To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - silnik znów chyba awaria 1

krzypolo - 02-01-2012, 13:46
Temat postu: silnik znów chyba awaria 1
mam taki problem - odpalam silnik i wszystko jest ok gdy sie rozgrzeje przestaje pracowac na 4 cylindrze ......... czyżby znów uszczelka pod głowica ?

świece na czwartym wymieniłem ...............

silnik 4g37

Tovija - 02-01-2012, 14:24

1)Ile czasu upłynęło od wymiany uszczelki pod głowicą ?
2)Występują typowe "uszczelkowe" objawy: biały dym, masełko na korku wlewu oleju, zabrudzona olejem ciecz chłodząca, zabrudzony cieczą chłodzącą olej, wycieki?
2)Czy była splanowana głowica ?
3)Czy były wymienione szpilki mocujące głowicę ?
4)Jakiej firmy uszczelka?
5)Jak traktowany był samochód po wymianie uszczelki pod głowicą - był kręcony powyżej 3 tys km ? Szczególnie na zimnym silniku ?
6)Kiedy wymieniane były kable WN ?

krzypolo - 02-01-2012, 17:32

Tovija napisał/a:
1)Ile czasu upłynęło od wymiany uszczelki pod głowicą ?
2)Występują typowe "uszczelkowe" objawy: biały dym, masełko na korku wlewu oleju, zabrudzona olejem ciecz chłodząca, zabrudzony cieczą chłodzącą olej, wycieki?
2)Czy była splanowana głowica ?
3)Czy były wymienione szpilki mocujące głowicę ?
4)Jakiej firmy uszczelka?
5)Jak traktowany był samochód po wymianie uszczelki pod głowicą - był kręcony powyżej 3 tys km ? Szczególnie na zimnym silniku ?
6)Kiedy wymieniane były kable WN ?


ad 1 - w wymiana była w sierpniu
ad 2 - biały dym tylko na wolnych obrotach i przy ruszaniu , zmianie biegów
ad 2 - splanowana głowica
ad 3 - szpilki nowe
ad 4 - ering czy jakos tak
ad 5 - no hm czasami ale nie od razu ujechałem jakies 6000 tys km
ad 6 - kable z rok temu .....


nie wiem czy głowicę się teraz dokręca po jakims przebiegu bo nie była dokręcana ......

Tovija - 02-01-2012, 19:17

Nie dokręca się z tego co kojarzę. Jakiej firmy kable założyłeś ? Weź sobą spryskiwacz do podlewania kwiatków otwórz machę uruchom silnik i psikaj na kable - jeżeli będą iksry to znaczy, że kable mają przebicie i są już made in wyciep, ale najpierw powiedz mi jakiej firmy i ile tys km na nich zrobiłeś. Pozdrawiam
plecho1 - 02-01-2012, 19:57

Jeśli zimny silnik pracuje ok na wszystkie cylindry a po rozgrzaniu zaczynają się kłopoty z tym jednym cylindrem to raczej nie wina przewodów zapłonowych, bo raczej było by odwrotnie czyli źle na zimnym a lepiej lub dobrze na ciepłym lub wogóle źle czy na zimnym czy na ciepłym.
Sprawdź też ciśnienie sprężania, jeśli na zimnym będzie ok a na ciepłym na niedziałającym cylindrze będzie słabsze, to może coś z zaworkami na tym cylindrze. Nie wiem jak w tym silniku jest regulowany luz zaworowy ale jeśli ręcznie to może na tym cylindrze są podpatre zawory co jeszcze bardziej się uwydatnia na ciepłym silniku.

robertdg - 02-01-2012, 21:04

Permanentnie pracuje na 3 cylindrach po rozgrzaniu, czy tylko na biegu jałowym :?:
krzypolo - 02-01-2012, 21:52

robertdg napisał/a:
Permanentnie pracuje na 3 cylindrach po rozgrzaniu, czy tylko na biegu jałowym :?:


tylko na biegu jałowym

robertdg - 02-01-2012, 22:33

Masz nieszczelny albo pekniety kolektor dolotowy
krzypolo - 03-01-2012, 21:35

dolotowy ? hm a ja przez chwile podejrzewałem kolektor wydechowy bo zapomniałaem powiedziec ze wydawało mi sie powtarzam wydawało ze tam spaliny wychodza .... ale potem pomyslałem ze wiatr tak zawiewał z wydechu .... może byc bnieszczelność wydechowego ?

