Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik znów chyba awaria 1
Autor Wiadomość
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-01-2012, 13:46   silnik znów chyba awaria 1

mam taki problem - odpalam silnik i wszystko jest ok gdy sie rozgrzeje przestaje pracowac na 4 cylindrze ......... czyżby znów uszczelka pod głowica ?

świece na czwartym wymieniłem ...............

silnik 4g37
_________________

 
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 02-01-2012, 14:24   

1)Ile czasu upłynęło od wymiany uszczelki pod głowicą ?
2)Występują typowe "uszczelkowe" objawy: biały dym, masełko na korku wlewu oleju, zabrudzona olejem ciecz chłodząca, zabrudzony cieczą chłodzącą olej, wycieki?
2)Czy była splanowana głowica ?
3)Czy były wymienione szpilki mocujące głowicę ?
4)Jakiej firmy uszczelka?
5)Jak traktowany był samochód po wymianie uszczelki pod głowicą - był kręcony powyżej 3 tys km ? Szczególnie na zimnym silniku ?
6)Kiedy wymieniane były kable WN ?
 
 
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-01-2012, 17:32   

Tovija napisał/a:
1)Ile czasu upłynęło od wymiany uszczelki pod głowicą ?
2)Występują typowe "uszczelkowe" objawy: biały dym, masełko na korku wlewu oleju, zabrudzona olejem ciecz chłodząca, zabrudzony cieczą chłodzącą olej, wycieki?
2)Czy była splanowana głowica ?
3)Czy były wymienione szpilki mocujące głowicę ?
4)Jakiej firmy uszczelka?
5)Jak traktowany był samochód po wymianie uszczelki pod głowicą - był kręcony powyżej 3 tys km ? Szczególnie na zimnym silniku ?
6)Kiedy wymieniane były kable WN ?


ad 1 - w wymiana była w sierpniu
ad 2 - biały dym tylko na wolnych obrotach i przy ruszaniu , zmianie biegów
ad 2 - splanowana głowica
ad 3 - szpilki nowe
ad 4 - ering czy jakos tak
ad 5 - no hm czasami ale nie od razu ujechałem jakies 6000 tys km
ad 6 - kable z rok temu .....


nie wiem czy głowicę się teraz dokręca po jakims przebiegu bo nie była dokręcana ......
_________________

 
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 02-01-2012, 19:17   

Nie dokręca się z tego co kojarzę. Jakiej firmy kable założyłeś ? Weź sobą spryskiwacz do podlewania kwiatków otwórz machę uruchom silnik i psikaj na kable - jeżeli będą iksry to znaczy, że kable mają przebicie i są już made in wyciep, ale najpierw powiedz mi jakiej firmy i ile tys km na nich zrobiłeś. Pozdrawiam
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-01-2012, 19:57   

Jeśli zimny silnik pracuje ok na wszystkie cylindry a po rozgrzaniu zaczynają się kłopoty z tym jednym cylindrem to raczej nie wina przewodów zapłonowych, bo raczej było by odwrotnie czyli źle na zimnym a lepiej lub dobrze na ciepłym lub wogóle źle czy na zimnym czy na ciepłym.
Sprawdź też ciśnienie sprężania, jeśli na zimnym będzie ok a na ciepłym na niedziałającym cylindrze będzie słabsze, to może coś z zaworkami na tym cylindrze. Nie wiem jak w tym silniku jest regulowany luz zaworowy ale jeśli ręcznie to może na tym cylindrze są podpatre zawory co jeszcze bardziej się uwydatnia na ciepłym silniku.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-01-2012, 21:04   

Permanentnie pracuje na 3 cylindrach po rozgrzaniu, czy tylko na biegu jałowym :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-01-2012, 21:52   

robertdg napisał/a:
Permanentnie pracuje na 3 cylindrach po rozgrzaniu, czy tylko na biegu jałowym :?:


tylko na biegu jałowym
_________________

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-01-2012, 22:33   

Masz nieszczelny albo pekniety kolektor dolotowy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-01-2012, 21:35   

dolotowy ? hm a ja przez chwile podejrzewałem kolektor wydechowy bo zapomniałaem powiedziec ze wydawało mi sie powtarzam wydawało ze tam spaliny wychodza .... ale potem pomyslałem ze wiatr tak zawiewał z wydechu .... może byc bnieszczelność wydechowego ?

