[EA2x] Stuka w silniku tylko co i dlaczego?? |
Autor |
Wiadomość |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 24-12-2011, 20:59 [EA2x] Stuka w silniku tylko co i dlaczego??
|
|
|
POMOCY!!
Po prostu.
Od paru dni stuka i nie wiem gdzie i dlaczego. Ma ktoś jakieś sugestie??
Naczytałem się i naoglądałem podobnych ale nie chce sugerować.
http://youtu.be/5P1drNAtzgk
http://youtu.be/qkyo46cgg8k |
|
|
|
 |
carbon11
Mitsumaniak

Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 234 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 24-12-2011, 21:13
|
|
|
Nie chcę Cię załamywać ale wygląda mi to na panewkę
choć jakość dźwięku z you tuba też nie jest najlepsza i mogę się mylić więc poczekamy na opinie innych userów |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 24-12-2011, 21:17
|
|
|
Osłuchiwałem silnik i dźwięk dochodzi z okolicy zaworów wydechowych drugiego cylindra. Da się też wyczuć drgania na pokrywie zaworów. Przy wałkach balansowych nie czuć i nie słychać drgań. Na zimnym silniku nie ma tego stukotu. |
_________________ Elektronik dewastator
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A |
|
|
|
 |
figusss12
Nowy Forumowicz
Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 26 Skąd: PNT
|
Wysłany: 24-12-2011, 21:22
|
|
|
Witam,mi to wygląda na panewkę,mam ten sam problem |
Ostatnio zmieniony przez figusss12 25-12-2011, 18:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 24-12-2011, 21:53
|
|
|
Ale która, na wale czy balansie?? |
_________________ Elektronik dewastator
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-12-2011, 22:07
|
|
|
heh po usłyszeniu dźwięku też pomyślałem o panewce |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 24-12-2011, 22:13
|
|
|
Ja stawiam na zawory
Na niższych obrotach nie słychac stukotu przy panewce powinno
Jak jest podczas jazdy pod obciążeniem ?
Kiedy wymieniałeś olej?
Rozrząd prawidłowy sprawdż czy znaki sie pokrywają |
|
|
|
 |
carbon11
Mitsumaniak

Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 234 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 24-12-2011, 22:27
|
|
|
milo napisał/a: | Na niższych obrotach nie słychac stukotu przy panewce powinno |
powinno ale w końcowym stadium rozkładu a i to nie zawsze czasem korbowód wyjdzie bokiem a na wolnych nie słychać panewki
na początku puka przy dodawaniu gazu i gdy silnik schodzi z obrotów a tu właśnie tak jest .
eddisson, sprawdz czy nie masz opiłków metalu na bagnecie albo spuść olej i zobacz
jak długo masz to pukanie?? |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 24-12-2011, 22:30
|
|
|
Olej ma 1kkm, rozrząd 4kkm, znaki są OK, bo niedawno sam sprawdzałem i musiałem obrócić balans o 180° (360° na pompie oleju) bo buczał niesamowicie. Dziś zdjąłem pokrywę zaworów i nie dostrzegłem nic niepokojącego jak na oko laika.
Na zimnym nie ma klekotu, jak się rozgrzeje to zaczyna się kle kle kle...
Najpierw pomiędzy 1500- 2000 rpm, a jak trochę popiłuje go wyżej (około 5000 rmp) to i na wolnych zaczyna fałszować. Jak jest obciążony to tak samo pracuje, znaczy klepie ale tylko jak jest ciepły.
Olej to 5W40 MOTUL X-CESS 8100, przedtem był 10W40 VALVOLINE i przy wymianie płukanka Liqui Moly.
[ Dodano: 24-12-2011, 22:33 ]
Cytat: | eddisson, sprawdz czy nie masz opiłków metalu na bagnecie albo spuść olej i zobacz
jak długo masz to pukanie?? |
Tak żeby było słyszalne i budziło lęk to tydzień.
Od tego czasu jak zaczęło stukać to nie zrobiłem więcej jak 100- 200 km.
Opiłków nie ma na całe szczęście ale olej już zrobił się dość ciemny. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 24-12-2011, 22:39
|
|
|
eddisson napisał/a: | Opiłków nie ma na całe szczęście ale olej już zrobił się dość ciemny.
|
Czyżby zawór się zawieszał ? |
|
|
|
 |
carbon11
Mitsumaniak

Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 234 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 24-12-2011, 22:40
|
|
|
Nie chcę Cię nie potrzebnie straszyć ale ja bym zdjął miskę i sprawdził przynajmniej wykluczysz najgorsze |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 24-12-2011, 22:47
|
|
|
Cytat: | eddisson napisał/a:
Cytat: | Opiłków nie ma na całe szczęście ale olej już zrobił się dość ciemny. |
Czyżby zawór się zawieszał ? |
Też tak myślę ale jak to sprawdzić i wyeliminować??
Cytat: | Nie chcę Cię nie potrzebnie straszyć ale ja bym zdjął miskę i sprawdził przynajmniej wykluczysz najgorsze |
Pewno jutro albo po jutrze to zrobię, bo w tygodniu do roboty... i zero urlopu
I tu od razu pytanie: Jaki silikon do uszczelnienia miski?? |
|
|
|
 |
carbon11
Mitsumaniak

Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 234 Skąd: Zduńska Wola
|
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 24-12-2011, 23:08
|
|
|
eddisson napisał/a: | klepie ale tylko jak jest ciepły.
Olej to 5W40 MOTUL X-CESS 8100, przedtem był 10W40 VALVOLINE i przy wymianie płukanka Liqui Moly.
|
Może wróć do 10W40 podobna sytuacje miałem w golfie po wymianie oleju cisza zawory regulowane hydraulicznie |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 24-12-2011, 23:11
|
|
|
Cytat: | eddisson napisał/a:
Cytat: | klepie ale tylko jak jest ciepły.
Olej to 5W40 MOTUL X-CESS 8100, przedtem był 10W40 VALVOLINE i przy wymianie płukanka Liqui Moly. |
Może wróć do 10W40 podobna sytuacje miałem w golfie po wymianie oleju cisza zawory regulowane hydraulicznie |
Tylko, że przez 3kkm nie było problemu |
_________________ Elektronik dewastator
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A |
|
|
|
 |
|