To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne od 2006r - Błąd P0403

Luky - 30-12-2011, 23:52
Temat postu: Błąd P0403
Witam
Po kilku m-c w Elce pojawiła się kontrolka silnika. Po wpięciu komputerka wykazało błąd P0403 czyli EGR. W warsztacie rozebrali zawór i wyczyścili - niestety bez rezultatu. Mieliście coś podobnego ? Jakieś rady ? Dodam iż auto jeździ bez zmian tz nie włączył się tryb awaryjny........ niestety u mnie nigdzie nie ma normalnego warsztatu dla "japończyków" oprócz aso echh

zbyszekm2 - 31-12-2011, 08:22
Temat postu: Re: Błąd P0403
Luky napisał/a:
Witam
Po kilku m-c w Elce pojawiła się kontrolka silnika. Po wpięciu komputerka wykazało błąd P0403 czyli EGR. W warsztacie rozebrali zawór i wyczyścili - niestety bez rezultatu. Mieliście coś podobnego ? Jakieś rady ? Dodam iż auto jeździ bez zmian tz nie włączył się tryb awaryjny........ niestety u mnie nigdzie nie ma normalnego warsztatu dla "japończyków" oprócz aso echh

Często tak jest, Kiblo też tak miał, dopiero jak wymieniliśmy mu EGR to kontrolka zgasła i błąd dał się skasować.

Luky - 02-02-2012, 21:44

Usterka naprawiona. Wymieniony zawór EGR (a właściwie silniczek)+ czyszczenie. Dla innych prosty test diagnozujący silnik w zaworze (obrazek pod spodem). Ciekawostką było to iż pod obudową silnika było duże zanieczyszczenie paliwem/olejem ? (może po czyszczeniu w warsztacie ). Niestety silnik wygląda na jednorazowy. Dla szukających na ebay-u nr części AGR lub EGR 1582A038.

Witold_Rybarz - 06-02-2012, 10:18

Luky napisał/a:
Usterka naprawiona. Wymieniony zawór EGR (a właściwie silniczek)+ czyszczenie. Dla innych prosty test diagnozujący silnik w zaworze (obrazek pod spodem). Ciekawostką było to iż pod obudową silnika było duże zanieczyszczenie paliwem/olejem ? (może po czyszczeniu w warsztacie ). Niestety silnik wygląda na jednorazowy. Dla szukających na ebay-u nr części AGR lub EGR 1582A038.
Obrazek


A czy silniczek był sprawdzany wg załączonego obrazka?
a jeśli tak to czy wg opisu czy diagramu bo w opisie jest błędne podłączenie polaryzacji co mogło wpłynąć na spalenie silniczka - ciekawe czy celowe?

Luky - 07-02-2012, 21:06

Witold_Rybarz napisał/a:
Luky napisał/a:
Usterka naprawiona. Wymieniony zawór EGR (a właściwie silniczek)+ czyszczenie. Dla innych prosty test diagnozujący silnik w zaworze (obrazek pod spodem). Ciekawostką było to iż pod obudową silnika było duże zanieczyszczenie paliwem/olejem ? (może po czyszczeniu w warsztacie ). Niestety silnik wygląda na jednorazowy. Dla szukających na ebay-u nr części AGR lub EGR 1582A038.
Obrazek


A czy silniczek był sprawdzany wg załączonego obrazka?
a jeśli tak to czy wg opisu czy diagramu bo w opisie jest błędne podłączenie polaryzacji co mogło wpłynąć na spalenie silniczka - ciekawe czy celowe?


"Nowy" sprawdzony wg opisu z punktu 4 - działał tz otwierał tłoczek. Stary tak samo podłączony nie działał. Opis wyciągnięty z oryginalnego service manuala do L200. Faktycznie w opisie jakby pomyłka w punkcie 2 zamiast terminal 2 powinno być terminal 1 jak na rysunku (aczkolwiek wg mnie nic nie powinno się stać )


http://www.freeimagehosting.net/x28lc


PLAMO - 27-03-2014, 19:59

Dla odświeżenia tematu. Czy od czas tej dyskusji ktoś przerabiał inny sposób niż wymiana zaworu? Cena nowego trochę nie zachęca a świecąca kontrolka zaczyna irytować.

