Błąd P0403 |
Autor |
Wiadomość |
Luky
Nowy Forumowicz
Auto: L200 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2011 Posty: 16 Skąd: Szn
|
Wysłany: 30-12-2011, 23:52 Błąd P0403
|
|
|
Witam
Po kilku m-c w Elce pojawiła się kontrolka silnika. Po wpięciu komputerka wykazało błąd P0403 czyli EGR. W warsztacie rozebrali zawór i wyczyścili - niestety bez rezultatu. Mieliście coś podobnego ? Jakieś rady ? Dodam iż auto jeździ bez zmian tz nie włączył się tryb awaryjny........ niestety u mnie nigdzie nie ma normalnego warsztatu dla "japończyków" oprócz aso echh |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 31-12-2011, 08:22 Re: Błąd P0403
|
|
|
Luky napisał/a: | Witam
Po kilku m-c w Elce pojawiła się kontrolka silnika. Po wpięciu komputerka wykazało błąd P0403 czyli EGR. W warsztacie rozebrali zawór i wyczyścili - niestety bez rezultatu. Mieliście coś podobnego ? Jakieś rady ? Dodam iż auto jeździ bez zmian tz nie włączył się tryb awaryjny........ niestety u mnie nigdzie nie ma normalnego warsztatu dla "japończyków" oprócz aso echh |
Często tak jest, Kiblo też tak miał, dopiero jak wymieniliśmy mu EGR to kontrolka zgasła i błąd dał się skasować. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Luky
Nowy Forumowicz
Auto: L200 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2011 Posty: 16 Skąd: Szn
|
Wysłany: 02-02-2012, 21:44
|
|
|
Usterka naprawiona. Wymieniony zawór EGR (a właściwie silniczek)+ czyszczenie. Dla innych prosty test diagnozujący silnik w zaworze (obrazek pod spodem). Ciekawostką było to iż pod obudową silnika było duże zanieczyszczenie paliwem/olejem ? (może po czyszczeniu w warsztacie ). Niestety silnik wygląda na jednorazowy. Dla szukających na ebay-u nr części AGR lub EGR 1582A038.
 |
|
|
|
 |
Witold_Rybarz
Forumowicz Witold Rybarz
Auto: L200 '06 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lis 2006 Posty: 155 Skąd: Brzeszcze
|
Wysłany: 06-02-2012, 10:18
|
|
|
Luky napisał/a: | Usterka naprawiona. Wymieniony zawór EGR (a właściwie silniczek)+ czyszczenie. Dla innych prosty test diagnozujący silnik w zaworze (obrazek pod spodem). Ciekawostką było to iż pod obudową silnika było duże zanieczyszczenie paliwem/olejem ? (może po czyszczeniu w warsztacie ). Niestety silnik wygląda na jednorazowy. Dla szukających na ebay-u nr części AGR lub EGR 1582A038.
Obrazek |
A czy silniczek był sprawdzany wg załączonego obrazka?
a jeśli tak to czy wg opisu czy diagramu bo w opisie jest błędne podłączenie polaryzacji co mogło wpłynąć na spalenie silniczka - ciekawe czy celowe? |
|
|
|
 |
Luky
Nowy Forumowicz
Auto: L200 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2011 Posty: 16 Skąd: Szn
|
Wysłany: 07-02-2012, 21:06
|
|
|
Witold_Rybarz napisał/a: | Luky napisał/a: | Usterka naprawiona. Wymieniony zawór EGR (a właściwie silniczek)+ czyszczenie. Dla innych prosty test diagnozujący silnik w zaworze (obrazek pod spodem). Ciekawostką było to iż pod obudową silnika było duże zanieczyszczenie paliwem/olejem ? (może po czyszczeniu w warsztacie ). Niestety silnik wygląda na jednorazowy. Dla szukających na ebay-u nr części AGR lub EGR 1582A038.
Obrazek |
A czy silniczek był sprawdzany wg załączonego obrazka?
a jeśli tak to czy wg opisu czy diagramu bo w opisie jest błędne podłączenie polaryzacji co mogło wpłynąć na spalenie silniczka - ciekawe czy celowe? |
"Nowy" sprawdzony wg opisu z punktu 4 - działał tz otwierał tłoczek. Stary tak samo podłączony nie działał. Opis wyciągnięty z oryginalnego service manuala do L200. Faktycznie w opisie jakby pomyłka w punkcie 2 zamiast terminal 2 powinno być terminal 1 jak na rysunku (aczkolwiek wg mnie nic nie powinno się stać )
http://www.freeimagehosting.net/x28lc
 |
|
|
|
 |
PLAMO
Mitsumaniak

Auto: Volvo V50 2005/ L200 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 34 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-03-2014, 19:59
|
|
|
Dla odświeżenia tematu. Czy od czas tej dyskusji ktoś przerabiał inny sposób niż wymiana zaworu? Cena nowego trochę nie zachęca a świecąca kontrolka zaczyna irytować.
