To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Odczyt kodu błędu

michalpajur - 07-01-2012, 19:28
Temat postu: Odczyt kodu błędu
Witam. Przeglądałem serwisówkę do pajero 3.2 did i zauważyłem że oprócz tradycyjnej metody odczytywania kodu błedu za pomocą interfejsu MUT II można też odczytać bład za pomocą mrugnięć bursztynowej lampki (check engine).
Z tego co się domyślam należy na Pin 1 interfejsu obd podać masę i włączyć zapłon i odczytać mrugnięcia lampki. Czy ktoś z kolegów z forum już tak odczytywał kod błędu?

Bartek5 - 09-01-2012, 13:32

Cześć
W ten sposób można odczytać błędy nie tylko silnika ale i błędy np. abs,skrzyni automatycznej,napędów.
Błędy:
silnika pokazuje kontrolka check engine;
ABSu kontrolka ABS
skrzyni Aut. kontrolka A/T
napędów kontrolka blokady centralnego dyfra.

W moim przypadku check engine mrugało tak:
pięć długich zaświeceń przerwa ok 2 sek i jedno krótkie, przerwa ok 3sek i odnowa 5 długich i 1 krótki i tak w kółko.
Długie zaświecenia to masz dziesiątki, krótkie jedności
wiec w moim przypadku był to błąd 51 (czyli zawór egr)
i okazało się ze zapiekł się zaworek egr i uszkodziło silniczek który go popychał (w modelach po 2002r montowali zawór egr sterowany elektr).
(a propos ma ktoś na pozbyciu taki silniczek?)

Ta metoda odczytywania błędów również działa i można z niej skorzystać w domowym zaciszu. Wiadomo że nie zastąpi to MUTII ,ale lepsze to niż nic :)

A kasujemy błędy poprzez ściągnięcie minusowej klemy z akumulatora.

Pozdrawiam

michalpajur - 10-01-2012, 16:52

Wielkie dzięki bo już myślałem że nikt z kolegów nie stosował tej metody diagnozy pajero, a i sam nie chciałem doświadczać i przy okazji czegoś zepsuć.
Bartek5 - 10-01-2012, 21:39

Nie bój się :D najwyżej komputer spalisz :P (żartuje)
Sprawdź czy czasem nie masz jakiś błędów a jak czasem coś by wyszło to napisz... bedziemy myśleć razem :)

tompol34 - 10-01-2012, 22:25

łączysz jumperem pin 1i4 lub 1i5.
mikello - 11-01-2012, 22:10

a to drugie gniazdo oprócz OBD do czego służy ??
tompol34 - 11-01-2012, 22:17

do tego samego- to jest gniazdo firmowe mitsubishi
labramsek - 28-01-2012, 12:56

tompol34 napisał/a:
łączysz jumperem pin 1i4 lub 1i5.


jak policzyć te piny, od przodu czy tyłu, prawej czy lewej strony ?

TangoKK - 28-01-2012, 14:51

Czy ma ktoś opis kodów błędów?
tompol34 - 28-01-2012, 18:37

pierwszy od lewej górny rząd to 1.

podaj numer błędu?

TangoKK - 29-01-2012, 10:55

tompol34 napisał/a:
pierwszy od lewej górny rząd to 1.

podaj numer błędu?


Kogo pytasz?

labramsek - 29-01-2012, 12:00

Ja mam takie błedy, jeśli dobrze odczytałem.
12. 15. 21.Tylko że miga mi kontrolka ANTI LOCK. Cały czas równomiernie miga kontrolka dyfra.
Kontrolka SERWICE ENGINE SOON pali mi się już od jakiegoś czasu, nawet po skasowaniu zapala sie zaraz po odpaleniu auta. Silnik 3,5 v6.
POMÓŻCIE.

tompol34 - 29-01-2012, 13:35

proszę bardzo:
12- air flow sensor system
15- throttle posision sensor system
21- engine coolant temperature sensor system

labramsek - 30-01-2012, 09:41

tompol34 napisał/a:
proszę bardzo:
12- air flow sensor system
15- throttle posision sensor system
21- engine coolant temperature sensor system



Czyli mam rozumieć że, przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy i czujnik temp. do wymiany ???



Wymieniłem przepływomierz i czujniki temp. nadal to samo, może ktoś ma pomysł gdzie dalej szukać.

tompol34 - 30-01-2012, 14:42

nie wiem, takie masz błędy, a wymienione elementy trzeba sprawdzić, często problemem jest MASA !!!
powodzenia



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group