Carisma - Techniczne - Mam problem z nadkolem
lukaszenkoo - 28-12-2011, 01:19 Temat postu: Mam problem z nadkolem Witam
Jak w temacie mam problem z prawym tylnym nadkolem a mianowicie chodzi o to ze jak mam zalozone felgi 15" 205/55/r15 to ociera mi opona o nadkole;/ dzieje sie to przewaznie na nierownej drodze przy wiekszej predkosci jak jezdze sam natomiast jak siedzi ze mna jeszcze max 2 pasazerow jest to co chwile;/ prosze o jakas pomoc z gory dzieki:)
Saqu - 28-12-2011, 09:30
a nie masz czasem wybitych już sprężyn/amorków, że Ci tak cari siada?
dopisz jeszcze jaki rocznik cari, i jakie et felg i ich szerokość, bo jak przed liftem to lepsze były by oponki 205/50/15
hessboll2 - 28-12-2011, 11:27
w nadkolu Carismy jest dużo miejsca (niektorzy jezdza na 17 ) wiec takie rzeczy nie powinny sie dziac tak jak kolega wyzej pisze napewno jest to sprawka sprezyn albo amortyzatorow sprawdz moze ci pekla na zwoju
lukaszenkoo - 28-12-2011, 12:30
Co do ET to nie wiem jakie jest;/ ale jak pytam gdzie niegdzie co moze byc wszyscy mowia ze sprezyny wiec chyba czas je wymienic:) rok 1995:) bo jest tez tak ze wlasnie prawe tylne kolo lekko (jakis 1-2mm) jakby wystaje poza nadkole ale nie wiem czemu;/
tomicarisma - 28-12-2011, 12:33
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=68392
lukaszenkoo - 28-12-2011, 12:47
no dobrze wymienie np te sprezyny, ale czy to normalne ze tylne prawe kolo tak jakby lekko wystaje a lewe jest rowno pod nadkolem?
pawelsonx - 28-12-2011, 14:06
Nie wymieniaj żadnych sprężyn masz ET felgi nie tak Co do tego że jedno koło wadzi a drugie nie to może być geometria nie teges. Już przez pare lat pojawia się problem z niorginalnymi felgami w carismie i zawsze jest problem z ET . Na normalnej oponie jak nawet amorek się schowa to nie ma prawo trzeć o nadkole jest tam wpyte miejsca żeby kolo się schowało
lukaszenkoo - 28-12-2011, 14:14
a jak mam zamiar teraz wieksze felgi wstawic niz 15 to co mam zrobic zeby nie tarlo? nie znam sie az tak na tym wiec kazda rada mi pomoze:))
hessboll2 - 28-12-2011, 14:26
sprawdz sprezyny amorki potem kup felgi o dobrym et i rozmiarze bedziesz miał wtedy jasnosc jak sie nie znasz jedz do warsztatu chlopaki zobacza i ci doradza ot wsyzstko w temacie;)
racenty - 28-12-2011, 14:26
No to powinieneś zacząć od przeczytania całego tego tematu.
By zniwelować tarcie zagnij wewnętrzne ranty nadkoli.
Saqu - 28-12-2011, 14:33
jak ściągniesz felge to na wewnętrznej stronie powinno być podane ET felgi i jej szerokość (np. 7J) jak będziesz szukał felg do cari większych to szukaj o ET40 i w górę
lukaszenkoo - 28-12-2011, 16:42
dobra dzieki:)) jak bedzie jakis problem to bede pytal:))
sniegu - 28-12-2011, 21:41
to ze Ci trze przy oponie 205 to było pewne bo Mi trze na 15 przy 195/55/15
już zagiąłem z lewej strony rant przy okazji lakierowania ćwiartki teraz czeka Mnie prawa strona
ET to 42
a amory i spręzyny mam ok
więc zrób to co Ja ewentualnie z tyłu wstaw 195 bo u Mnie trze dopiero jak sa 2 osoby z tyłu i bagaż i tylko przy duzej chopie
Hugo - 29-12-2011, 11:01
lukaszenkoo napisał/a: | jest tez tak ze wlasnie prawe tylne kolo lekko (jakis 1-2mm) jakby wystaje poza nadkole ale nie wiem czemu;/ | Błotnik był robiony, albo reperaturka wstawiana niedokładnie.
mkm - 29-12-2011, 13:39
Hugo napisał/a: | lukaszenkoo napisał/a: | jest tez tak ze wlasnie prawe tylne kolo lekko (jakis 1-2mm) jakby wystaje poza nadkole ale nie wiem czemu;/ | Błotnik był robiony, albo reperaturka wstawiana niedokładnie. |
albo było robione jeszcze więcej.
Ja bym zaczął od sprawdzenia geometrii i ogólnego stanu zawieszenia.
Obydwu stron!
|
|
|