Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sruba
07-08-2007, 10:30
Dziwne stukanie w silniku 4g15
Autor Wiadomość
Suchar
[Usunięty]

Wysłany: 03-12-2006, 03:31   Dziwne stukanie w silniku 4g15

Witam. Podczas jazdy w silniku pojawiły się dziwne stuki. Podobne do ogłosów stukania zaworów, ale duzo glosniejesze. Zreszta sprawdzielm luz na zaworach i to nie jest to. Ciezko zlokalizowac skad są te stuki, w kazdym razie gdy zdejme przewod od podcisnienia pokrywy klawiatury, stuki są mniej slyszalne. Co moze powodaowac te odglosy?? PS Przepraszam ze pisze na formu Colta, ale jest duzo wiecej uzytkownikow Coltow z tym silnikiem ;]

[ Dodano: 03-12-2006, 14:58 ]
Chyba juz wiem co to stuka.... Najprawdopodobniej panewka korbowodowa na 4tym tłoku. Czy ktos sie orientuje jak wyglada naprawa takiej usterki?? Czy trzeba wyjmować silnik do naprawy, czy konieczny jest szlif wału itd, ewentulanie jakie są możliwe koszty?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 03-12-2006, 21:53   

Szlif wału i wogóle jego wyjmowanie po pomiarach.....

Jeżeli szlag trafił samą panewkę, to sprawa prosta - miska w dół, odkręcasz korbowody i masz panewki w ręku. Mierzysz czopy wału - jak są okrągłe i gładkie (test miedzianą podkładką), zakładasz nowe panewki i w drogę, jak nie, to metody są 2:
- wyciągasz skrzynię biegów, koło zamachowe, rozrząd z pompą oleju i odkręcasz wał od korbowodów i z podpór i masz go w ręku - nawet głowicy nie musisz ściągać
- wyciągasz skrzynię z silnikiem na zewnątrz, rozbierasz na śrubki.

Ja osobiście wybrałbym bramkę nr 1 ;) , a życzę Ci, żebyś nie musiał wogóle go wyciągać....

A jeżeli nie panewka to stukać potrafi sworzeń tłoka.....ale nie życzę.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Suchar
[Usunięty]

Wysłany: 03-12-2006, 22:49   

Dziekuje za informacje. Auto zaprowadzam w piatek do mechanika. Wtedy bede wiedzial co i jak. A co jesli okaze sie ze to sworzen tłoka??
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 03-12-2006, 22:53   

pytanie pierwsze czy te odgłosy są tylko podczas jazdy? czy na postoju również?
 
 
Suchar
[Usunięty]

Wysłany: 03-12-2006, 22:58   

Na postoju również. Aha, moja diagnoza opiera się na tym, ze było mało oleju (niestety zaniedbałem kontrole bagnetu a kontrolka sie najprawdopodobniej spaliła), a pozatym odgłosy ustają gdy zdejme przewód od świecy z czwartego cylindra.
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 03-12-2006, 23:14   

To że zdejmiesz przewód to nic do tego nie ma, wykręć świecę i zobacz czy nie jest zarzucona.

[ Dodano: 03-12-2006, 23:15 ]
moga być luzne gniazda zaworów, i bedzie taki efekt, wyregulujesz regulacja będzie ok a luźna gniazda zrobią swoje.
 
 
Suchar
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2006, 00:09   

Wszystkie swiece wyglądają ok.
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2006, 10:01   

sprawdź gniazda zaworów i przy okazji wymień uszczelniacze zaworów.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-12-2006, 10:46   

Suchar napisał/a:
było mało oleju (niestety zaniedbałem kontrole bagnetu a kontrolka sie najprawdopodobniej spaliła), a poza tym odgłosy ustają gdy zdejme przewód od świecy z czwartego cylindra.


No wiesz. W takiej sytuacji przeczytaj raz jeszcze post Bartka
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 04-12-2006, 11:57   

miska na dol itd potem przed demolka walu reka sprawdzasz co stuka gdzie jest luz jezeli na panewce to nawet go widzisz jezeli na sworzniu tloka to go wyczujesz ----wazne jest aby sprawdzic czy wal niema jaja najlatwiej mikrometrem i spisac wymiary pod kazda panewka jezeli: niema jaja a sa luzy i wszystkie maja taki sam wymiar/w grupach/ to wymien komplet tlokowych i korbowodowych /2lata temu placilem ok 200 zl/
jezeli jest nierownomierne zurzycie to dajesz do szlifowania . Wazne jest znac wymiary bo wg. nich powinni ci dobrac w sklepie panewki. Przed szlifem tez warto znac docelowy wymiar /po szlifowaniu/ bo moze sie okazac ze jest nie osiagalny
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Suchar
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2006, 17:22   

Dla oszczędnosci czasu i pieniędzy, kupiłem nowy silnik ;) W super stanie za 500zł (bez osprzętu). Udokumenotwany przebieg 134 tys km. Pracuje idealnie, na wolnych obrotach można postawić na nim 2zł ;D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.