[ Dodano: 03-01-2012, 21:36 ]
plecho1 napisał/a:
podpatre zawory co jeszcze bardziej się uwydatnia na ciepłym silniku


opisz coś wiecej o tych zaworach ?

[ Dodano: 03-01-2012, 21:36 ]
plecho1 napisał/a:
podpatre zawory co jeszcze bardziej się uwydatnia na ciepłym silniku


opisz coś wiecej o tych zaworach ?
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-01-2012, 06:45   

krzypolo napisał/a:
opisz coś wiecej o tych zaworach ?
w 4G37 masz ręcznie regulowane zawory - czasem nie klepią, więc ich nie słychać, co nie znaczy, że są dobrze wyregulowane
podparte to nic innego, jak zerowy luz na zaworze i wtedy jest on ciągle otwarty i puszcza ciśnienie
jak wiadomo luz na dźwigienkach zmienia się w zależności od temperatury
 
 
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-01-2012, 11:44   

robertdg napisał/a:
Masz nieszczelny albo pekniety kolektor dolotowy


a jak to sprawdzic ?

[ Dodano: 04-01-2012, 11:46 ]
Krzyzak napisał/a:
w 4G37 masz ręcznie regulowane zawory - czasem nie klepią, więc ich nie słychać, co nie znaczy, że są dobrze wyregulowane
podparte to nic innego, jak zerowy luz na zaworze i wtedy jest on ciągle otwarty i puszcza ciśnienie
jak wiadomo luz na dźwigienkach zmienia się w zależności od temperatury


zawory reguluje tak jaj opisujesz na stronie tak ?
_________________

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-01-2012, 12:09   

krzypolo napisał/a:
robertdg napisał/a:
Masz nieszczelny albo pekniety kolektor dolotowy


a jak to sprawdzic ?

Na pracującym silniku na wolnych obrotach psikasz po kolektorze samostartem od silników spalinowych. Jak trafisz na nieszczelność to powinny się zwiększyć obroty silnika.
Tylko uważaj z tym psikaniem bo to bardzo łatwo palne paliwo.
Kiedyś jak nie było samostartu smarowało się podejrzane miejsca pędzelkiem nasączonym benzyną.
Ale jeśli była by jakaś nieszczelność to raczej i zimny silnik pracował by nierówno.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-01-2012, 12:51   

krzypolo napisał/a:
zawory reguluje tak jaj opisujesz na stronie tak ?

tak - w końcu to ten sam silnik ;)
 
 
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-01-2012, 14:57   

dzięki :) w sobotę zabiorę sie do roboty przez weekend
_________________

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-01-2012, 18:21   

plecho1 napisał/a:
Na pracującym silniku na wolnych obrotach psikasz po kolektorze samostartem od silników spalinowych. Jak trafisz na nieszczelność to powinny się zwiększyć obroty silnika.
Tylko uważaj z tym psikaniem bo to bardzo łatwo palne paliwo.
Kiedyś jak nie było samostartu smarowało się podejrzane miejsca pędzelkiem nasączonym benzyną.
Ale jeśli była by jakaś nieszczelność to raczej i zimny silnik pracował by nierówno.
Troszkę zbładziłeś, w miejscu nieszczelności/pęknięcia plama paliwa/środka sprawdzania szczelności bardzo szybko wysycha. No i logicznie tłumacząc ostatnie zdanie - na zimnym silniku samochód pracuje na wzbogaconej dawce, dlatego nie jest to aż tak odczuwalne
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.