Odczyt kodu błędu |
Autor |
Wiadomość |
michalpajur
Forumowicz

Auto: PAJERO 3.2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: ŻNIN K BYDGOSZCZY
|
Wysłany: 07-01-2012, 19:28 Odczyt kodu błędu
|
|
|
Witam. Przeglądałem serwisówkę do pajero 3.2 did i zauważyłem że oprócz tradycyjnej metody odczytywania kodu błedu za pomocą interfejsu MUT II można też odczytać bład za pomocą mrugnięć bursztynowej lampki (check engine).
Z tego co się domyślam należy na Pin 1 interfejsu obd podać masę i włączyć zapłon i odczytać mrugnięcia lampki. Czy ktoś z kolegów z forum już tak odczytywał kod błędu? |
|
|
|
 |
Bartek5
Forumowicz

Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: Kalwaria Zeb.
|
Wysłany: 09-01-2012, 13:32
|
|
|
Cześć
W ten sposób można odczytać błędy nie tylko silnika ale i błędy np. abs,skrzyni automatycznej,napędów.
Błędy:
silnika pokazuje kontrolka check engine;
ABSu kontrolka ABS
skrzyni Aut. kontrolka A/T
napędów kontrolka blokady centralnego dyfra.
W moim przypadku check engine mrugało tak:
pięć długich zaświeceń przerwa ok 2 sek i jedno krótkie, przerwa ok 3sek i odnowa 5 długich i 1 krótki i tak w kółko.
Długie zaświecenia to masz dziesiątki, krótkie jedności
wiec w moim przypadku był to błąd 51 (czyli zawór egr)
i okazało się ze zapiekł się zaworek egr i uszkodziło silniczek który go popychał (w modelach po 2002r montowali zawór egr sterowany elektr).
(a propos ma ktoś na pozbyciu taki silniczek?)
Ta metoda odczytywania błędów również działa i można z niej skorzystać w domowym zaciszu. Wiadomo że nie zastąpi to MUTII ,ale lepsze to niż nic
A kasujemy błędy poprzez ściągnięcie minusowej klemy z akumulatora.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Bartek5 11-01-2012, 16:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
michalpajur
Forumowicz

Auto: PAJERO 3.2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: ŻNIN K BYDGOSZCZY
|
Wysłany: 10-01-2012, 16:52
|
|
|
Wielkie dzięki bo już myślałem że nikt z kolegów nie stosował tej metody diagnozy pajero, a i sam nie chciałem doświadczać i przy okazji czegoś zepsuć. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek5
Forumowicz

Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: Kalwaria Zeb.
|
Wysłany: 10-01-2012, 21:39
|
|
|
Nie bój się najwyżej komputer spalisz (żartuje)
Sprawdź czy czasem nie masz jakiś błędów a jak czasem coś by wyszło to napisz... bedziemy myśleć razem |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 10-01-2012, 22:25
|
|
|
łączysz jumperem pin 1i4 lub 1i5. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mikello
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 140 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 11-01-2012, 22:10
|
|
|
a to drugie gniazdo oprócz OBD do czego służy ?? |
_________________ Mikello |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 11-01-2012, 22:17
|
|
|
do tego samego- to jest gniazdo firmowe mitsubishi |
_________________
 |
|
|
|
 |
labramsek
Nowy Forumowicz
Auto: montero 3,5 v6 long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 20 Skąd: pułtusk
|
Wysłany: 28-01-2012, 12:56
|
|
|
tompol34 napisał/a: | łączysz jumperem pin 1i4 lub 1i5. |
jak policzyć te piny, od przodu czy tyłu, prawej czy lewej strony ? |
|
|
|
 |
TangoKK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 359 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28-01-2012, 14:51
|
|
|
Czy ma ktoś opis kodów błędów? |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 28-01-2012, 18:37
|
|
|
pierwszy od lewej górny rząd to 1.
podaj numer błędu? |
_________________
 |
|
|
|
 |
TangoKK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 359 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 29-01-2012, 10:55
|
|
|
tompol34 napisał/a: | pierwszy od lewej górny rząd to 1.
podaj numer błędu? |
Kogo pytasz? |
|
|
|
 |
labramsek
Nowy Forumowicz
Auto: montero 3,5 v6 long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 20 Skąd: pułtusk
|
Wysłany: 29-01-2012, 12:00
|
|
|
Ja mam takie błedy, jeśli dobrze odczytałem.
12. 15. 21.Tylko że miga mi kontrolka ANTI LOCK. Cały czas równomiernie miga kontrolka dyfra.
Kontrolka SERWICE ENGINE SOON pali mi się już od jakiegoś czasu, nawet po skasowaniu zapala sie zaraz po odpaleniu auta. Silnik 3,5 v6.
POMÓŻCIE. |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 29-01-2012, 13:35
|
|
|
proszę bardzo:
12- air flow sensor system
15- throttle posision sensor system
21- engine coolant temperature sensor system |
_________________
 |
|
|
|
 |
labramsek
Nowy Forumowicz
Auto: montero 3,5 v6 long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 20 Skąd: pułtusk
|
Wysłany: 30-01-2012, 09:41
|
|
|
tompol34 napisał/a: | proszę bardzo:
12- air flow sensor system
15- throttle posision sensor system
21- engine coolant temperature sensor system |
Czyli mam rozumieć że, przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy i czujnik temp. do wymiany ???
Wymieniłem przepływomierz i czujniki temp. nadal to samo, może ktoś ma pomysł gdzie dalej szukać. |
Ostatnio zmieniony przez labramsek 01-02-2012, 13:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 30-01-2012, 14:42
|
|
|
nie wiem, takie masz błędy, a wymienione elementy trzeba sprawdzić, często problemem jest MASA !!!
powodzenia |
_________________
 |
|
|
|
 |
|