Pytanie do zorientowanych. Znalazłem firmę która w ramach testów wykona zaślepkę EGR do L200. Potrzebne tylko dokładne wymiary uszczelki lub zdjęcie na papierze milimetrowym. Pewności że będzie grało nie ma ale może warto spróbować. Z góry dziękuję za pomoc.

orzel720 - 13-05-2014, 16:43

Hej
Mam taki temat - chodzi o elektryczną część - znacie kogoś kto na Śląsku w Małopolskie naprawia takie rzeczy?
Na razie jest wyczyszczony ale zaślepiony ale kontrolka świeci...
Moc jest OK ciągnie jak nowy.
Pozdrawiam
J.

zbyszekm2 - 13-05-2014, 21:34

W l200 2,5 did zaślepienie EGRu nic nie da.
orzel720 - 13-05-2014, 22:21

zbyszekm2, to jaka rada? (oprócz wymiany EGRa, za który są ceny ~1300-1400zł?)

[ Dodano: 13-05-2014, 22:24 ]
PLAMO, a czy zaślepką nie może być właśnie uszczelka tylko lustrzanie założona? :)

zbyszekm2 - 14-05-2014, 08:07

Jak nie ma sygnału odpowiedniego z EGRu to komputer zgłasza Check. Ma to też czasem wpływ na zakłócenie pracy silnika bo komp dostaje inne wartości.
Witold_Rybarz - 16-05-2014, 19:48

zbyszekm2 napisał/a:
Jak nie ma sygnału odpowiedniego z EGRu to komputer zgłasza Check. Ma to też czasem wpływ na zakłócenie pracy silnika bo komp dostaje inne wartości.

- sygnału z EGR'u o czym??
- inne wartości czego dostaje tzw.komp?

W Eli 2007 100kW kolega ma już od roku zaślepiony i jest ok.

zbyszekm2 - 16-05-2014, 19:54

w Egr jest pięć pinów, Po coś one są?.
O przepaleniu obwody w silniczku sterującym lub o pozycji otwarcia egr.

Witold_Rybarz - 19-05-2014, 21:18

"w Egr jest pięć pinów, Po coś one są" - głupszej argumentacji nie słyszałem albo inaczej wiele razy słyszałem tego typu teksty u mechaników

cytat z manuala "The EGR valve position sensor, which is mounted on the EGR valve, converts the position of the EGR valve into the electrical signals and inputs it into the engine-ECU.
Based on the voltage that is output by this sensor, the engine-ECU effects the EGR valve feedback control.
The diagram describes the characteristics of this sensor.
The EGR valve is located in the middle of the bypass that recirculates the exhaust gas from the exhaust manifold into the intake manifold. It is a type of DC motor that controls the opening and closing of in accordance with the changes in the direction of the electrical current."

"O przepaleniu obwody w silniczku sterującym lub o pozycji otwarcia egr.[/quote]" - to jest właśnie poprawne w części 2-giej
o przepalonym silniczku ECU się nie dowie
o zaślepieniu przelotu ECU się nie dowie mógłby być może ze spalin ale tego nie sprawdza
tak więc można z całą pewnością zaślepić dolot spalin do kol dolotowego ale po co lepiej mieć to sprawne

zbyszekm2 - 20-05-2014, 13:08

No czasem może głupio gadam :) . I może nie wszytko ummie wytłumaczyć technicznym językiem, ale zaślepiałem nie raz i Checka nie wyłączyło tylko dopiero wyminą. Podobne EGRy sa w P 3 i tam zaślepienie EGRu zawsze pomaga i nie generuje Checka choć zgłasza błąd 51 po podłączeniu kompa. Gdyby była to głupia wypowiedź to przepraszam :) .
thekingisback - 23-06-2014, 22:12

Witam serdecznie , odkopie temat, dzisiaj pojawił mi sie ten sam błąd , auto jezdzi normalnie, jutro chyba pojade do serwisu , ale czy jest mozliwosc naprawy tego egr'a? bo koszt nowego 1400 a uzywanego chyba nie warto kupowac , bo nie wiadomo w jakim stanie bedzie. Drugie moje pytanie brzmi co mogło miec wpływ ze egr został nie działa prawidłowo, zwykłe zuzycie materiału czy moze styl jazdy?
Dzieki i Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group