[ Dodano: 03-01-2012, 21:36 ]
plecho1 napisał/a:
podpatre zawory co jeszcze bardziej się uwydatnia na ciepłym silniku


opisz coś wiecej o tych zaworach ?

[ Dodano: 03-01-2012, 21:36 ]
plecho1 napisał/a:
podpatre zawory co jeszcze bardziej się uwydatnia na ciepłym silniku


opisz coś wiecej o tych zaworach ?

Krzyzak - 04-01-2012, 06:45

krzypolo napisał/a:
opisz coś wiecej o tych zaworach ?
w 4G37 masz ręcznie regulowane zawory - czasem nie klepią, więc ich nie słychać, co nie znaczy, że są dobrze wyregulowane
podparte to nic innego, jak zerowy luz na zaworze i wtedy jest on ciągle otwarty i puszcza ciśnienie
jak wiadomo luz na dźwigienkach zmienia się w zależności od temperatury

krzypolo - 04-01-2012, 11:44

robertdg napisał/a:
Masz nieszczelny albo pekniety kolektor dolotowy


a jak to sprawdzic ?

[ Dodano: 04-01-2012, 11:46 ]
Krzyzak napisał/a:
w 4G37 masz ręcznie regulowane zawory - czasem nie klepią, więc ich nie słychać, co nie znaczy, że są dobrze wyregulowane
podparte to nic innego, jak zerowy luz na zaworze i wtedy jest on ciągle otwarty i puszcza ciśnienie
jak wiadomo luz na dźwigienkach zmienia się w zależności od temperatury


zawory reguluje tak jaj opisujesz na stronie tak ?

plecho1 - 04-01-2012, 12:09

krzypolo napisał/a:
robertdg napisał/a:
Masz nieszczelny albo pekniety kolektor dolotowy


a jak to sprawdzic ?

Na pracującym silniku na wolnych obrotach psikasz po kolektorze samostartem od silników spalinowych. Jak trafisz na nieszczelność to powinny się zwiększyć obroty silnika.
Tylko uważaj z tym psikaniem bo to bardzo łatwo palne paliwo.
Kiedyś jak nie było samostartu smarowało się podejrzane miejsca pędzelkiem nasączonym benzyną.
Ale jeśli była by jakaś nieszczelność to raczej i zimny silnik pracował by nierówno.

Krzyzak - 04-01-2012, 12:51

krzypolo napisał/a:
zawory reguluje tak jaj opisujesz na stronie tak ?

tak - w końcu to ten sam silnik ;)

krzypolo - 04-01-2012, 14:57

dzięki :) w sobotę zabiorę sie do roboty przez weekend
robertdg - 04-01-2012, 18:21

plecho1 napisał/a:
Na pracującym silniku na wolnych obrotach psikasz po kolektorze samostartem od silników spalinowych. Jak trafisz na nieszczelność to powinny się zwiększyć obroty silnika.
Tylko uważaj z tym psikaniem bo to bardzo łatwo palne paliwo.
Kiedyś jak nie było samostartu smarowało się podejrzane miejsca pędzelkiem nasączonym benzyną.
Ale jeśli była by jakaś nieszczelność to raczej i zimny silnik pracował by nierówno.
Troszkę zbładziłeś, w miejscu nieszczelności/pęknięcia plama paliwa/środka sprawdzania szczelności bardzo szybko wysycha. No i logicznie tłumacząc ostatnie zdanie - na zimnym silniku samochód pracuje na wzbogaconej dawce, dlatego nie jest to aż tak odczuwalne


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group