Pytanie do zorientowanych. Znalazłem firmę która w ramach testów wykona zaślepkę EGR do L200. Potrzebne tylko dokładne wymiary uszczelki lub zdjęcie na papierze milimetrowym. Pewności że będzie grało nie ma ale może warto spróbować. Z góry dziękuję za pomoc. |
_________________
 |
|
|
|
 |
orzel720
Nowy Forumowicz
Auto: L200 '09 Double Cab Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2012 Posty: 19 Skąd: z mamusi
|
Wysłany: 13-05-2014, 16:43
|
|
|
Hej
Mam taki temat - chodzi o elektryczną część - znacie kogoś kto na Śląsku w Małopolskie naprawia takie rzeczy?
Na razie jest wyczyszczony ale zaślepiony ale kontrolka świeci...
Moc jest OK ciągnie jak nowy.
Pozdrawiam
J. |
Ostatnio zmieniony przez orzel720 13-05-2014, 22:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 13-05-2014, 21:34
|
|
|
W l200 2,5 did zaślepienie EGRu nic nie da. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
orzel720
Nowy Forumowicz
Auto: L200 '09 Double Cab Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2012 Posty: 19 Skąd: z mamusi
|
Wysłany: 13-05-2014, 22:21
|
|
|
zbyszekm2, to jaka rada? (oprócz wymiany EGRa, za który są ceny ~1300-1400zł?)
[ Dodano: 13-05-2014, 22:24 ]
PLAMO, a czy zaślepką nie może być właśnie uszczelka tylko lustrzanie założona? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 14-05-2014, 08:07
|
|
|
Jak nie ma sygnału odpowiedniego z EGRu to komputer zgłasza Check. Ma to też czasem wpływ na zakłócenie pracy silnika bo komp dostaje inne wartości. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Witold_Rybarz
Forumowicz Witold Rybarz
Auto: L200 '06 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lis 2006 Posty: 155 Skąd: Brzeszcze
|
Wysłany: 16-05-2014, 19:48
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Jak nie ma sygnału odpowiedniego z EGRu to komputer zgłasza Check. Ma to też czasem wpływ na zakłócenie pracy silnika bo komp dostaje inne wartości. |
- sygnału z EGR'u o czym??
- inne wartości czego dostaje tzw.komp?
W Eli 2007 100kW kolega ma już od roku zaślepiony i jest ok. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 16-05-2014, 19:54
|
|
|
w Egr jest pięć pinów, Po coś one są?.
O przepaleniu obwody w silniczku sterującym lub o pozycji otwarcia egr. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Witold_Rybarz
Forumowicz Witold Rybarz
Auto: L200 '06 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lis 2006 Posty: 155 Skąd: Brzeszcze
|
Wysłany: 19-05-2014, 21:18
|
|
|
"w Egr jest pięć pinów, Po coś one są" - głupszej argumentacji nie słyszałem albo inaczej wiele razy słyszałem tego typu teksty u mechaników
cytat z manuala "The EGR valve position sensor, which is mounted on the EGR valve, converts the position of the EGR valve into the electrical signals and inputs it into the engine-ECU.
Based on the voltage that is output by this sensor, the engine-ECU effects the EGR valve feedback control.
The diagram describes the characteristics of this sensor.
The EGR valve is located in the middle of the bypass that recirculates the exhaust gas from the exhaust manifold into the intake manifold. It is a type of DC motor that controls the opening and closing of in accordance with the changes in the direction of the electrical current."
"O przepaleniu obwody w silniczku sterującym lub o pozycji otwarcia egr.[/quote]" - to jest właśnie poprawne w części 2-giej
o przepalonym silniczku ECU się nie dowie
o zaślepieniu przelotu ECU się nie dowie mógłby być może ze spalin ale tego nie sprawdza
tak więc można z całą pewnością zaślepić dolot spalin do kol dolotowego ale po co lepiej mieć to sprawne |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 20-05-2014, 13:08
|
|
|
No czasem może głupio gadam . I może nie wszytko ummie wytłumaczyć technicznym językiem, ale zaślepiałem nie raz i Checka nie wyłączyło tylko dopiero wyminą. Podobne EGRy sa w P 3 i tam zaślepienie EGRu zawsze pomaga i nie generuje Checka choć zgłasza błąd 51 po podłączeniu kompa. Gdyby była to głupia wypowiedź to przepraszam . |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
thekingisback
Forumowicz

Auto: l200 2007
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 56 Skąd: kevelaer
|
Wysłany: 23-06-2014, 22:12
|
|
|
Witam serdecznie , odkopie temat, dzisiaj pojawił mi sie ten sam błąd , auto jezdzi normalnie, jutro chyba pojade do serwisu , ale czy jest mozliwosc naprawy tego egr'a? bo koszt nowego 1400 a uzywanego chyba nie warto kupowac , bo nie wiadomo w jakim stanie bedzie. Drugie moje pytanie brzmi co mogło miec wpływ ze egr został nie działa prawidłowo, zwykłe zuzycie materiału czy moze styl jazdy?
Dzieki i Pozdrawiam |
_________________ Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy...
 |
|
|
|
 |
|