To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Dziwne stukanie w silniku 4g15

Anonymous - 03-12-2006, 03:31
Temat postu: Dziwne stukanie w silniku 4g15
Witam. Podczas jazdy w silniku pojawiły się dziwne stuki. Podobne do ogłosów stukania zaworów, ale duzo glosniejesze. Zreszta sprawdzielm luz na zaworach i to nie jest to. Ciezko zlokalizowac skad są te stuki, w kazdym razie gdy zdejme przewod od podcisnienia pokrywy klawiatury, stuki są mniej slyszalne. Co moze powodaowac te odglosy?? PS Przepraszam ze pisze na formu Colta, ale jest duzo wiecej uzytkownikow Coltow z tym silnikiem ;]

[ Dodano: 03-12-2006, 14:58 ]
Chyba juz wiem co to stuka.... Najprawdopodobniej panewka korbowodowa na 4tym tłoku. Czy ktos sie orientuje jak wyglada naprawa takiej usterki?? Czy trzeba wyjmować silnik do naprawy, czy konieczny jest szlif wału itd, ewentulanie jakie są możliwe koszty?

Bartek - 03-12-2006, 21:53

Szlif wału i wogóle jego wyjmowanie po pomiarach.....

Jeżeli szlag trafił samą panewkę, to sprawa prosta - miska w dół, odkręcasz korbowody i masz panewki w ręku. Mierzysz czopy wału - jak są okrągłe i gładkie (test miedzianą podkładką), zakładasz nowe panewki i w drogę, jak nie, to metody są 2:
- wyciągasz skrzynię biegów, koło zamachowe, rozrząd z pompą oleju i odkręcasz wał od korbowodów i z podpór i masz go w ręku - nawet głowicy nie musisz ściągać
- wyciągasz skrzynię z silnikiem na zewnątrz, rozbierasz na śrubki.

Ja osobiście wybrałbym bramkę nr 1 ;) , a życzę Ci, żebyś nie musiał wogóle go wyciągać....

A jeżeli nie panewka to stukać potrafi sworzeń tłoka.....ale nie życzę.....

Anonymous - 03-12-2006, 22:49

Dziekuje za informacje. Auto zaprowadzam w piatek do mechanika. Wtedy bede wiedzial co i jak. A co jesli okaze sie ze to sworzen tłoka??
Anonymous - 03-12-2006, 22:53

pytanie pierwsze czy te odgłosy są tylko podczas jazdy? czy na postoju również?
Anonymous - 03-12-2006, 22:58

Na postoju również. Aha, moja diagnoza opiera się na tym, ze było mało oleju (niestety zaniedbałem kontrole bagnetu a kontrolka sie najprawdopodobniej spaliła), a pozatym odgłosy ustają gdy zdejme przewód od świecy z czwartego cylindra.
Anonymous - 03-12-2006, 23:14

To że zdejmiesz przewód to nic do tego nie ma, wykręć świecę i zobacz czy nie jest zarzucona.

[ Dodano: 03-12-2006, 23:15 ]
moga być luzne gniazda zaworów, i bedzie taki efekt, wyregulujesz regulacja będzie ok a luźna gniazda zrobią swoje.

Anonymous - 04-12-2006, 00:09

Wszystkie swiece wyglądają ok.
Anonymous - 04-12-2006, 10:01

sprawdź gniazda zaworów i przy okazji wymień uszczelniacze zaworów.
Hugo - 04-12-2006, 10:46

Suchar napisał/a:
było mało oleju (niestety zaniedbałem kontrole bagnetu a kontrolka sie najprawdopodobniej spaliła), a poza tym odgłosy ustają gdy zdejme przewód od świecy z czwartego cylindra.


No wiesz. W takiej sytuacji przeczytaj raz jeszcze post Bartka

wojmi1 - 04-12-2006, 11:57

miska na dol itd potem przed demolka walu reka sprawdzasz co stuka gdzie jest luz jezeli na panewce to nawet go widzisz jezeli na sworzniu tloka to go wyczujesz ----wazne jest aby sprawdzic czy wal niema jaja najlatwiej mikrometrem i spisac wymiary pod kazda panewka jezeli: niema jaja a sa luzy i wszystkie maja taki sam wymiar/w grupach/ to wymien komplet tlokowych i korbowodowych /2lata temu placilem ok 200 zl/
jezeli jest nierownomierne zurzycie to dajesz do szlifowania . Wazne jest znac wymiary bo wg. nich powinni ci dobrac w sklepie panewki. Przed szlifem tez warto znac docelowy wymiar /po szlifowaniu/ bo moze sie okazac ze jest nie osiagalny

Anonymous - 18-12-2006, 17:22

Dla oszczędnosci czasu i pieniędzy, kupiłem nowy silnik ;) W super stanie za 500zł (bez osprzętu). Udokumenotwany przebieg 134 tys km. Pracuje idealnie, na wolnych obrotach można postawić na nim 2zł ;D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group