Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Odczyt kodu błędu
Autor Wiadomość
michalpajur 
Forumowicz


Auto: PAJERO 3.2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: ŻNIN K BYDGOSZCZY
Wysłany: 07-01-2012, 19:28   Odczyt kodu błędu

Witam. Przeglądałem serwisówkę do pajero 3.2 did i zauważyłem że oprócz tradycyjnej metody odczytywania kodu błedu za pomocą interfejsu MUT II można też odczytać bład za pomocą mrugnięć bursztynowej lampki (check engine).
Z tego co się domyślam należy na Pin 1 interfejsu obd podać masę i włączyć zapłon i odczytać mrugnięcia lampki. Czy ktoś z kolegów z forum już tak odczytywał kod błędu?
 
 
Bartek5 
Forumowicz


Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 86
Skąd: Kalwaria Zeb.
Wysłany: 09-01-2012, 13:32   

Cześć
W ten sposób można odczytać błędy nie tylko silnika ale i błędy np. abs,skrzyni automatycznej,napędów.
Błędy:
silnika pokazuje kontrolka check engine;
ABSu kontrolka ABS
skrzyni Aut. kontrolka A/T
napędów kontrolka blokady centralnego dyfra.

W moim przypadku check engine mrugało tak:
pięć długich zaświeceń przerwa ok 2 sek i jedno krótkie, przerwa ok 3sek i odnowa 5 długich i 1 krótki i tak w kółko.
Długie zaświecenia to masz dziesiątki, krótkie jedności
wiec w moim przypadku był to błąd 51 (czyli zawór egr)
i okazało się ze zapiekł się zaworek egr i uszkodziło silniczek który go popychał (w modelach po 2002r montowali zawór egr sterowany elektr).
(a propos ma ktoś na pozbyciu taki silniczek?)

Ta metoda odczytywania błędów również działa i można z niej skorzystać w domowym zaciszu. Wiadomo że nie zastąpi to MUTII ,ale lepsze to niż nic :)

A kasujemy błędy poprzez ściągnięcie minusowej klemy z akumulatora.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Bartek5 11-01-2012, 16:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
michalpajur 
Forumowicz


Auto: PAJERO 3.2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: ŻNIN K BYDGOSZCZY
Wysłany: 10-01-2012, 16:52   

Wielkie dzięki bo już myślałem że nikt z kolegów nie stosował tej metody diagnozy pajero, a i sam nie chciałem doświadczać i przy okazji czegoś zepsuć.
_________________

 
 
Bartek5 
Forumowicz


Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 86
Skąd: Kalwaria Zeb.
Wysłany: 10-01-2012, 21:39   

Nie bój się :D najwyżej komputer spalisz :P (żartuje)
Sprawdź czy czasem nie masz jakiś błędów a jak czasem coś by wyszło to napisz... bedziemy myśleć razem :)
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 10-01-2012, 22:25   

łączysz jumperem pin 1i4 lub 1i5.
_________________

 
 
mikello 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 140
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 11-01-2012, 22:10   

a to drugie gniazdo oprócz OBD do czego służy ??
_________________
Mikello
 
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 11-01-2012, 22:17   

do tego samego- to jest gniazdo firmowe mitsubishi
_________________

 
 
labramsek 
Nowy Forumowicz

Auto: montero 3,5 v6 long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 20
Skąd: pułtusk
Wysłany: 28-01-2012, 12:56   

tompol34 napisał/a:
łączysz jumperem pin 1i4 lub 1i5.


jak policzyć te piny, od przodu czy tyłu, prawej czy lewej strony ?
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-01-2012, 14:51   

Czy ma ktoś opis kodów błędów?
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 28-01-2012, 18:37   

pierwszy od lewej górny rząd to 1.

podaj numer błędu?
_________________

 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29-01-2012, 10:55   

tompol34 napisał/a:
pierwszy od lewej górny rząd to 1.

podaj numer błędu?


Kogo pytasz?
 
 
labramsek 
Nowy Forumowicz

Auto: montero 3,5 v6 long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 20
Skąd: pułtusk
Wysłany: 29-01-2012, 12:00   

Ja mam takie błedy, jeśli dobrze odczytałem.
12. 15. 21.Tylko że miga mi kontrolka ANTI LOCK. Cały czas równomiernie miga kontrolka dyfra.
Kontrolka SERWICE ENGINE SOON pali mi się już od jakiegoś czasu, nawet po skasowaniu zapala sie zaraz po odpaleniu auta. Silnik 3,5 v6.
POMÓŻCIE.
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 29-01-2012, 13:35   

proszę bardzo:
12- air flow sensor system
15- throttle posision sensor system
21- engine coolant temperature sensor system
_________________

 
 
labramsek 
Nowy Forumowicz

Auto: montero 3,5 v6 long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 20
Skąd: pułtusk
Wysłany: 30-01-2012, 09:41   

tompol34 napisał/a:
proszę bardzo:
12- air flow sensor system
15- throttle posision sensor system
21- engine coolant temperature sensor system



Czyli mam rozumieć że, przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy i czujnik temp. do wymiany ???



Wymieniłem przepływomierz i czujniki temp. nadal to samo, może ktoś ma pomysł gdzie dalej szukać.
Ostatnio zmieniony przez labramsek 01-02-2012, 13:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 30-01-2012, 14:42   

nie wiem, takie masz błędy, a wymienione elementy trzeba sprawdzić, często problemem jest MASA !!!
powodzenia
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.