To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] reduktor

marcin d - 02-01-2012, 22:18
Temat postu: [2.8 TD] reduktor
witam mam wielką prośbę może ktoś ma nr łożyska reduktora od strony tylnego wały z góry wielkie dzięki
marcin d - 02-01-2012, 22:39

wielkie dzięki poszukam
zbyszekm2 - 02-01-2012, 23:01
Temat postu: Re: reduktor
marcin d napisał/a:
witam mam wielką prośbę może ktoś ma nr łożyska reduktora od strony tylnego wały z góry wielkie dzięki

A co ci się tym łożyskiem stało?

lukas 78 - 03-01-2012, 11:33

a przypadkiem nie chodzi o taka śmieszna i droga tuleję a nie łożysko :?:
pewnie masz luz na wyjściu wału

diWhizZ - 03-01-2012, 20:37

A co Ci się dzieje? Jakie masz objawy? Na wyjściu jest tuleja ślizgowa, cześć raczej nie dostępna solo, w katalogach wraz z obudową.
marcin d - 03-01-2012, 21:06

witam wszystkich wczoraj wymieniałem krzyżak na tylnym wale od strony mostu bo się trochę rozsypał i przy okazji sprawdziłem resztę krzyżaków i wyczułem lekki luz właśnie na wyjściu z reduktora przypuszczałem że to łożysko nie rozbierałem tego i nie wiem czy tam jest jakaś tulejka ślizgowa czy zużycie tej tulei dało by takie odczucie?
zbyszekm2 - 03-01-2012, 21:27

marcin d napisał/a:
witam wszystkich wczoraj wymieniałem krzyżak na tylnym wale od strony mostu bo się trochę rozsypał i przy okazji sprawdziłem resztę krzyżaków i wyczułem lekki luz właśnie na wyjściu z reduktora przypuszczałem że to łożysko nie rozbierałem tego i nie wiem czy tam jest jakaś tulejka ślizgowa czy zużycie tej tulei dało by takie odczucie?

To nie łozysko, tylko luz mniedzy tuleja w reduktorze a czopem wału, ktory wchodzi w reduktor.

marcin d - 03-01-2012, 21:33

jeszcze jedno pytanko jaki luz jest tolerowany patrzyłem w necie za obudowę wołają 450 u mnie jest minimalny i chyba poczekam na promocje obudów :mrgreen:
U-96 - 11-03-2012, 10:00

zbyszekm2 napisał/a:
marcin d napisał/a:
witam wszystkich wczoraj wymieniałem krzyżak na tylnym wale od strony mostu bo się trochę rozsypał i przy okazji sprawdziłem resztę krzyżaków i wyczułem lekki luz właśnie na wyjściu z reduktora przypuszczałem że to łożysko nie rozbierałem tego i nie wiem czy tam jest jakaś tulejka ślizgowa czy zużycie tej tulei dało by takie odczucie?

To nie łozysko, tylko luz mniedzy tuleja w reduktorze a czopem wału, ktory wchodzi w reduktor.


Czym to grozi ?
Pytam ponieważ mam problem z reduktorem w 2.8 manual.
I chyba bedę go rozbierał
Ciekną uszczelniecze na wałach (to myslę pikuś)
Głównym problemem jest to że nie mogę go włączyć, tj. z 4HLC nie wchodzi na luz i nie daje się zapiąć ostatnie położenie 4 LLC.
Tak było jak kupiłem , auto przyjachało z francji, ale widać po silikonie który jest w koło obudowy reduktora że ktoś tam pazury wkładał już i pewnie coś z.............ł
Z góry dziękuję za wskazówki
Artur

lukas 78 - 11-03-2012, 11:13

wywalona tuleja to wibracje na wale które przenoszą się na całe auto-masaż za dardmo
U-96 - 11-03-2012, 14:58

lukas 78 napisał/a:
wywalona tuleja to wibracje na wale które przenoszą się na całe auto-masaż za dardmo


No to wszystko by wyjaśniało...........
przenosi mi wibracje na nadwozie aż wszystko brzęczy
2 ptania lukas 78:

Czy ten luz jest wyczuwalny recznie na wale,
czy dopiero jak rozbiorę reduktor to sprawdzę ?

Ile może kosztować nowa tuleja ?

lukas 78 - 11-03-2012, 15:07

lekki luz tam musi być jak weźmiesz ręką za wał flansza wału siedzi na wielowpuście
tuleja występuje chyba tylko z obudową i kosztuje w serwisie 360 dolarów
musisz wyjąć i dotoczyć coś sobie

diWhizZ - 12-03-2012, 13:21

lukas 78 napisał/a:
lekki luz tam musi być jak weźmiesz ręką za wał flansza wału siedzi na wielowpuście
tuleja występuje chyba tylko z obudową i kosztuje w serwisie 360 dolarów
musisz wyjąć i dotoczyć coś sobie


Miałem podobny objaw i rozumowałem tak jak Ty. Wyciągałem tuleję z obudowy reduktora. Tuleja sama w sobie jest dwuwarstwowa(inny metal jest po stronie zewnętrznej a inny po wewnątrz) i dzielona (składa się z dwóch pozacinanych części). Dorobiłem mosiężną ale na szczęście nie założyłem. Okazało się problem był w krzyżaku z tym, że luzu nie było, krzyżak zablokował się w jednej pozycji i stąd pochodziły potępieńcze piski i wibracje.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group