To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - [carisma 1.6] napięcie ujemne na akumulatorze

Morfi - 05-01-2012, 15:30
Temat postu: [carisma 1.6] napięcie ujemne na akumulatorze
Witam.
Co wymienić?
Po dodaniu gazu czasem wychopdzi napiecie - 30V na wolnych obrotach 13-14v.
Alternator ? i czy naprawa czy wymiana.

Kamil_Ziomek - 05-01-2012, 19:07

Czym mierzyłeś to napięcie ?
Przy gdi wtryski i cewka robią chyba małe pole magnetyczne i tani cyfrowy multimetr raczej wymięka. Proponowałbym analogowy lub sprzęt wyższej półki. -30V to raczej być nie może bo diody by zrobiły zwarcie

Morfi - 05-01-2012, 19:12

w 1.6 16v robił to gazownik. Ja to jutro sprawdze.
Własnie ten skok napiecia psuje przekaz z lpg i wywala wszystkie ustawienia.

robertdg - 05-01-2012, 20:29

Spróbuj podmienić alternator, bo przy takich objawach to aż dziw, że nie popaliło Ci pozostałych odbiorników w aucie
Morfi - 06-01-2012, 02:41

mam nadzieje ze problem lezy w diodzie, bo to tanim kosztem da sie naprawić.
plecho1 - 06-01-2012, 08:33

Właśnie to diodowy układ prostowniczy w alternatorze za to odpowiada więc możliwe, że to jego wina. Żeby go dokładnie sprawdzić najlepiej go zupełnie odłączyć od stojana i przemierzyć każdą diodę.
Kamil_Ziomek - 06-01-2012, 14:16

Ale i tak mi się to wydaje mało prawdopodobne bo komputer raczej nie jest odporny na takie przepięcia. A co w tym momencie z akumulatorem żeby na nim zmieniło się napięcie na - 30V to najpierw musiało by być duże zwarcie a później ? w każdym razie to mało możliwe. Gdzie on mierzył to napięcie?
elektryk - 07-01-2012, 04:19

ani -30V ani +30V to nie jest możliwe, akumulator by się zagotował i popaliły bezpieczniki. później by uszkodziło elektronikę samochodu i na pewno w takich warunkach by nie mógł pracować silnik.
Oczywiście jakiś stary silnik oparty o iskrownik, cewkę i kopułkę rozdzielacza miałby szanse zadziałać, ale nie taki z ECU, wtryskami i innymi układami.

Morfi - 07-01-2012, 13:57

nie wiem jak mechanik to mierzył, ale Ja przedstawie swój pomiar.
Miernik to: http://www.google.com/img...iw=1247&bih=863

ustawienia na mierniku: DCV 200
Miejsce pomiaru to klemy.
Na wolnych obrotach 14,2-14,9V
Przy powolnym dodawaniu gazu do 6 tys to stałe 13,8V
Przy nagłym wciśnięciu gazu momentami miernik wskazywał 26V :evil:

plecho1 - 07-01-2012, 16:59

Jak będziesz mierzył ten alternator to sprawdź, czy uzwojenie stojana nie ma zwarcia na masę. Ustaw miernik na maksymalną wartość, chyba 2000k omów. Jeśli miernik pokaże nieskończoność czyli na wyświetlaczu "1" to jest ok.
Morfi - 07-01-2012, 17:07

plecho1, aby to zmierzyc to raczej trzeba wyciagnac alternator, slaby dostep :) to juz zrobi mechanik
robertdg - 07-01-2012, 17:09

Morfi, sam będziesz grzabał przy altku, czy zlecasz fachowcowi :?:
Morfi - 07-01-2012, 17:14

w poniedzialek idzie na caly dzien do mechanika
Kamil_Ziomek - 08-01-2012, 14:52

te mierniki za 10 zł to mają różne odchyłki :D czasem leżąc przy motorze nigdzie niepodpięty pokazywał napięcie wyższe niż 20V
Morfi - 09-01-2012, 17:16

A wiec gazownik twierdzi, że to nowe cewki zakłócają tak sygnał( wydałem na nówki zamienniki 300 zł za jego radą a teraz każe szukać orginalnych nowych lub używanych) i zamontowali dziś jakis filtr sygnału i narazie mam to testowac.
Jestem zły dlaczego na benzynie nic sie nie dzieje tylko na gazie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group