychac stukotu przy panewce powinno

Jak jest podczas jazdy pod obciążeniem ?

Kiedy wymieniałeś olej?

Rozrząd prawidłowy sprawdż czy znaki sie pokrywają
 
 
 
carbon11 
Mitsumaniak


Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 234
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 24-12-2011, 22:27   

milo napisał/a:
Na niższych obrotach nie słychac stukotu przy panewce powinno


powinno ale w końcowym stadium rozkładu a i to nie zawsze czasem korbowód wyjdzie bokiem a na wolnych nie słychać panewki

na początku puka przy dodawaniu gazu i gdy silnik schodzi z obrotów a tu właśnie tak jest .

eddisson, sprawdz czy nie masz opiłków metalu na bagnecie albo spuść olej i zobacz
jak długo masz to pukanie??
 
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 24-12-2011, 22:30   

Olej ma 1kkm, rozrząd 4kkm, znaki są OK, bo niedawno sam sprawdzałem i musiałem obrócić balans o 180° (360° na pompie oleju) bo buczał niesamowicie. Dziś zdjąłem pokrywę zaworów i nie dostrzegłem nic niepokojącego jak na oko laika.
Na zimnym nie ma klekotu, jak się rozgrzeje to zaczyna się kle kle kle...
Najpierw pomiędzy 1500- 2000 rpm, a jak trochę popiłuje go wyżej (około 5000 rmp) to i na wolnych zaczyna fałszować. Jak jest obciążony to tak samo pracuje, znaczy klepie ale tylko jak jest ciepły.
Olej to 5W40 MOTUL X-CESS 8100, przedtem był 10W40 VALVOLINE i przy wymianie płukanka Liqui Moly.

[ Dodano: 24-12-2011, 22:33 ]
Cytat:
eddisson, sprawdz czy nie masz opiłków metalu na bagnecie albo spuść olej i zobacz
jak długo masz to pukanie??


Tak żeby było słyszalne i budziło lęk to tydzień.
Od tego czasu jak zaczęło stukać to nie zrobiłem więcej jak 100- 200 km.
Opiłków nie ma na całe szczęście ale olej już zrobił się dość ciemny.
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 24-12-2011, 22:39   

eddisson napisał/a:
Opiłków nie ma na całe szczęście ale olej już zrobił się dość ciemny.


Czyżby zawór się zawieszał ?
 
 
 
carbon11 
Mitsumaniak


Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 234
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 24-12-2011, 22:40   

Nie chcę Cię nie potrzebnie straszyć ale ja bym zdjął miskę i sprawdził przynajmniej wykluczysz najgorsze
 
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 24-12-2011, 22:47   

Cytat:
eddisson napisał/a:
Cytat:
Opiłków nie ma na całe szczęście ale olej już zrobił się dość ciemny.


Czyżby zawór się zawieszał ?


Też tak myślę ale jak to sprawdzić i wyeliminować??

Cytat:
Nie chcę Cię nie potrzebnie straszyć ale ja bym zdjął miskę i sprawdził przynajmniej wykluczysz najgorsze


Pewno jutro albo po jutrze to zrobię, bo w tygodniu do roboty... i zero urlopu :(
I tu od razu pytanie: Jaki silikon do uszczelnienia miski??
 
 
 
carbon11 
Mitsumaniak


Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 234
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 24-12-2011, 22:55   

eddisson napisał/a:
I tu od razu pytanie: Jaki silikon do uszczelnienia miski??


ja używam tego :wink:

http://allegro.pl/silikon...1913245030.html
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 24-12-2011, 23:08   

eddisson napisał/a:
klepie ale tylko jak jest ciepły.
Olej to 5W40 MOTUL X-CESS 8100, przedtem był 10W40 VALVOLINE i przy wymianie płukanka Liqui Moly.


Może wróć do 10W40 podobna sytuacje miałem w golfie po wymianie oleju cisza zawory regulowane hydraulicznie
 
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 24-12-2011, 23:11   

Cytat:
eddisson napisał/a:
Cytat:
klepie ale tylko jak jest ciepły.
Olej to 5W40 MOTUL X-CESS 8100, przedtem był 10W40 VALVOLINE i przy wymianie płukanka Liqui Moly.



Może wróć do 10W40 podobna sytuacje miałem w golfie po wymianie oleju cisza zawory regulowane hydraulicznie


Tylko, że przez 3kkm nie było problemu :?
_________________
Elektronik dewastator :)
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.